تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):برای انسان عیب نیست که حقش تاخیر افتد، عیب آن است که چیزی را که حقش نیست بگیرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802409620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاي رژ لب روي يقه رئيس‌جمهور متعلق به كيست/ بنده معاون روحاني هستم نه سردفتر/ رقص آقاي شهردار در جلسه شورا


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: جاي "رژ لب" روي يقه رئيس‌جمهور متعلق به كيست/ بنده معاون روحاني هستم نه سردفتر/ رقص آقاي شهردار در جلسه شورا
رقص آقاي شهردار در جلسه شورا، شوخي ظريف با مهران مديري، بنده معاون روحاني هستم نه سردفتر، محسن هاشمي: حتي وي‌پي‌ان ندارم، كاهش جمعيت جهان سوم توطئه آمريكا و اسرائيل، مشاور روحاني صداي ضدانقلاب را هم درآورد، جاي رژلب روي يقه رئيس‌جمهور متعلق به كيست، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري امروز است.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

نظر رئيس‌جمهور درباره طرح عفاف و حجاب

"سيدمرتضي ميرباقري" قائم‌مقام وزير كشور در امور اجتماعي و فرهنگي، درباره طرح‌هايي كه وزارت كشور در امور اجتماعي در حال اجرا دارد، اظهار داشت: مجموعه طرح‌ها از جمله عفاف و حجاب و لباس فرم براي كارمندان و دانشجويان در مسير صحيح‌تر و با قوت و قدرت بيشتري به پيش خواهد رفت و اين طرح، قانوني است كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شده و نهايتاً از وزارت كشور در خواست كرده‌اند كه اين طرح را پيگيري كند.

ميرباقري در گفتگو با فارس، با اشاره به نظر رئيس‌جمهور در خصوص طرح عفاف و حجاب گفت: اعمال نظر رئيس‌جمهور اين بود كه، طرح عفاف و حجاب در يك ايستگاه آخر نماند و خلاصه نشود بلكه اين طرح چند ايستگاه قبل دارد كه اين ايستگاه‌ها كارهاي مختلف تبليغاتي، فرهنگي، آموزشي است كه بايد به سرانجام برسد.

اوباما از تصويب تحريم‌هاي جديد خودداري مي‌كند

"آلن اير" سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، با اشاره به اينكه واشنگتن بر اجراي برنامۀ اقدام مشتركي كه در ژنو به توافق رسيد، پايبند است، اظهار داشت: اضافه شدن نام افراد و نهادهايي به فهرست تحريم‌ها كه هفته پيش صورت گرفت، به معناي تحريم‌هاي جديدي نيست بلكه مربوط به اجراي تحريم‌هاي جاري و كنوني مي‌شود.

آلن اير در گفتگو با ايرنا، با تاكيد بر اينكه همانطور كه باراك اوباما رييس‌جمهوري آمريكا هم گفته است تا جايي كه نظام سياسي ما اجازه دهد، متعهديم كه از تصويب تحريم‌هاي جديد مربوط به مسايل هسته‌اي خودداري كنيم، گفت: اين تعهد باعث جلوگيري از اجراي تحريم‌هاي هسته‌اي موجود نمي‌شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، تصريح كرد: اين امرهمچنين درباره تصويب تحريم‌هاي جديدي كه مربوط به مواردي غير از موضوع هسته‌اي مي‌شود، صادق است.

خشم مرد هميشه خندان

من روزنامه‌نگار نيستم، من مدل هستم!

بعد از حمله فيسبوكي به "فرناندا"، اين روزها او براي خودش كلي معروف شده است و فرت و فرت اين طرف و آن طرف مي رود مصاحبه مي‌كند! فرناندا در گفتگو با فرانس24 (كه عمرا قبل از اين حمله فيسبوكي و معروف شدنش در خواب شب هم نمي‌ديد كه با آن گفتگو كند!) حرف‌هايي زد كه "ستون طنز عصرايران" براي آنكه بقيه فكر نكنند كارشناسانش لال هستند، اقدام به پاسخگويي به آن كرد!

خانم فراندا! شما گفتيد: "هر فردي محصول فرهنگي است كه در آن زندگي مي‌كند. "باور كنيد بعد از شنيدن اين جملات اشك از چشمانم جاري شد! خودت را محصول فرهنگ منحط كشورت مي‌داني! آري! تو يك قرباني هستي! حتما از همان بچگي در منزل ماهواره داشتي و هر روز سريال‌هاي فارسي 1 را تماشا مي‌كردي! حتما پدرت هم به وضعيتت توجهي نداشته و اجازه داده از ويچت استفاده كني و از نوجواني هر كار دلت مي‌خواستي مي‌كردي و به اين خاطر به اين روز افتاده‌اي!

فرانداي عزيز! در بخش ديگري از صحبت‌هايت گفته‌اي: "من فارغ‌التحصيل رشته روزنامه نگاري هستم و 15 سال است كه در رسانه‌ها مشغول به كارم!"باور كن ما سال‌هاست مي‌خواهيم به همه ثابت كنيم اين روزنامه‌نگارها (غير از خودمان!) هيچ كدام به اخلاقيات پايبند نيستند؛ اما كسي حرف ما را گوش نمي‌كرد! حالا مي‌توانيم فردا در روزنامه‌هايمان تيتر بزنيم: "من روزنامه‌نگار نيستم، من مدل هستم!" و بعد شما را به عنوان يك روزنامه‌نگار مثال بزنيم و بكوبانيمت توي سر باقي روزنامه‌نگارها!

فراندا! گفته‌اي: "من بسيار خوشحال بودم برنامه‌ در سرتاسر جهان به نمايش در آمد و كار من بيشتر ديده شد." ... ببخشيد! من برم مترجم رو پيدا كنم، ببينم درست ترجمه كرده! يعني توي جمله فوق كلمه "كار" صحيح هست؟! شايد ايشون چيز ديگه‌اي گفتن!

خانم ليما! گفته‌اي كه: "اين برنامه به نوعي به رسميت شناختن توانايي‌هاي من بعد از سال‌ها تلاش در اين زمينه بود."خب! شما كه توانايي‌هايت بر همگان مشهود است! واقعا نمي‌دانم آن طرف دنيا چه خبر است كه شما براي اثباتش بايد سال‌ها تلاش كني!" به قول شاعر: "چيزي كه عيان است، چه حاجت به بيان است!" ... راستي! تازه متوجه شدم منظور شاعر در اين بيت از "چيزي" چيست!

ليما خانم! گفته‌اي كه: "زماني كه از من خواسته شد تا مجري برنامه باشم، همچنين از من خواسته شد تا لباسي طلايي رنگ بپوشم كه تا زانوي من بود، لباسي كه به نوعي مناسب آب و هواي "باهيا" هم بود."

اين ديگر اوج سفسطه شما را مي‌رساند! بچه كه گير نياورده‌اي! توجيه الكي چرا مي‌كني؟! ... همان كه گفته بودي به خاطر فرهنگ آنجا اين‌طوري شدي و محصول آن فرهنگي، توجيه خوبي بود! چرا خرابش مي‌كني؟! ... يعني دوتا كولر يا پنكه نبود؟! حتما بايد اونطوري لباس مي‌پوشيدي؟! ... در مراسم‌هاي بعدي اگه واقعا مشكلت آب و هواست بگو خودم شخصا ميام بادت مي‌زنم تا گرمت نباشد! ببينم باز هم بهانه‌اي داري؟!

حذف نام ايران در بزرگداشت "مولانا"

در مراسم بزرگداشت مولوي در سال 2013 برخلاف چند سال گذشته كسي به زبان فارسي خوشامد نگفت. سخنراني كه در مراسم افتتاحيه حرف مي‌زد در يك سالن 5 هزار نفره لبالب از جمعيت گفت: "از من مي‌پرسند چرا مولانا به زبان خارجي شعر گفته است؟ من به اين‌ها جواب مي‌دهم كه در زمان جناب پير-منظور مولانا- زبان ترك‌هاي خراسان، فارسي بود. اين يعني نفي كامل زبان فارسي جدا از سابقه چندهزارساله‌اش كه زبان اصلي شعرهاي مولانا بود. با اين كار نه ‌تنها ايراني ‌بودن مولوي كه فارسي ‌بودن او هم نفي شده".

به گزارش تابناك، فروزنده اربابي، تنها عضو ايراني بنياد بين‌المللي مولوي؛ با گفتن اين مطلب و ابراز تاسف از چنين اظهارنظري به "شرق" گفت: "متاسفانه امسال نام ايران نيز در مراسم بزرگداشت مولانا حذف شده است و جاي هنرمندان ايراني در اين مراسم خالي است." درست از ساعت 4 بعدازظهر 17دسامبر- 26آذر- 740 سال پيش بود كه با مرگ مولانا جلال‌الدين محمد مولوي در شهر كوچك قونيه اين شهر به‌عنوان مركز علاقه‌مندان به اين شاعر، فيلسوف، عالم و عارف ايراني و فارسي ‌زبان تبديل شد.

اهميتي كه در چند دهه قبل و بعد از لغو قانون منع فعاليت مولوي‌خانه‌ها در تركيه بيشتر شد. همه ‌ساله از 10 دسامبر برابر با 21 آذر تا 26 آذر يعني سالروز درگذشت مولوي تعداد زيادي از علاقه‌مندان او به اين شهر مي‌روند و در مراسمي شركت مي‌كنند كه با آنكه اشعارش به زبان فارسي خوانده مي‌شود، اما نام ايران و زبان فارسي در اين مراسم كمترين سهم را دارد و انگشت اتهام را تنها نمي‌توان به سمت ترك‌ها گرفت، چرا كه خود ايراني‌ها هم در رخ‌دادن اين برداشت مقصر هستند.

فروزنده اربابي مي‌گويد: هر ساله به‌جز رييس‌جمهور تركيه بيش از پنج يا شش رييس دولت در اين مراسم شركت مي‌كنند. اما حتي وابسته‌هاي فرهنگي ايران در اين مراسم شركت نمي‌كنند و اين باعث ‌شده است تا در اين مراسم رسمي از مولوي به‌عنوان فردي غيرايراني نام ببرند.

پاسخ مطهري به ادعاي روزنامه كيهان

"علي مطهري" به خبر ويژه روزنامه كيهان در 27 آذر ماه واكنش نشان داد.

علي مطهري در گفتگو با خبرگزاري خانه ملت، درباره خبر منتشر شده در روزنامه كيهان مبني بر اينكه اظهارات علي مطهري درباره نقشش در بركناري يك معاون و مدير كل وزارت اطلاعات، خلاف واقع و نوعي فرار به جلو است و پاسخ به اين سئوال كه آيا اين مطلب را تأييد يا تكذيب مي‌كند؟ گفت: حرف‌هاي كيهان نيازي به تكذيب ندارد، اكثريت قابل توجه مردم حرف‌هاي كيهان را نمي‌پذيرند.

نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: بالاخره كيهان بايد افتضاح همكاران و همفكرانش را به گونه‌اي جمع كند، مطلب همان است كه من در بيانيه‌اي روز شنبه 23 آذر بيان كردم.

صرف صبحانه 77 سالگي با بي‌خانمان‌ها

عصر ايران منتشر كرد، "ولاديمير پوتين" رييس‌جمهور روسيه، "ويكتور يانوكويچ" همتاي اوكرايني خود را نجات داد. روسيه روز گذشته در سفر يانوكويچ به مسكو توافق كرد تا 15 ميليارد دلار به اين كشور كمك مالي كند. اين‌گونه پوتين براي خجل كردن اروپايي‌ها و مخالفان داخلي يانوكويچ وي را با جيب پر به كي‌يف راهي كرد تا اوكراين همچنان در مدار روسيه باقي بماند.

پاپ فرانسيس صبحانه روز تولد 77 سالگي خود را با چند بي‌خانمان در واتيكان صرف كرد.

نخستين سان ديدن خانم "اورسولا وون در لين" وزير دفاع جديد آلمان و نخستين وزير دفاع زن اين كشور از رژه ارتش در مقابل ساختمان وزارت دفاع در برلين است.

رونمايي برخي از اسناد آلمان نازي به رسانه‌ها قبل از اهداي آن‌ها به موزه هولوكاست در واشنگتن

تقليد يك كمدين آمريكايي از اوباما!

"تامسانكا جانتجي" (Thamsanqa Jantjie ) كمدين آمريكايي، سخنراني باراك اوباما رئيس‌جمهور آمريكا را تقليد كرد!

آماده براي حمله به صفحه وزير دفاع آلمان

قانون در مطلب طنزي نوشت: ساعت ده و پنجاه دقيقه صبح است. مي‌خوانيم آنگلا مركل يك خانم دكتر را وزير دفاع آلمان كرده. به اين فكر مي‌كنيم كه اگر آلمان بخواهد دست به فروش تسليحات بزند در معامله چه مي‌گويد؟ مثلا مي‌گويد اين بمب افكن‌ها كه مي‌بيني مال يه خانم دكتر بوده باهاش مي‌اومده وزارت دفاع و بر مي‌گشته؟ يا مثلا مي‌گويد اين موشك‌هاي كروز به جان بچه‌ام دست نخورده، مال يه خانم دكتر بوده كه چهارشنبه سوري به چهارشنبه سوري استفاده مي‌كرده.

به‌ هر حال ما دست خودمان نيست. ايراني هستيم و فوري ذهنمان به سمت اين چيزها سوق پيدا مي‌كند. در همين راستاي ايراني بودن پيش‌بيني مي‌كنيم صفحه فيس‌بوك خانم "اورسولا فاندرلين" وزير دفاع جديد آلمان هم از چشمان تيزبين هموطنان پنهان نماند و در روزهاي آينده مورد عنايت آن دسته از اساتيدي قرار بگيرد كه معترضانه مي‌پرسند: اي خدا لعنتت كنه اورسولا ... چي مي‌شد وزير دفاع ما هم خانم دكتر بود؟ بعد گروهي در جواب مي‌گويند: عوضش ما مرضيه وحيد دستجردي داريم.

بعضي هم از خانم دكتر فاندرلين مي‌خواهند تا پني‌سلين‌شان را برايشان بزند و عده‌اي با تگ كردن javad zarif زير پست وزير دفاع مي‌نويسند: جواد جون راجع به كمردردت هر چي سوال داري بپرس. يكي هم دخترش را تگ مي‌كند و مي‌نويسد: چشات رو واكن و عبرت بگير. اين خانم رفت پي درس و دانشگاه، شد دكتر و وزير. اما اين @fernanda lima رفت دنبال بي‌ناموسي، الان مجبوره با اون لباس جلوي همه از تو گلدون گوي دربياره!

ساعت يك و بيست و دو دقيقه ظهر است. دشمن طوري خبرها را كنار هم چيده كه ذهن ما ناخودآگاه معطوف به حقوق زنان شود. بعد از انتصاب خانم دكتر آلماني و اظهارات رئيس اتحاديه مشاوران املاك مبني غيرقانوني بودن حضور زنان در بنگاه‌ها به عنوان كارمند، خبر مي‌رسد كه خانم "ميشل باشله" براي بار دوم به‌عنوان رئيس‌جمهور شيلي انتخاب شده. بله ديگر. انتظار بيشتري هم از اين آمريكاي جهانخوار جنوبي نمي‌رود.

مادر كه بالاي سر بچه نباشد و به جايش برود سياست‌بازي نتيجه‌اش مي‌شود اين سريال‌هاي فارسي 1 كه همه‌شان محصول آمريكاي جنوبي است. بعضي دوستان اعتراض كردند كه چرا احمدي‌نژاد در نوشته‌هاي ما كمرنگ شده كه اعتراض كاملا بجايي است. جونم براتون بگه كه زمان احمدي‌نژاد كجا زنان اينقدر اسير پست و مقام دنيا بودند؟ زنان در داخل كشور با تمام قوا مشغول فرزندآوري بودند تا شهرشان تبديل به استان شود.

در خارج از كشور هم با الگوبرداري از مادر هوگو چاوز سعي مي‌كردند فرزندان صالحي چون هوگو براي كشورشان تربيت كنند تا وقتي فرزند مربوطه از دنيا رفت بتوانند، براي لحظه‌اي هم كه شده مورد تسلاي مرد بهاري قرار بگيرند. هي محمود ... هي ... از وقتي تو رفتي ديگه آمريكاي جنوبي هم آن حال و هواي سابق را ندارد!

رقص آقاي شهردار در جلسه شورا

راب فورد شهردار جنجالي شهر تورنتو كانادا در جلسه شوراي شهر تورنتو در حال رقص است.

به گزارش عصرايران، با موزيك يك گروه موسيقي محلي جاز كه براي اجرا به جلسه شوراي شهر آمده بودند، راب فورد به همراه جمع ديگري از اعضاي شوراي شهر از جاي خود برخاستند و رقصيدند.

اين دومين رقص فورد در هفته جاري است. وي روز يكشنبه نيز با موزيك گروه كر در كليسايي در غرب تورنتو رقصيد. اخيرا با افشاي يك فيلم از راب فورد كه وي را در حال مصرف كوكايين نشان مي‌دهد، انتقادات تندي عليه او مطرح شده و بسياري از مردم تورنتو و مخالفان او خواستار استعفاي او شدند، اما او اعلام كرد همچنان در سمتش مي‌ماند.

رقص فورد در مراسم روز يكشنبه در كليسا

شوخي ظريف با مهران مديري

"محمد جواد ظريف" وزير امور خارجه، 26 آذر ماه به دعوت مهران مديري در محل ضبط مجموعه جديد مديري با نام "شوخي كردم" حضور پيدا كرد. مهران مديري شامگاه سه‌شنبه 26 آذرماه پس از دعوت و استقبال از جواد ظريف وزير امور خارجه، روند توليد مجموعه جديدش را براي وي شرح داد.

به گزارش مهر، در پي تماس‌هاي پي در پي موبايل وزير امور خارجه، مديري به شوخي از او خواست يك ربع گوشي موبايلش را به او واگذار كند، تا وي پاسخگوي تماس‌ها باشد. ظريف هم پاسخ داد: پس جواب دبير‌كل سازمان ملل هم با خود شما.

در اين ديدار ظريف از دكورهاي مجموعه "شوخي كردم" بازديد كرد و مديري توضيحاتي درباره نحوه ضبط و توليد اين مجموعه ارائه داد. اين ملاقات صميمانه با عكس يادگاري وزير امور خارجه با بازيگران و عوامل اين مجموعه به پايان رسيد.

بنده معاون روحاني هستم نه سردفتر

شهين‌دخت مولاوردي، معاون امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري، در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه "گفته مي‌شود، شما هنوز سردفتر هستيد و در آن‌جا نيز مشغول كار مي‌باشيد، چگونه مي‌توانيد به هر دو مسئوليت خود با توجه به حساسيت‌هاي خود رسيدگي كنيد،" اظهار داشت: بنده ديگر سردفتر نبوده و تنها معاون امور زنان و خانواده رئيس‌جمهور هستم و ديگر در آن كار مشغول نيستم.

معاون امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر اينكه نظر شما در رابطه با بودجه معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري چيست، گفت: بودجه معاونت امور زنان و خانواده نسبت به سال گذشته افزايش يافته است ولي به‌دليل سياست‌هاي انقباضي بودجه در حوزه زنان و خانواده شاهد كاهش بوده است و بودجه در نظر گرفته براي معاونت امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري 8 ميليارد تومان است.

كري‌خواني سفير عربستان در لندن براي ايران و سوريه

"محمد بن نواف بن عبدالعزيز آل سعود"، سفير عربستان سعودي در انگليس، شب گذشته اعلام كرد كه عربستان سعودي به تنهايي و بدون كمك غرب به حمايت مالي و تسليحاتي از مخالفان سوري ادامه خواهد داد و در مصاحبه با روزنامه آمريكايي "نيويورك‌ تايمز" با بيان اين مطلب افزود كه روابط رياض و شركاي غربي آن به ويژه به دليل اختلافات درباره ايران و سوريه در معرض آزمايش قرار گرفته است.

به گزارش جام به نقل از خبرگزاري فرانسه، سفير سعودي گفت: كشورهاي غربي به نظام بشار اسد در سوريه اجازه بقا مي‌دهند و به ايران نيز اجازه مي‌دهند به برنامه غني‌سازي اورانيوم با تمامي خطرات نظامي كه در بر دارد ادامه دهد. در چنين شرايطي رياض گزينه ديگري جز تحرك بيشتر در امور بين‌الملل ندارد.

وي مدعي شد كه حمايت مالي و تسليحاتي از گروه‌هاي مسلح در سوريه، حمايت مالي و البته در صورت نياز، حمايت نظامي از گروه هاي ميانه‌رو است.

ديدار ولايتي و جان كري در عمان

ليبراسيون گزارشي در مورد ديدارهاي مخفي طي سال‌ها اخير، ميان نمايندگان ايران و آمريكا در عُمان منتشر كرده است.

به گزارش فارس، ليبراسيون، به شرح اين ديدارها مي‌پردازد كه حتي در برخي از آن‌ها "علي‌اكبر ولايتي" و "جان كري"- سناتور آن زمان، از سوي آمريكا شركت داشته‌اند ولي بطور كلي مسير مذاكرات را "ويليام برنز" ديپلمات برجسته آمريكائي هدايت مي‌كرده است.

اين ديدارها بين سال‌هاي ٢٠١٠ و ٢٠١٣ انجام گرفته و علي‌اكبر صالحي- رئيس انرژي اتمي ايران، در اين ديدارها ولايتي را همراهي كرده است. ليبراسيون مي‌افزايد: درآن زمان آمريكائيان متوجه شدند كه اين بار تماس‌ها كاملاً متفاوت است زيرا رياست هيئت مذاكره كننده درعُمان را علي‌اكبر ولايتي برعهده داشته است.

تركيه؛ زندان روزنامه‌نگاران

كميته "مراقبت از روزنامه‌نگاران" درگزارشي اعلام كرد: براي دومين سال پياپي تركيه رتبه نخست كشورهاي جهان را از حيث تعداد خبرنگار زنداني به خود اختصاص داده و پس از آن چين در جايگاه دوم قرار دارد.

به گزارش ايرنا به نقل ازخبرگزاري فرانسه، "كميته مراقبت از روزنامه‌نگاران (committee to protect journalists ) درنيويورك كه يك سازمان ديده‌بان حقوق بشردرمورد اصحاب خبر و جرايد است روزگذشته اعلام كرد: درسال 2013 درمجموع 211 خبرنگار پشت ميله‌هاي زندان بوده‌اند.

طبق اعلام اين نهاد، هرچند در سال 2013 آمار خبرنگاراني كه كشته و يا زنداني شده‌اند، به نحو چشم‌گيري كاهش يافته است، اما سال 2013 همچنان از حيث زنداني شدن خبرنگاران، بدترين سال براي اصحاب جرايد در جهان به شمار مي‌رود، كميته مزبوراعلام كرده است كه سال 2013 براي دومين سال پياپي بدترين سال از حيث آمار خبرنگاران زنداني درجهان بوده است.

شمار اين زندانيان درسال 2012 بيش از232 نفر بود. اين كميته اعلام كرد كه در سال 2013 تعداد 52 خبرنگار حين انجام وظيفه كشته شده‌اند كه اين آمار درسال 2012 بيش از73 خبرنگار بود. افزايش شمارخبرنگاران زنداني در كشورهايي مانند ويتنام و مصر حقيقتا تكان دهنده است، اما تاسف‌بارتر اين است كه كشوري همچون تركيه در رديف كشورهاي نخست داراي خبرنگاران زنداني است و دو سال پياپي اين جايگاه را به خود اختصاص داد.

رده بندي كشورهاي جهان ازحيث آمار خبرنگاران زنداني از سال 1990 آغاز شده است.

سيمون افزود:در ويتنام شمار زندانياني كه درسال 2013 پشت ميله هاي زندان بوده اند از14خبرنگاربه 18خبرنگار افزايش داشته است كه ازشدت گرفتن موج سركوب به خصوص عليه وب لاگ نويسان در اين كشور حكايت دارد. تعداد خبرنگاران زنداني در سوريه از 15 خبرنگار درسال 2012 به 13 خبرنگار كاهش پيدا كرده اما درعين حال ده‌ها خبرنگار ربوده شده‌اند و گمان بر اين است كه در دست نيروهاي اپوزيسيون مسلح سوريه نگهداري مي‌شوند. تاكنون 30 خبرنگار در سوريه نيز ناپديد شده‌اند.

محسن هاشمي: حتي وي‌پي‌ان ندارم

"محسن هاشمي" معاون عمراني دانشگاه آزاد در پي درج مطالبي در يكي از صفحات منتسب به وي كه سياست‌هاي افزايش جمعيتي در كشور را نقد كرده بود به ايران خبر گفت: به هيچ وجه در فيس‌بوك، صفحه‌اي ندارم، اما شنيده‌ام كه يك پيج هوادارن، آن زمان كه موضوع تصدي من در شهرداري مطرح بود، راه‌اندازي شده است.

وي در گفتگو با ايران خبر، گفت: هيچ كدام از اين صفحات نيز سياست‌هايشان را با من هماهنگ نمي‌كنند و اينكه حتي نتوانسته‌ام اين صفحات را ببنيم و به طنز گفت كه حتي وي‌پي‌ان هم ندارم كه به اين صفحات سرك بكشم.

كاهش جمعيت جهان سوم، توطئه آمريكا و اسرائيل بود

"آيت‌الله مكارم شيرازي" استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه جمعيت كشور به شدت رو به كاهش است، اظهار كرد: اگر روند كاهش جمعيت به همين صورت پيش‌رود، پيش‌بيني‌ها حاكي از نصف شدن جمعيت كشور است و توليد كشور به دليل مسن شدن جمعيت كمتر مي‌شود، خانواده‌هاي براي رهايي از اين وضعيت بايد حداقل سه فرزند داشته باشند و ۵ فرزند بهتر است و البته من خودم ۷ فرزند دارم.

به گزارش تسنيم، اين مرجع تقليد شيعيان تصريح كرد: كاهش جمعيت جهان سوم، توطئه آمريكا و اسرائيل بود، زيرا از افزايش جمعيت جهان سوم احساس خطر كردند و طرح‌هاي عقيم كردن زنان و مردان را پيشنهاد دادند، ما نيز به دام آن‌ها افتاديم. كساني كه در حال تغيير بافت جمعيت هستند سبب ايجاد مشكل براي كشور مي‌شوند و اميدواريم در جامعه بيداري نسبت به اين موضوع حاصل و مشكلات حل شود.

ايسنا/ سفر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به كرمان

تجليل از مادر حاج محمود كريمي

سلسله برنامه‌هاي "پرده عشاق" كه به تجليل از خادمان و پيرغلامان حسيني مي‌پردازد، اين‌بار سراغ مادري رفت كه اسوه صبر و ايستادگي زينبي است. خانم "زهرا نگهداري" مادر حاج محمود كريمي كه علاوه بر همسر شهيدي كه هنوز پيكرش بازنگشته است، ابالفضلش نيز در كربلاي پنج از آسمان شلمچه پر كشيده است.

به گزارش عقيق، در اين مراسم كه باحضور جمعي از خانواده معظم شهدا و عاشقان اهل بيت (ع) در فرهنگسراي گلستان برگزار شد، جمعي از ذاكرين سيدالشهدا(ع) از جمله حاج مصطفي خورسندي، حاج عبدالرضا هلالي و حاج روح‌الله بهمني نيز شركت داشتند.

عكس يادگاري برادران كريمي با مادر

در اين مراسم حاج محمود كريمي در سخناني ضمن تقدير از اين مادر فداكار گفت: از خدا مي‌خواهم من و برادرانم را قدردان مادرمان قرار دهد. من درباره حاج خانم هيچ حرفي نمي‌توانم بگويم جز اينكه ايشان "مادرم" است وهمين توصيف درياي معاني است. با افتخار مي‌گويم كه نوكر مادرم هستم.

مشرق/ خيل عظيم زوار در فرودگاه نجف

نتيجه تازه متولد شده امام‌ خميني (ره)

سيده فاطمه خميني، آخرين نتيجه امام خميني چند روزي است كه متولد شده است. سيداحمد خميني، فرزند ارشد حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني و از نتيجه‌هاي امام خميني(ره) در صفحه فيس‌بوك خود تصويري از جديدترين و آخرين نتيجه امام خميني (ره) منتشر نموده است.

به گزارش پيام نو، سيداحمد خميني در زير اين عكس منتشر شده و در معرفي اين نوزاد نوشته است: "اولين دختر عموم. دختر عمو ياسر، سيده فاطمه". سيده فاطمه خميني، دختر حجت‌الاسلام و المسلمين سيدياسر خميني، نوه امام خميني و برادر حجت‌الاسلام و المسلمين سيدحسن خميني است.

مشاور روحاني صداي ضدانقلاب را هم درآورد

در پي اظهارات محمود سريع‌القلم، مشاور حجت‌الاسلام حسن روحاني، رسانه‌هاي داخلي انتقادات گسترده‌اي را به اين اظهارات انجام داده و آن را "نسنجيده" و "توهين‌آميز" خواندند.

به گزارش فارس، در ادامه انتقادات به مشاور روحاني، برخي سايت‌ها و فعالان رسانه‌‌اي ضدانقلاب نيز به جمع معترضين پيوسته و اظهارنظر درباره مسائل كشور را "حق" همه مردم ايران دانستند. يكي از سايت‌هاي ضدانقلاب در اين خصوص مي‌نويسد: موضوع برنامه‌ هسته‌اي جمهوري اسلامي يك مسئله ملي است؛ اين برنامه و تبعات آن از جمله تحريم‌ها بر اقتصاد ايران و وضع معيشت يكايك شهروندان اثري مستقيم گذاشته‌است. بنابراين اين حق شهروندان است كه درباره‌ آن اظهارنظر كنند.

يكي از علت‌هاي اصلي در اين كه يك راننده تاكسي بايد از 5 صبح تا 12 شب در اين خيابان‌ها بدود، همين تحريم‌ها است.

شكايت صدها بيننده تلويزيوني انگليس از برنامه‌ طنز "مستربين"

برنامه‌اي كمدي با بازي "روان اتكينسون" در فهرست سريال‌هاي تلويزيوني قرار گرفت كه طي سال 2013 بيشترين شكايت را از سوي مخاطبان دريافت كرده‌اند و بر اساس فهرستي كه موسسه "آفكام" انگليس منتشر كرده و ميزان بيشترين اعتراض‌ها از سوي بينندگان تلويزيوني را نشان مي‌دهد،‌ "تسكين كمدي: طنز براي پول" با حضور روان اتكينسون بازيگر نقش معروف "مستر بين" طي 12 ماه گذشته 492 شاكي داشته است.

به گزارش ايسنا، مستر بين در اين برنامه سرگرم‌كننده نقش كشيشي بلندپايه را ايفا مي‌كند و اظهاراتش چندان به مزاق تماشاچيان خوش نيامده است. او در اين برنامه تلويزيوني مونولوگي دارد مبني بر اين كه ديگر دعا و نيايش فايده‌اي ندارد. مخاطبان انگليسي‌، اين حرف را توهين‌آميز خوانده و به دست‌اندركاران اين برنامه معترض شده‌اند.

اجراي حد زنا در سبزوار

اعتراض بوش بعد از عدم كسب جواب

"آيت‌الله سيد جواد شهرستاني" نماينده "آيت‌الله العظمي سيدعلي سيستاني" در ايران در ديدار فرمانده ناجا اظهار كرد: در دوراني فقط در چند نقطه از جهان حكومت شيعي شكل گرفته بود ولي امروز در ايران اسلامي حكومت شيعي شكل گرفته است. امروز شاهد هستيم كه در لبنان و عراق شيعيان وضعيت بهتري پيدا كرده و در افغانستان شيعيان در سطح عالي مشغول فعاليت هستند و همه اين شرايط نشان از قدرت گرفتن شيعيان در دوران كنوني است.

به گزارش فارس، نماينده آيت‌الله سيستاني در ايران با اشاره به اينكه بوش در زمان رياست‌جمهوري پنج بار براي آيت‌الله سيستاني نامه نوشت، افزود: وي در نامه سوم خود به يكي از مسئولان عراقي گفته بود كه مگر در قرآن شما نيامده است كه به ديگران پاسخ دهيد و اين نكته‌اي بود كه مشاورينش به او گفته بودند.

وي با اشاره به اينكه در نخستين دوره انتخابات عراق آيت‌الله سيستاني همه را به نامزد شدن در انتخابات فراخواندند، افزود: در دوره دوم ايشان گفتند روحانيتي كه نماينده من هستند، نامزد نشوند چرا كه در دوره اول كه قانون‌گذاري مطرح بود حضور ضرورت داشت ولي در دوره نظارت بايد كساني باشند كه در داخل دولت نبوده و بتوانند بر كار نمايندگان نظارت كنند.

نماينده آيت‌الله سيستاني در ايران با اشاره به اينكه در گذشته مسئله شيعه و سني در عراق وجود نداشت و قبايل بزرگ شيعه و سني ارتباطات خوبي داشتند، گفت: وهابي‌ها شرايط را تغيير داده و موجب شدند كه مسئله شيعه و سني مطرح شود و آيت‌الله سيستاني در خصوص اهل سنت مي‌فرمايند كه به اهل تسنن برادران ما بلكه بگوييد "انفسنا" يعني خود ما.

جاي رژلب روي يقه رئيس‌جمهور متعلق به كيست؟

باراك اوباما سه‌شنبه شب مجبور شد در ميهماني كه براي آسيايي آمريكايي‌ها ترتيب داده بود، به خاطر جاي رژلب روي يقه لباس خود جلوي صدها نفر اين موضوع را در همان ميهماني توضيح دهد. اوباما در حرف‌هاي عجيب جاي رژلب را به شخص ديگري غير از همسر خود نسبت داد و تقصيرها را گردن او انداخت.

به گزارش ايران خبر، او جاي رژ لب را به خواننده آمريكايي "جسيكا سانچز" كه در ميان حضار نيز حضور داشت نسبت داد و گفت اين كار جسيكا است. رئيس‌جمهور آمريكا در ميان جمعيت گفت كه من مي‌خواهم همين جا اين موضوع را توضيح بدهم تا براي همگان مشخص شود كه كار "جسيكا" بوده است تا بعد از اين با همسرم "ميشل" دچار مشكل نشوم و من اين را علنا مي‌گويم كه اين جاي رژ لب ناخواسته روي يقه من افتاده است.

مراسم رونمايي از تنديس شهيد مفتح

انتهاي پيام/

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن