تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819192383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمي: هيچ كس مالك دانشگاه آزاد نيست


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هاشمي: هيچ كس مالك دانشگاه آزاد نيست
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين‌كه هيچ كس مالك دانشگاه آزاد اسلامي نيست، تصريح كرد: اين دانشگاه متعلق به ملت و دانشجويان است.

به گزارش ايسنا، آيت الله "اكبر هاشمي رفسنجاني" در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي رفسنجان افزود: همه ابتكارات، اكتشافات و اختراعات دانشجويان و اساتيد نبايد بايگاني و آرشيو شود، بلكه بايد با تبديل به علم و دانش، تجاري سازي شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه‌كرد: اگر امام خميني (ره) از دانشگاه آزاد اسلامي حمايت نمي‌كرد،‌ محال بود، چنين دانشگاهي ايجاد شود.

هاشمي رفسنجاني گفت: سياست نظام مقدس جمهوري اسلامي توسعه مراكز دانش بنيان است و ما در علوم فضايي پيشرفت و ظرفيت‌هاي بسياري داريم كه بايد از اين ظرفيت‌ها از جمله دانشمندان استفاده كنيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اين‌كه هيچ كس مالك دانشگاه آزاد اسلامي نيست، تاكيدكرد: اين دانشگاه متعلق به ملت و دانشجويان است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: دانشمندان ما در ناسا و آمريكا كار مي كنند در حالي كه مي توانند در كشور خود مشغول به كار شوند.

وي تصريح كرد: از ابتداي انقلاب اسلامي يكي از دردهاي ما اين بود كه درصد كمي از جوانان مي‌توانستند، وارد دانشگاه شوند،‌ اما با تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي جوانان زيادي توانستند پا به عرصه علمي و فناوري بگذارند.

هاشمي رفسنجاني ادامه داد: مفتخريم كه در تمامي زمينه ها در توليد علم و دانش شريك شويم و به طور قطع بر روي توسعه مقاطع تكميلي، ارشد و دكتري سرمايه گذاري خواهيم كرد.

وي گفت: يك ميليون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي تحصيل مي‌كنند و اين دانشگاه حدود 5 ميليون نفر دانش‌آموخته دارد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: 10 هزار استاد دكتري را جذب خواهيم كرد و براي توسعه مقاطع تحصيلات تكميلي بايد چند شخصيت علمي جذب شود كه اين موضوع پيگيري مي شود.

هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: بيش از 20 ميليون مترمربع فضاي آموزشي و 400 واحد آموزشي افتخار بزرگي براي دانشگاه آزاد اسلامي است.

وي با بيان اين‌كه اولين دانشگاه بزرگ حضوري در دنيا از نظر كمي هستيم، گفت: تصميم گرفتيم كه در كشور توسعه دانشگاه ها را داشته باشيم و از سراسر دنيا دانشجو بپذيريم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اضافه كرد: حالا كه ارتباط ما با خارج از كشور بهتر شده است،‌ تصميم گرفته‌ايم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي در ديگر كشورها را توسعه دهيم و از سراسر دنيا دانشجو بپذيريم و با دانشگاه‌هاي مختلف در توليد علم و دانش شريك شويم.

هاشمي رفسنجاني تاكيدكرد: يكي از مشكلات ما اين است كه بسياري از طرح ها در دانشگاه ها تعطيل شده است.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن