تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819664532




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات برنج، روغن و شكر متوقف شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: واردات برنج، روغن و شكر متوقف شد
مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران اعلام كرد ذخاير كالاهاي اساسي كشور در حد ايده‌آل قرار دارد و به دليل كافي بودن ذخاير، واردات برنج روغن و شكر متوقف شد.

به گزارش خبرگزاري فارس، عباس قبادي صبح امروز در نشست خبري اظهار داشت: سال گذشته 6 ميليون تن گندم خريداري كرديم و امسال تاكنون 5 ميليون تن گندم خريداري شده است كه 2.5 ميليون تن آن وارد كشور شده و بقيه آن در حال ورود به كشور است.

وي افزود: علاوه بر اين 2 ميليون تن روغن خام خريداري شده است كه 1.9 ميليون تن آن وارد كشور شده است.

قبادي تأكيد كرد: در تأمين ارز مورد نياز واردات همواره مشكلاتي داشتيم اما به هر ترتيبي بود كالاهاي اساسي مورد نياز را وارد كشور كرده‌ايم و امروز كشور در شرايط ايده‌آل قرار دارد.

*خريد مازاد توليد مرغ با قيمت 6500 تومان/ كاهش ورادات به يك ششم

معاون وزير صنعت گفت: تاكنون 85 هزار تن مرغ ذخيره‌سازي شده است كه 80 هزار تن آن از محل توليد داخل است به نحوي كه به توليد كنندگان مرغ اعلام كرده‌ايم، اگر هركيلوگرم مرغ را به قيمت 6500 هزار تومان نخريدند ما مي‌خريم و ذخيره‌سازي مي‌كنيم و اين اقدام در راستاي حمايت از توليد داخل است.

وي با تأكيد بر اينكه امسال واردات مرغ به يك ششم كاهش پيدا كرده است، گفت: ما مي‌توانيم از سال آينده صادر كننده مرغ باشيم.

وي افزود: قيمت كالاهاي كشاورزي به موقع و به نحو مناسب اعلام شده است به نحوي كه قيمت هر كيلوگرم گندم 1050 تومان از خروج گندم و مصرف نيروي انساني آن جلوگيري مي‌كند.

*5 قلم كالاي اساسي سبد كارمندي

وي در خصوص سبد كالاي كارمندي به خبرنگار فارس گفت: اين سبد كالا شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ و پنير است و بر اساس اطلاعات اوليه 80 هزار تن مرغ در اين سهم بين مردم توزيع مي‌شود.

قبادي گفت: بر اساس بررسي‌هاي كارشناسي اوليه 15 تا 20 ميليون نفر از سبد كالايي استفاده مي‌كنند كه شركت بازرگاني دولتي برنج، روغن و مرغ را تأمين مي‌كند و همچنين بخش خصوصي اعلام آمادگي كرده است تا تخم‌مرغ و پنير را براي سب كالايي تأمين كند.

وي افزود: ميزان اعتبارات و نحوه توزيع به سبد كالايي تا هفته ديگر نهايي مي‌شود.

قبادي در پاسخ به سؤال ديگر فارس در خصوص جزئيات طرح انتزاع گفت: شركت پشتيباني امور دام به طور كلي به وزارت جهاد كشاورزي واگذار مي‌شود و در خصوص خريد گندم نيز هر طور كه قانون بگويد ما حاضريم عمل كنيم.

معاون وزير صنعت ادامه داد: بر اساس قانون مصوب مجلس شركت بازرگاني دولتي ايران در وزارت صنعت باقي مي‌ماند اما بخش سياست‌گذاري گندم به وزارت جهاد واگذار مي‌شود، لذا اگر قرار باشد خريد تضميني گندم را وزارت جهاد انجام دهد ما 11 ميليون تن ظرفيت نيروي دولتي را به وزارت جهاد تحويل مي‌دهيم ضمن آنكه بين 5 تا 6 ميليون تن نيز ظرفيت نيرو در بخش خصوصي وجود دارد.

قبادي در پاسخ به سؤال ديگر فارس گفت: مسئوليت واردات گندم به عهده شركت بازرگاني دولتي ايران است.

وي در تدوين مشكلاتي كه براي واردات كالاهاي اساسي داشته است گفت: مشكلات ما در خصوص حمل و نقل بين‌المللي، كشتيراني، ايمن، انتقال پول و حتي در برخي موارد مشكلات ريالي هم بوده است كه الحمدالله از شرايط سخت عبور كرده‌ايم و حتي تشديد تحريم‌ها نتوانسته است جلوي كشور ما را در تأمين كالاي اساسي بگيرد.

وي افزود: طي سال گذشته و امسال شركت بازرگاني دولتي ايران 1.3 ميليون تن شكر و 750 هزار تن برنج وارد كرده است.

وي افزود: آمار واردات برنج در سال جاري 1.4 ميليون تن است كه يك سوم آن را شركت بازرگاني دولتي و مابقي توسط بخش خصوصي وارد شده است.

قبادي با تأكيد بر اينكه بالغ بر 6 ماه ذخاير كالاي اساسي در كشور وجود دارد گفت: هيچ كمبودي در نهاده‌ها نداريم و ذخاير جو، ذرت و كنجاله سويا بين 4 تا 6 ماه آينده پاسخگوي نياز كشور است به نحوي كه در حال حاضر كنجاله سويا بيش از 500 هزار تن در كشور وجود دارد كه اين رقم در تاريخ كشور بي‌نظير بوده است.

*قيمت نان تا پايان امسال تغيير نمي كند

معاون وزير صنعت در خصوص قيمت نان گفت: براي قيمت نان در سال 93 هنوز هيچ تصميمي گرفته نشده است اما تا پايان امسال قيمت نان تغيير نمي‌كند. براي سال آينده اعتبارات خوبي ديده شده است و اينكه قيمت نان تغيير كند يا خير بستگي به مصوبه مجلس در قانون بودجه سال 93 دارد.

*وزارت جهاد پيش‌بيني توليد گندم در سال آينده را نداده است

وي با تأكيد بر اينكه، فرآيند وارد گندم فرآيند بسيار دشواري است،گفت: ما همواره مايليم كه از محل توليد داخل گندم خريداري كنيم، اما تمام تلاشمان را مي‌كنيم تا كمبود توليد داخل را از طريق واردات تأمين كنيم به نحوي كه تاكنون 11 ميليون تن مصرف گندم داخلي و 3 ميليون تن ذخيره استراتژيك نياز داريم.

وي افزود: تاكنون وزارت جهاد هيچ رقمي را به صورت رسمي در خصوص توليد گندم در سال آينده اعلام نكرده است.

وي در پاسخ به سؤالي در خصوص هزينه انبارداري گندم اظهار داشت: تخفيف‌هايي كه براي سرعت تخليه كشتي‌ها دريافت مي‌كنيم دو برابر هزينه انبارداري است.

وي افزود: ذخاير روغن، شكر، برنج و مرغ تا پايان سال پاسخگو است.

وي با ذكر اينكه در سال گذشته روزهايي بودند كه موجودي گندم به زير يك هفته رسيده بود، گفت: ما 30 هزار تن گندم را از طريق مرزهاي زميني وارد كشور و ثابت كرديم كه اگر از طريق آبهاي بين‌المللي هم مشكل وجود داشته باشد مي‌توانيم از طريق زميني كالا وارد كشور كنيم.

*واردات برنج، روغن و شكر متوقف شد

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: به دليل موجودي مناسبي كه در كشور وجود دارد واردات برنج، شكر و روغن توسط اين شركت متوقف شده است.

وي در خصوص واردات گندم از هند و پاكستان گفت: ما حتي يك كيلوگرم گندم از هند و پاكستان وارد نكرده‌ايم و تهاتري كه انجام مي‌داديم به اين شكل بود كه به تاجر هندي مي‌گفتيم در ازاي پول نفت از كانادا براي ما گندم بخريد.

همچنين قبادي گفت: اگر دامداراني هستند كه شير خود را در چرخه بازرگاني كشور توزيع كرده‌اند اما مابه‌التفاوت قيمت نهاده را دريافت نكرده‌اند مي‌توانند به ما مراجعه كنند.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن