تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819235669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار مازندران خبر دادوجود 22 هزار مهندس بيكار در مازندران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاندار مازندران خبر دادوجود 22 هزار مهندس بيكار در مازندران
استاندار مازندران با اعلام اينكه اين استان بيش از 9 هزار مهندس بيكار در رشته‌هاي فني و مهندسي دارد، گفت: حدود 13 هزار مهندس بيكار نيز در رشته‌هاي منابع طبيعي، كشاورزي و شيلات تحصيل كرده‌اند كه هم‌اكنون جوياي كار هستند.


به گزارش خبرگزاري فارس از آمل، ربيع فلاح جلودار امشب در چهاردهمين جشنواره گراميداشت هفته پژوهش و فناوري مازندران كه به ميزباني اين شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: به بركت پيروزي انقلاب ملت ما توانست به استقلال بزرگي دست يابد تا براي هميشه قطع وابستگي به بيگانگان را منجر شود.

وي با اعلام وجود بيش از 60 هزار مستشار در كشور قبل پيروزي انقلاب اسلامي ايران افزود: امروز استقلال كشور و كليد توسعه آن در اختيار خودمان است و به دست دانشگاهيان، محققان، پژوهشگران و انديشمندان ايران اسلامي سپرده شده است.

فلاح جلودار با اعلام اينكه آمارها نشان مي‌دهد ايران در ميان بيش از 170 كشور دنيا در زمينه علوم و تحقيقات علمي رتبه بيستم را در اختيار دارد، اذعان داشت: در استان مازندران كه از لحاظ منابع انساني و طبيعي در كشور جزو اولين‌ها است با توجه به آمار در شاخص‌هاي اقتصادي از متوسط استان‌هاي كشور نيز پايين‌تر هستيم و حتي در برخي شاخص‌ها و آمار آسيب‌هاي اجتماعي از استان‌هاي محروم كشور نيز وضعيت نامطلوب‌تري داريم كه اين‌ها واقعيتي تلخ است.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با اشاره به اينكه تعداد افراد تحصيل‌كرده در استان بالا است، گفت: به جاي اينكه تعداد زياد افراد تحصيل‌كرده در مازندران به فرصت مبدل شود به تهديد تبديل شده است.

فلاح جلودار با اعلام اينكه مازندران بيش از 9 هزار مهندس بيكار در رشته‌هاي فني و مهندسي دارد، ادامه داد: حدود 13 هزار مهندس بيكار اين استان در رشته‌هاي منابع طبيعي، كشاورزي و شيلات تحصيل كرده‌اند كه هم‌اكنون جوياي كار هستند.

به گفته استاندار مازندران رقم بيكاري در استان بالاي 20 درصد بوده و اين تعداد بيكار تحصيل‌كرده، 30 درصد افراد جوياي كار را شامل مي‌شوند.

فلاح جلودار با تاكيد اينكه مازندران در حوزه توسعه عمراني در سواحل و گردشگري نيز از حوزه‌هاي مغفول است، گفت: با وجود 380 كيلومتر مرز آبي و وجود سه بندر بزرگ و مهم استراتژيكي كل صادرات مازندران حدود 400 ميليون دلار بوده كه حدود 95 درصد آن به صنعت سيمان باز مي‌گردد كه اين آمار نيز باعث سرافكندگي است.

اين مسئول با اشاره به اينكه بايد صنعت مازندران 2 ميليارد دلار درآمد داشته باشد، گفت: دانشگاه‌ها نيز بايد در نرسيدن به اين هدف بزرگ پاسخگو باشند.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با اعلام اينكه اين استان توان 300 درصد افزايش محصولات زارعي و باغي را دارد، گفت: اگر دانشگاه‌ها وارد عمل شوند مازندران متحول مي‌شود.

فلاح جلودار با بيان اينكه توانايي داريم ظرف مدت دو سال وضعيت استان را با مشاركت همه بخش‌ها تغيير دهيم، گفت: مشكل ما امروزه پول و اعتبار نيست، مشكل اساسي استان برنامه و طرح‌هاي قابل ارائه است به طوري كه در طي مدت فعاليت خود در كل استان حدود چهار طرح قابل ارائه نيافتم كه براي استان برنامه داشته باشد.

وي با تاكيد اينكه نبايد تحقيقات و پژوهش‌هاي ما در بايگاني‌ها آرشيو شود، خاطرنشان كرد: بايد به مردم پاسخگو باشيم، مردم اين استان در عرصه حماسه سياسي با حضور 93 درصدي خود دست به اقدام بزرگي زدند و هم‌اكنون نوبت ما است تا تحول اقتصادي را رقم بزنيم.

استاندار مازندران گفت: امسال يك تا سه درصد بودجه كشور و استان به امر پژوهش اختصاص پيدا كرده كه اين رقم بالايي است و بايد در جهت‌دهي آن برنامه ارائه كنيم.

انتهاي پيام/86012/غ40

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن