تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله، هرگز بدگويى كسى را نمى‏كردند، سرزنش نمى‏نمودند و در ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798348073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزيرعلوم در جمع خبرنگاران: در حال رفع سوء تفاهم ها با مجلس هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: وزيرعلوم در جمع خبرنگاران: در حال رفع سوء تفاهم ها با مجلس هستيم
اعزام هيات نظارتي به دانشگاه‌ها براي نفي يك رياست و يا پرونده سازي و مچگيري نيست/ آنچه بر اساس اختيارات قانوني بوده است انجام شده و دليلي نمي‌بينم كه آن را نقض كنم. وزيرعلوم در جمع خبرنگاران: در حال رفع سوء تفاهم ها با مجلس هستيم


وزير علوم، تحقيقات و فناوري در حاشيه‌ جلسه‌ هيات دولت در پاسخ به سوالي در مورد واكنش وزير علوم، در پاسخ به تهديدهاي مجلس براي استيضاح او با توجه به انتصاب آقايان ميلي منفرد و توفيقي گفت: آنچه بر اساس اختيارات قانوني بوده است انجام شده و دليلي نمي‌بينم كه آن را نقض كنم، اما سوء تفاهم‌هايي رخ داده است و حرف‌هايي زده شده كه سبب تكدر خاطر نمايندگان شده است و در حال رفع سوء تفاهم‌ها هستيم و اميدواريم با برطرف شدن آن‌ها امكان بهره‌گيري از خدمات اين عزيزان را بيش از پيش فراهم كنيم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، رضا فرجي‌دانا در حشايه جلسه امروز - چهارشنبه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد گلايه پژوهش‌گران از ميزان جوايز پژوهشگران نمونه گفت: اين گلايه را در دولت مطرح كرديم، اما بايد بگويم كه ما در شرايط ويژه هستيم و همه بايد با درك اين شرايط يكديگر را به صبر دعوت كنيم.

فرجي دانا افزود: مطمئن هستم پژوهشگران كه سال‌ها براي دستيابي به يك دستاورد پژوهشي تلاش مي‌كنند كم يا زياد بودن مبلغ جايزه برايشان جايگاه اصلي را ندارد، اما وظيفه‌ خود مي‌دانيم اين موضوع به حداكثري كه‌شان آن‌ها باشد ارتقاء يابد و اين نگاه پژوهشگران نافي وظايف ما نيست.

وي با بيان اينكه مطمئنم كه با همدلي و همراهي از پيچ خطرناك اقتصادي كه در آن هستيم به سلامتي عبور مي‌كنيم، تصريح كرد: با مهار تورم، افزايش اشتغال و زمينه‌ كارآفريني بيشتر انشاء الله شاهد شكوفايي اقتصادي خواهيم بود و دستاوردهاي پژوهشي در زنجيره‌ تبديل شدن به تجاري سازي و ثروت در اين مسير ما را كمك خواهند كرد. پس از همه پژوهشگران به خاطر صبر و تلاششان قدرداني مي‌كنم.

فرجي دانا درباره برخي نقد‌ها به هيات نظارت و ارزيابي اعزامي وزارت علوم به دانشگاه‌ها، گفت: با روي كارآمدن دولت تدبير و اميد مطالبات گسترده در ميان نخبگان و دانشگاهيان به وجود آمد و نياز بود كه از طريقي با بدنه دانشگاهي ارتباط داشته باشيم و از مشكلات دانشگاه‌ها مطلع شويم كه اعزام هيات نظارتي در جهت دستيابي به اين هدف و بر اساس آيين‌نامه ريشه دار در وزارت علوم انجام شد.

وي با بيان اينكه اعزام هيات نظارتي به دانشگاه‌ها براي نفي يك رياست و يا پرونده سازي و مچگيري نبوده است، تاكيد كرد: اعضاي هيات‌هاي نظارتي دانشگاه‌ها جهت‌گيري سياسي نداشته‌اند و از افراد شاخص علمي با تجربهٔ مديريتي هستند.

به گفته فرجي‌دانا، هيچ كدام از اعضاي هيات‌هاي نظارتي نقش قاضي را ندارند و در محل نبايد قضاوتي را ارائه كنند چرا كه اين حركت براي كاهش فضاي ملتهب در دانشگاه‌ها است و ملاكي براي تصميمات درست در زمينه تغييرات مديريتي يا تثبيت يك مديريت مي‌باشد.

وزير علوم با اشاره به اينكه در شرايطي هستيم كه بسياري از روساي دانشگاه‌ها ۴ سال يا ۸ ساله دوره مسئوليتشان تمام شده است و به نقطه تصميم‌گيري براي ادامه كار آن‌ها رسيده‌ايم، گفت: مديران ۸ ساله منع قانوني براي ادامه كار دارند. پس اعزام هيات‌هاي نظارتي براي بررسي شرايط براي انتخاب فرد جايگزين يا ادامهٔ مديريت‌هاي فعلي خواهد بود و يا حتي اگر دانشگاهي با مشكلاتي مواجه است بتوانيم تصميمات لازم را براي رفع آن‌ها اتخاذ كنيم.

وي همچنين در رابطه با نحوه تعامل وزارت علوم و تشكل‌هاي دانشجويي گفت: تشكل‌هاي دانشجويي مورد حمايت ما هستند و از فعاليت قانوني همهٔ تشكل‌هايي كه در قالب قانون تشكيل شده‌اند پشتيباني مي‌كنيم و اميدواريم فعاليتشان سبب نشاط دانشگاه‌ها شود و به تكليف اجتماعي خود براي رصد كردن جامعه و روشنگري افكار عمومي به خوبي عمل كند و در اين ميان ما بسترساز فعاليت بيشتر دانشجويان در دانشگاه‌ها باشيم.

فرجي دانا همچنين در پاسخ به سوالي در مورد واكنش وزير علوم، در پاسخ به تهديدهاي مجلس براي استيضاح او با توجه به انتصاب آقايان ميلي منفرد و توفيقي گفت: آنچه بر اساس اختيارات قانوني بوده است انجام شده و دليلي نمي‌بينم كه آن را نقض كنم، اما سوء تفاهم‌هايي رخ داده است و حرف‌هايي زده شده كه سبب تكدر خاطر نمايندگان شده است و در حال رفع سوء تفاهم‌ها هستيم و اميدواريم با برطرف شدن آن‌ها امكان بهره‌گيري از خدمات اين عزيزان را بيش از پيش فراهم كنيم.

وزير علوم همچنين در رابطه با رسيدگي به وضع استادان بازنشسته كه به آن اعتراض دارند گفت: در زمان آقاي توفيقي كار گروه ويژه‌اي براي رسيدگي به اين موضوع در نظر گرفته شد و قرار بر اين بود كه اين مسئوليت به دانشگاه‌ها برگرداند و آن‌ها تصميم گير باشند البته اين موارد غير از موارديست كه با حكم ديوان عدالت اداري احكام بازنشستگي غير قانوني لغو و حكم برگشت به كار اساتيد صادر شده بود.

وي در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در مورد گلايه پژوهش‌گران از ميزان جوايز پژوهشگران نمونه گفت: اين گلايه را در دولت مطرح كرديم اما بايد بگويم كه ما در شرايط ويژه هستيم و همه بايد با درك اين شرايط يكديگر را به صبر دعوت كنيم.

فرجي دانا افزود: مطمئن هستم پژوهشگران كه سال‌ها براي دستيابي به يك دستاورد پژوهشي تلاش مي‌كنند كم يا زياد بودن مبلغ جايزه برايشان جايگاه اصلي را ندارد اما وظيفه‌ خود مي‌دانيم اين موضوع به حداكثري كه‌شان آن‌ها باشد ارتقاء يابد و اين نگاه پژوهشگران نافي وظايف ما نيست.

وي با بيان اينكه مطئنم كه با همدلي و همراهي از پيچ خطرناك اقتصادي كه در آن هستيم به سلامتي عبور مي‌كنيم، تصريح كرد: با مهار تورم، افزايش اشتغال و زمينه‌ كارآفريني بيشتر انشاء الله شاهد شكوفايي اقتصادي خواهيم بود و دستاوردهاي پژوهشي در زنجيره‌ تبديل شدن به تجاري سازي و ثروت در اين مسير ما را كمك خواهند كرد. پس از همه پژوهشگران به خاطر صبر و تلاششان قدرداني مي‌كنم.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن