تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802745757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشت ماده غذايي براي كوتاه شدن دوره سرماخوردگي


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: هشت ماده غذايي براي كوتاه شدن دوره سرماخوردگي
در ماه‌هاي سرد سال، انگار ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوانزا به يك اپيدمي تبديل مي‌شود.

اين روزها، در هر خانواده‌اي حداقل يك نفر يا حتي تمام اعضا به اين بيماري‌ها مبتلا شده‌اند. يكي مي‌گويد به دليل هواي آلوده است و ديگري آن را به استرس و ضعف بدن ربط مي‌دهد اما چيزي كه به نظر مي‌رسد نقش انكارناپذيري در اين ميان دارد، نوع خورد و خوراك است كه مي‌تواند قواي جسماني افراد را تقويت كند.

از آنجا كه رعايت توصيه‌هاي تغذيه‌اي به كوتاه شدن دوره اين بيماري‌ها كمك مي‌كند، در اين مطلب به 8 مورد از اين توصيه‌هاي تغذيه‌اي اشاره خواهيم كرد.

زنجبيل را به خاطر بسپاريد: همه ما زنجبيل را به عنوان يك گياه با خاصيت ضددرد معده و ضدتهوع مي‌شناسيم درحالي‌كه براي كاهش شدت علائم سرماخوردگي نيز مفيد است. زنجبيل تازه يا پودرشده را مي‌توان در تهيه انواع غذاها و حتي نوشيدني‌ها به كار برد و خاصيت ضدالتهابي آن به فرونشاندن سرماخوردگي و آنفلوانزا كمك مي‌كند.

آب سبزيجات بنوشيد: خوردن انواع سالاد به كوتاه شدن دوره نقاهت بعد از يك آنفلوانزاي سخت كمك خواهد كرد. مي‌توانيد آب سبزي‌هاي تازه را هم بگيريد و با هم مخلوط و ميل كنيد. با اين كار سيستم ايمني بدن تقويت مي‌شود. آب سبزي‌هايي مانند هويج، گوجه‌فرنگي و حتي كرفس از بهترين‌هاست.

ساندويچ گوشت بوقلمون بخوريد: گوشت اين پرنده يكي از منابع عالي پروتئين محسوب مي‌شود و خوردن آن به تقويت قواي جسماني كمك مي‌كند. البته اگر همراه آن سبزي‌هاي تازه‌اي مانند سبزي‌هاي برگ سبز تيره و گوجه‌فرنگي نيز استفاده شود، اين خاصيت افزايش خواهد يافت.

سوپ مرغ بپزيد: خوردن مواد غذايي آبكي در دوران سرماخوردگي آب و مواد مغذي مورد نياز بدن را تامين خواهد كرد. در اين ميان سوپ مرغ يكي از بهترين‌هاست زيرا بررسي‌ها نشان داده‌اند توانايي بدن را افزايش مي‌دهد و از گرفتگي راه‌هاي بويايي و ابتلا به عفونت‌هاي باكتريايي و ويروسي جلوگيري مي‌كند.

چاي گرم بنوشيد: در خانواده چاي، چاي سبز و سفيد و سياه به دليل داشتن تركيب‌هايي با خاصيت آنتي‌اكسيداني، به كاهش علائم تنفسي سرماخوردگي و آنفلوانزا كمك مي‌كنند. اگر اين نوشيدني‌ها را با عسل و كمي آب‌ليموي تازه ميل كنيد، اين خاصيت چند برابر خواهد شد.

سير را از ياد نبريد: سير را براي طعم دادن به غذاها، به خصوص سوپ، مي‌توانيد استفاده كنيد. اين سبزي با خاصيت ضدميكروبي، از شدت يافتن بيماري‌هايي با منشأ ويروسي و باكتريايي جلوگيري خواهد كرد.

نان تست ميل كنيد: در دوره سرماخوردگي تامين انرژي مورد نياز بدن مهم است و نان تست مي‌تواند يكي از منابع تأمين‌كننده انرژي باشد. اين نان راحت هضم مي‌شود و مي‌توان سوپ مرغ را با چند تكه از نان تست تهيه‌شده با آرد كامل ميل كرد.

موز بخوريد: اگر سرماخوردگي شما علائمي مانند تهوع، استفراغ و اسهال دارد، خوردن موز مي‌تواند به كاهش شدت اين علائم كمك كند. موز ميوه‌اي آسان‌هضم است و پوره يا تكه‌هايي از آن، غذايي مناسب براي مبتلايان به اين بيماري محسوب مي‌شود.

منبع: سلامتيران

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن