تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802896045




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصيه‌هاي مهم جمعيتي وزير بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: توصيه‌هاي مهم جمعيتي وزير بهداشت
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه رشد جمعيت با ابلاغ بخشنامه شدني نيست، گفت: سال گذشته ۱۴۰۰ ميليارد تومان بودجه به اين امر اختصاص پيدا كرد و در حال حاضر در كشور ما اين بيم وجود دارد كه نرخ باروري به زير ۱.۸ نزول كند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از جهرم، سيد حسن هاشمي امروز در كنگره بين‌المللي اخلاق توليد مثل اظهار كرد: بايد از مادران در طول دوران بارداري حمايت شود و در اين راستا نياز به اصلاح قوانين داريم و نمي‌شود انتظار داشت كه زنان در چند شيفت كاري در شبانه‌روز كار كرده و همزمان به افزايش جمعيت و تربيت فرزندان بپردازند.

وي با بيان اينكه در اين زمينه سياست‌هاي جديد تدوين شده است كه بايد مورد اجرا قرار بگيرد، افزود: ان مهم بايد به‌منظور برخورداري از جمعيت مطلوب براي مردم آشكار شود.

مدل‌هاي جديد جمعيتي در دنيا را بايد بومي سازي كنيم

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه طبيعي است كه با ابلاغ بخشنامه و سياست‌گذاري دولت و مجلس اين امر شدني نيست، بيان كرد: مردم و نخبگان بايد در اين زمينه همكاري كرده و از انتقاد افراد در اين راستا استفاده كنيم.

وي با بيان اينكه بايد از تجربه ديگران استفاده كرده و اقدامات ما مبتني بر شواهد و بر اساس مشاهده باشد، گفت: در اين زمينه بايد از مدل‌هاي موجود در دنيا استفاده كرده و بر بومي‌سازي اين مهم نيز توجه داشته باشيم.

افزايش جمعيت در كشور نسخه واحد ندارد

هاشمي با بيان اينكه بايد در بحث افزايش جمعيت هر گونه تصميم‌گيري براساس ملاحظاتي كه ضرورت دارد مورد توجه قرار بگيرد، خاطرنشان كرد: بايد حضور وزارت‌خانه‌ها، مراكز علمي، حوزه‌هاي علميه و دستگاه‌هاي فرهنگي در اين زمينه مورد توجه قرار بگيرد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه نرخ باروري در استان‌هاي كشور تفاوت است، گفت: همچنين مشكلات و علل كاهش باروري در نقاط مختلف كشور متفاوت بوده و در اين راستا نمي‌توانيم يك نسخه مستقل براي تمام كشور بنويسيم.

وي با بيان اينكه نبايد تأكيدات مقام معظم رهبري در رابطه با افزايش جمعيت كشور تنها در سخنراني‌ها خلاصه شود، خاطرنشان كرد: سال گذشته 1400 ميليارد تومان بودجه به اين امر اختصاص پيدا كرد و در مجلس نيز تصويب شد اما از اين بودجه هيچ چيز عايد وزارت بهداشت نشد.

ارزش يابي نرخ رشد جمعيت در دوره‌هاي 3 تا 5 ساله

هاشمي با بيان اينكه بايد اين مهم با جديت عملياتي و پيگيري شود و در اين راستا لزوم كار فرهنگي ضرورت دارد، تصريح كرد: بايد سياست‌ها در اين زمينه براي 25 سال آينده تبيين شود و اين مهم در دوره‌هاي 3 تا 5 ساله مورد ارزشيابي قرار بگيرد و در صورت نياز اصلاح شود.

برخي نقد‌ها به زاد و ولد در كشور درست است/ مطالعات جمعيتي مربوط به دهه 60 است

وي با بيان اينكه بخش عمده اين مطالعات در دهه 60 در وزارت بهداشت انجام شده و سياست‌ها مبتني بر پيشگيري و كاهش جمعيت بوده است، گفت: برخي افراد بر افسارگسيخته بودن زاد و ولد در كشور نقد دارند و بخشي از نقدهاي آنها نيز درست است.

وزير بهداشت، درمان و آموش پزشكي اضافه كرد: منتقدان به اين طرح، شرايط نامطلوب اقتصادي را دليل عمده اين بحث مي‌دانند و اميداوريم با ارائه برنامه اصلي دولت كه ايجاد اشتغال است در آينده بتوانيم به روش‌هاي زيستي بهتري دست پيدا كنيم.

وي با بيان اينكه بحث افزايش جمعيت، تنها وظيفه وزارت بهداشت نيست، تصريح كرد: همه توقع دارند كه اين وزارت‌خانه در راستاي بحث جمعيت كار كند و اين مهم با همكاري ساير نهادها امكان‌پذير است.

هاشمي با بيان اينكه آثار مسائل جمعيتي كشور در دهه‌هاي بعد مشخص مي‌شود، گفت: به علت عميق بودن اين مسئله بايد مردم را قانع كرد كه به آينده اميداور باشند و در اين زمينه سياست‌هاي حمايتي نيز صورت بگيرد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه در كنار امنيت شغلي در جامعه بايد رفاه خانواد‌ه‌ها و زنان ايجاد شود، تصريح كرد: در اين زمينه بايد از تسهيلات رفاهي استفاده شود و اين مهم در برهه‌اي از زمان به صورت شعار مطرح و عملي نشد.

هم و غم دولت توليد اشتغال است

وي با بيان اينكه اگر نظام سلامت در اين زمينه قرباني اين روند شوند با مشكلات عديده روبه‌رو مي‌شويم، اظهار كرد: بايد مردم را تشويق به افزايش فرزند كرده و در اين راستا مدل‌هاي مختلف وجود دارد كه ضرورت رشد جمعيت كشور در آينده را لازم مي‌داند.

وزارت بهداشت هنوز توان حمايت از يك زايمان طبيعي را ندارد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با بيان اينكه هم‌انديشي‌ها بايد به تحقق اهداف پيش‌رو كمك كند، بيان كرد: دولت، هم و غم خود را براي توليد اشتغال گذاشته و دراين راستا هماهنگي ميان دولت و مجلس و ساير ارگان‌ها ي نظام براي ايجاد زيرساخت‌ها لازم است.

هاشمي با بيان اينكه وزارت بهداشت هنوز توان حمايت از يك زايمان طبيعي را ندارد، خاطرنشان كرد: بايد اجراي سياست‌هاي علمي توسط سياست‌گذاران نه در قالب حرف و شعار بلكه به صورت عملي تبيين شود.

نظر شما:
------------

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن