تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس مطرح كردجلوگيري از پيري كشور در پناه قوانين اللهي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس كميسيون فرهنگي مجلس مطرح كردجلوگيري از پيري كشور در پناه قوانين اللهي
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: براي جلوگيري از پيري و سالمندي در كشور، بايد به به قوانين و ضوابط اللهي پناه ببريم.


به گزارش خبرگزاري فارس از جهرم، حجت‌الاسلام والمسلمين احمد سالك كاشاني بعد از ظهر امروز در نخستين كنگره بين‌المللي اخلاق توليد مثل در اين شهر با تأكيد بر اينكه نجات كشور ما در جلوگيري از پيري و سالمندي، پناه بردن به قوانين و ضوابط اللهي است، اظهار داشت: بايد خدا و رزاقيت او را باور كنيم و گرفتار جو و دغدغه‌هاي سياسي نشويم.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تصريح اينكه در قرآن كريم حدود 30 آيه در مورد ازدواج و فرزند آمده است، گفت: هر قدر جامعه از قرآن و عترت و روايات فاصله گيرد گرفتار آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي متنوعي مي‌شود.

وي با اشاره به عوامل تحكيم خانواده افزود: مباني محكمي براي تحكيم خانواده در اسلام وجود دارد اما كمتر به آن توجه مي‌شود كه از قرآن كريم، نهج‌البلاغه و كتاب‌‌هاي ديني مي‌توان آن‌ها را برداشت كرد.

سالك مشاركت مردم را يكي از عوامل مؤثر در جمعيت دانست و اضافه كرد: مردمي كه بر اساس ايمان و يقين و باور در مسائل ديني حركت مي‌كنند يا متدين و يا متعبد بوده و در هر دو صورت كساني هستند كه زماني با فرهنگ دين آشنا شوند، به رزاقيت خداوند ايمان پيدا مي‌كنند و در اين صورت بسياري از اين مسائل از قبيل آينده‌‌هراسي پيش نمي‌آيد.

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي ‌تصريح كرد: نبايد تصور داشته باشيم كه كسي به‌حتم خانه ملكي ‌و يا شغل درآمدزايي داشته باشد و بعد ازدواج كند؛ زماني اعتقاد به رزاقيت حضرت حق در جامعه ما قطع شود بايد جاي آن را چيز ديگري پر كند كه شغل‌هاي كاذب و جريانات مختلف ناشي از اين امر است.

وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري فرمودند كه چرا سن ازدواج در كشور ما بالا رفته، بنابراين مشاركت مردم و هدايت آنان به سبك زندگي ديني با ايمان و يقين به خدا، عاملي براي مقابله با پيري و رشد مواليد در جامعه است.

سالك با تصريح اينكه مسائل در دو بخش مادي و معنوي تقسيم‌بندي مي‌شود، گفت: نظرات جمعيتي در چهار گروه نيز تقسيم‌بندي مي‌شود كه گروه اول طرفدار رشد جمعيت، گروم دوم مخالفان رشد جمعيت، گروه سوم طرفدار جمعيت ثابت و ‌گروه چهارم كساني هستند كه طرفداران حد متناسب جمعيت بوده و معتقد هستند كه بين جمعيت و امكانات بايد تعامل مناسبي بر اساس زمان و مكان وجود داشته باشد.

انتهاي پيام/2448/ش30

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن