تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819495214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات كشور در مبارزه با پيري و سالمندي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نجات كشور در مبارزه با پيري و سالمندي است
جهرم – خبرگزاري مهر: رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه نجات كشور ما در مبارزه با پيري و سالمندي و پناه بردن به قوانين و ضوابط الهي است، گفت: بايد خدا و رزاقيت او را باور كنيم و گرفتار جو و دغدغه‌هاي سياسي نشويم.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت‌‌الاسلام احمد سالك در كنگره بين‌المللي اخلاق توليدمثل در شهرستان جهرم با تصريح اينكه در قرآن كريم حدود 30 آيه در مورد ازدواج و فرزند آمده است، گفت: هر قدر جامعه از قرآن و عترت و روايات فاصله بگيرد گرفتار آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي متنوعي مي‌شود و اين واقعيتي اثبات شده در اين قضاياست و ضرورت توجه به اين مباني را دو‌چندان مي‌كند بنابراين در اينجا تكيه بر مباني ارزشي ديني و سبك زندگي ديني رقم مي‌خورد.

وي با اشاره به عوامل تحكيم خانواده افزود: مباني محكمي براي تحكيم خانواده در اسلام وجود دارد اما متأسفانه كمتر به آن توجه مي‌شود كه از قرآن كريم، نهج‌البلاغه و كتاب‌‌هاي ديني مي‌توان آن‌ها را برداشت كرد.

حجت‌الاسلام سالك مشاركت مردم را يكي از عوامل مؤثر در جمعيت دانست و گفت: مردمي كه بر اساس ايمان و يقين و باور در مسائل ديني حركت مي‌كنند يا متدين و يا متعبد هستند و در هر دو صورت كساني هستند كه وقتي با فرهنگ دين آشنا شوند، به رزاقيت خداوند ايمان پيدا مي‌كنند و در اين صورت بسياري از اين مسائل از قبيل آينده‌ هراسي پيش نمي‌آيد كه اين عوامل به‌دليل ضعف اعتقاد ما به خداوند است در حاليكه خداوند بارها در قرآن مي‌فرمايد خود روزي‌رسان است و مقام معظم رهبري به همين آيه نيز اشاره دارند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس ‌تأكيد كرد: نبايد تصورداشته باشيم كه كسي حتماً خانه ملكي ‌و يا شغل درآمدزايي داشته باشد و بعد ازدواج كند، وقتي اعتقاد به رزاقيت حضرت حق در جامعه ما قطع شود بايد جاي آن را چيز ديگري پر كند كه شغل‌هاي كاذب و جريانات مختلف ناشي از اين امر است.

وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري فرمودند كه چرا سن ازدواج در كشور ما بالا رفته است بنابراين مشاركت مردم و هدايت آنها به سبك زندگي ديني با ايمان و يقين به خدا، عاملي براي مقابله با پيري و رشد مواليد در جامعه است.

حجت‌‌الاسلام سالك با تصريح اينكه مسائل در دو بخش مادي و معنوي تقسيم‌بندي مي‌شود، گفت: نظرات جمعيتي در 4 گروه نيز تقسيم‌بندي مي‌شود كه گروه اول طرفدار رشد جمعيت، گروم دوم مخالفان رشد جمعيت، گروه سوم طرفدار جمعيت ثابت و ‌گروه چهارم كساني هستند كه طرفداران حد متناسب جمعيت هستند و اين‌ها معتقد هستند كه بين جمعيت و امكانات بايد تعامل مناسبي بر اساس زمان و مكان وجود داشته باشد.

كد خبر: 2198598

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۶:۰۷

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن