تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818998549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل:15 ميليون ريال يارانه براي خريد نهال زيتون اختصاص يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل:15 ميليون ريال يارانه براي خريد نهال زيتون اختصاص يافت
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان اردبيل گفت: 15 ميليون ريال يارانه براي خريد نهال زيتون به مجريان اين طرح به شكل بلاعوض پرداخت مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، عادل عبدايماني عصر امروز در جلسه توسعه باغات در اردبيل اظهار داشت: پرداخت يارانه به مجريان طرح‌هاي باغباني در دستور كار جهاد كشاورزي است كه در اين ارتباط اميدواريم اقدامات مطلوب انجام شود.

وي تصريح كرد: استان اردبيل نزديك به 37 هزار هكتار انواع باغ ميوه دارد كه امسال 304 هزار تن انواع محصول باغي توليد كرده كه انتظار ما اين است 360 هزار تن عملكرد داشته باشيم كه به علت سرماي ديررس بهاره مقداري از محصول دچار خسارت شد.

عبدايماني در ادامه سخنان خود خاطر نشان كرد: براي امر توسعه، اصلاح و جايگزيني باغات ميوه همه ساله اعتباري از محل توزيع نهال يارانه‌دار از سوي جهاد كشاورزي تخصيص يافته و ابلاغ مي‌شود.

اين مسئول اضافه كرد: امسال اين اعتبارات به مبلغ 140 ميليون تومان بود كه با رايزني‌هاي انجام شده با وزارت جهاد كشاورزي به 266 ميليون تومان افزايش يافت كه در صورت نياز شهرستان‌ها مي‌توانيم مبالغ بيشتر از اين هم دريافت كنيم.

وي بيان كرد: لازم است حداكثر بهره‌برداري به منظور توسعه باغات درجه يك از اين فرصت استفاده كنند كه البته يارانه به باغات درجه يك حداقل در سطح يك هكتار و با كاشت اصولي و يك دست پرداخت مي‌شود.

دبير كارگروه توسعه كشاورزي استان يادآور شد:‌ براي اولين بار به كشت گياه دارويي گل محمدي و سرخار گل يارانه تخصيص يافته كه به زارعان اين محصولات يارانه خريد نهال و نشا در صورت كشت اصولي پرداخت مي‌شود.

عبدايماني در مورد كشت زيتون به صورت متراكم با ارقام اصلاح شده ادامه داد:‌علاوه بر اعطاي يارانه براي خريد نهال زيتون، مبلغ 15 ميليون ريال بلاعوض به مجريان اين طرح پرداخت مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان مناطق مستعد كشت اين محصول را جنوب شهرستان خلخال، مركز استان و شهرهاي پارس‌آباد و بيله‌سوار اعلام كرد و گفت: از شهرداري‌هاي شهرستان‌هاي استان انتظار داريم از عرضه نهال‌هاي غير شناسنامه‌دار در ميادين شهر كه امكان آلوده شدن و نامرغوب بودن نهال‌ها وجود دارد، جلوگيري كنند.

عبدايماني در ادامه افزود: همكاران ما در شهرستان‌هاي تابعه از هم اكنون آماده دريافت درخواست‌هاي باغداران براي خريد نهال‌هاي مورد نياز هستند.

وي تصريح كرد: با ثبت ملي كشت زعفران در استان اردبيل توسعه كشت اين محصول در مناطق مختلف اين استان به غير از پارس‌آباد و بيله‌سوار در دستور كار قرار گرفته و ما حمايت‌هاي لازم را از توليدكنندگان زعفران با توجه به مطلوبيت شرايط رشد و نمو اين محصول انجام مي‌دهيم.

عبدايماني خاطر نشان كرد: كشت اين محصول از سطح درآمدي مطلوبي براي زارعان و كشاورزان برخوردار است كه اميدواريم اين امر با قوت و دقت نظر خاص صورت بگيرد.

انتهاي پيام/62001/ك40

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن