تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819458098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئول انجمن دفاع از حقوق معلولين قروه:رد طرح كانديداتوري معلولين در مجلس هديه مناسبي نبود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مسئول انجمن دفاع از حقوق معلولين قروه:رد طرح كانديداتوري معلولين در مجلس هديه مناسبي نبود
رييس انجمن دفاع از حقوق معلولين قروه گفت: رد طرح كانديداتوري معلولين در مجلس، در روز جهاني معلولين هديه مناسبي نبود.


به گزارش خبرگزاري فارس از قروه، صادق حسين‌زاده شامگاه امروز در نشست اعضاي انجمن با نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، گفت: ما معلولان هم شهرونديم و همواره نگران تبعيض‌ها بوده‌ايم و خواستار احقاق حقوق شهروندي و اجراي آن هستيم.

وي خطاب به نمايندگان كردستان در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: همانگونه كه شما خواستار كسب اعتبار بيشتر از بودجه عمراني و يا استاندار بومي بوديد، ما نيز خواستار حضور نماينده‌اي از جنس معلولين در مجلس شوراي اسلامي هستيم.

حسين‌زاده با اعلام ابراز نارضايتي جامعه معلولين قروه از سخنان نماينده مردم اين شهرستان در مخالفت با طرح كانديداتوري نابينايان و كم بينايان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي، افزود: شما از نمايندگان فعال و تاثيرگذار در مجلس هستيد كه مخالفت علني شما با اين طرح موجب دلسردي معلولين، به رغم تمامي حمايت‌هاي انجام گرفته از جانب شما شده است.

وي از روح حاكم بر مجلس كه حاكي از نوعي نگاه ترحم‌آميز و از سر دلسوزي بود نيز انتقاد كرد و گفت: ما معلوليت را به فرموده امام راحل محدود به جسم نمي‌دانيم بلكه معلوليت روح و ذهن، ناتواني است.

مسئول انجمن دفاع از حقوق معلولين تصريح كرد: از نگاه ما معلولين، معلوليت در فكر و انديشه است كه معلوليت به شمار مي‌رود و كساني از ديدگاه ما معلول هستند كه به دنبال نابودي بشر و انجام اعمال تروريستي هستند.

به گفته حسين‌زاده، امروز اگر مجلس آماده و پذيراي حضور نابينايان نيست، به دليل مشكل نابينايان نيست بلكه مشكل اصلي تفكر مريضي است كه در يك حصار كوچك حاكم شده است و نمايندگان خود به خوبي مي‌دانند كه شرايط جامعه را براي حضور فعال معلولين فراهم نكرده‌اند و از اين رو به اين طرح رأي ندادند.

وي روز معلولين از نگاه برخي مسئولان را محدود به 12 آذر و چند شاخه گل و چند قطره اشك از سر ترحم عنوان كرد و افزود: انتقادپذيري آقاي قادرمرزي موجب شده است تا كه رو در روي ايشان حرف‌هاي خود را صريح، شفاف و بي‌پرده بزنيم.

وي با تاكيد بر اينكه نگذاريم حقوق معلولان در حد يك پز سياسي اجتماعي باقي بماند، اظهار داشت: اميدواريم 6 ماه بعد كه اين طرح پخته‌تر و جامع‌تر به مجلس ارائه مي‌شود، با نگرشي نو و به دور از ترحم به آن نگاه شود.

حسين‌زاده با ذكر اينكه معلولين قروه هم با نماينده مجلس در خصوص لزوم ايجاد اشتغال براي معلولين همسو هستند، افزود: هر چند تا به حال اقدام ارزنده‌اي براي كاهش جمعيت جوان جوياي كار از سوي مجلس انجام نشده است، لذا انتظار از نمايندگان مردم براي رفع دغدغه بيكاري نابينايان نيز بي فايده خواهد بود.

اين مسئول در ادامه، عدم قبول توانمندي‌هاي نابينايان و معلولين جسمي و حركتي را ناشي از نگاهي دانست كه اين جامعه از آن بيزار است و تاكيد كرد: كاش اجازه مي‌داديد كه اين قانون تصويب و به خيل بايگاني قوانين اضافه مي‌شد چراكه بدقانوني بهتر از بي‌قانوني است.

حسين‌زاده افزود: حضور نابينايان در مجلس مي‌تواند به حضور اجتماعي معلولان كمك كند و جامعه معلولين نيز به دنبال همين حق است.

وي خاطرنشان كرد: رد اين قانون بي‌مهري به جانبازان نابينا را كه سند افتخار كشورمان هستند، در پي داشت چرا كه حضور در عرصه جنگ و جهاد براي آنان بسيار سخت‌تر از حضور در صحن مجلس بود و رد اين طرح؛ ناتوان شمردن اين الگوهاي ايستادگي و استقامت را موجب شد.

وي در پايان از نماينده مردم در مجلس خواست، حق برابري فرصت‌ها، حق شهر ايمن، مناسب‌سازي محيط شهري، اشتغال، ازدواج و ديگر حقوق اجتماعي و مدني معلولين در مجلس پيگيري شود.

انتهاي پيام/79009/ش30

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن