تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤثّرترين وسيله جلب رحمت خدا اين است كه خيرخواه همه مردم باشى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819958308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيگيري حذف نام ايران در بزرگداشت مولانا


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پيگيري حذف نام ايران در بزرگداشت مولانا
رييس گروه دوستي پارلماني ايران و تركيه در مجلس شوراي اسلامي ، درباره اقدام تركيه در حذف نام ايران در مراسم بزرگداشت مولانا، گفت: اين موضوع يك كاستي جدي و يك خطاي غيرقابل چشم پوشي است كه آن را از رييس مجلس تركيه و سفير اين كشور پيگيري مي كنيم.

به گزارش خانه ملت مؤيد حسيني صدر روز چهارشنبه افزود: نام ايران در مراسم بزرگداشت سال 2013 مولانا حذف و جاي هنرمندان ايراني در اين مراسم خالي بوده است و حتي زبان فارسي در اشعار اين شاعر فارسي زبان نفي شده است.

نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه پاره اي از اين بي توجهي ها به اقدامات فرهنگي ضعيف داخلي مربوط مي شود، تصريح كرد در حالي كه ما شاهد كم كاري مسوولان فرهنگي كشورمان هستيم، كشورهاي رقيب ما به ظرفيت هاي فرهنگي خود واقف اند و به بهترين شكل از آنها حفاظت مي كنند.

وي افزود: وقتي از ميراث معنوي مان حفاظت نكنيم كشور ديگري سنگ ميراث فرهنگي و معنوي ما را به سينه نخواهد زد؛ زماني كه ما مراسم ساده و كم وسعتي براي بزرگداشت مفاخر كهن خود درنظر مي گيريم، فرصت استفاده از مفاخر را به ديگر كشورها مي دهيم.

** كسي از آرامگاه شمس تبريزي خبر ندارد

نماينده مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در سال، يك و نيم ميليون توريست از آرامگاه مولانا بازديد مي كنند، حال آنكه آمار بازديد كنندگان آرامگاه شمس تبريزي به 20 هزار نفر هم نمي رسد، اگر چنين پيش رود مدتي بعد هم ممكن است ادعا شود كه آرامگاه شمس در قونيه است.

** افغانستان براي آرامگاه پورياي ولي سندسازي مي كند

حسيني صدر با تأكيد بر اينكه بي توجهي ها نسبت به مفاخر ايران زياد شده، يادآور شد: مدتي است افغانستان براي ثبت ملي و ادعاي مقبره پورياي ولي اقدام به سندسازي كرده است در حالي كه مقبره او در خوي واقع شده و كسي از اين موضوع خبر ندارد.

وي افزود: من در ملاقات با رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي اين دغدغه ها را بيان كرده و خواسته ام كه اين سازمان به دنبال مطرح كردن و شناساندن مفاخر ايران به جهان باشد.

رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و تركيه در مجلس شوراي اسلامي، گفت: با تمركز بر مفاخر مي توانيم به جذب توريست پرداخته و با هوش اقتصادي جاذبه هاي فرهنگي كشور را محل درآمد استاني و ملي قرار دهيم.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن