تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820429849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هاشمي‌رفسنجاني:دانشگاه آزاد متعلق به ملت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: هاشمي‌رفسنجاني:دانشگاه آزاد متعلق به ملت است
هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اينكه هيچ كس مالك دانشگاه آزاد اسلامي نيست، بيان كرد: اين دانشگاه متعلق به ملت و دانشجويان است.


به گزارش خبرگزاري فارس از رفسنجان، آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامي رفسنجان اظهار داشت: گزارش‌هايي كه از واحد دانشگاه آزاد اسلامي رفسنجان شنيدم،‌ بهترين هديه براي من است.

وي افزود:‌ رفسنجان به شهر دانشگاهي تبديل شده است و مي‌بينيم كه در يك شهر متوسط مانده رفسنجان 10 دانشگاه فعال هستند و دانشگاه آزاد اسلامي در اين شهر سرويس‌دهي خوبي دارد و مي‌تواند دانشجويان ساير دانشگاه‌ها را هم پوشش دهد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابراز داشت: اگر امام خميني (ره) از دانشگاه آزاد اسلامي حمايت نمي‌كرد،‌ محال بود، چنين دانشگاهي ايجاد شود.

هاشمي‌رفسنجاني با تاكيد بر اينكه هيچ كس مالك دانشگاه آزاد اسلامي نيست، بيان كرد: اين دانشگاه متعلق به ملت و دانشجويان است.

وي تصريح كرد: از ابتداي انقلاب اسلامي يكي از دردهاي ما اين بود كه درصد كمي از جوانان مي‌توانستند، وارد دانشگاه شوند،‌ اما با تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي جوانان زيادي توانستند پا به عرصه علمي و فناوري بگذارند.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه امام راحل يك ميليون تومان براي راه‌اندازي دانشگاه آزاد اسلامي به ما كمك كرد و افزود: اين مبلغ به اندازه يك ميليارد تومان ارزش داشت و امام خميني (ره) در واقع بنيانگذار دانشگاه آزاد اسلامي است.

وي گفت: يك ميليون و 700 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامي تحصيل مي‌كنند و اين دانشگاه حدود 5 ميليون نفر دانش‌آموخته دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: بيش از 20 ميليون مترمربع فضاي آموزشي و 400 واحد آموزشي افتخار بزرگي براي دانشگاه آزاد اسلامي است.

هاشمي‌رفسنجاني از دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان نخستين دانشگاه حضوري در دنيا نام برد و تصريح كرد:‌ پنجره‌هايي به خارج باز كرديم، اما زماني كه ارتباطات ما با خارج از كشور نامطلوب شد، نتوانستيم اين ارتباطات را توسعه دهيم.

وي ابراز داشت: حالا كه ارتباط ما با خارج از كشور بهتر شده است،‌ تصميم گرفته‌ايم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي در ديگر كشورها را توسعه دهيم و از سراسر دنيا دانشجو بپذيريم و با دانشگاه‌هاي مختلف در توليد علم و دانش شريك شويم.

هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه ميرزاده رئيس دانشگاه آزاد اسلامي با روحيه خوبي وارد اين عرصه شده است، افزود: پژوهش كار اصلي ما است و آموزش مقدمه پژوهش‌هاي برگ است و دنيا با پژوهش بال مي‌رود.

وي با تاكيد بر اينكه توسعه مقاطع تحصيلات تكميلي در دانشگاه آزاد اسلامي مدنظر قرار داد، عنوان كرد: جذب 10 هزار استاد با تحصيلات دكترا در برنامه پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامي پيش‌بيني شده است.

اين مسئول اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامي 3 هزار و 700 ميليارد تومان طي دو سال گذشته بدهكار شده است و در سال جاري بيش از 150 واحد دانشگاهي ضررده بوده‌اند كه تاكنون 80 ميليارد تومان از مركز براي رفع اين بدهي‌ها كمك كرده‌ايم.

هاشمي‌رفسنجاني تصريح كرد: يكي ديگر از مشكلات ما در دانشگاه آزاد اسلامي اين است كه بسياري از طرح‌ها در اين دانشگاه تعطيل شد و دولت كمك توان به اين دانشگاه را ندارد.

وي دانشگاه آزاد اسلامي را ظرفيت بزرگي در دنيا خواند و افزود: با ظرفيت علمي ايران مي‌توانيم نهضت علمي اسلامي بر مبناي مكتب ولايت در دنيا باشيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابراز داشت: از ديگر برنامه‌هايي كه در دانشگاه آزاد اسلامي در پيش داريم، توسعه پارك‌هاي علمي و زمين و نيرو در دانشگاه‌ها است و دانشگاه هم مي‌تواند در اين زمينه كمك كند.

هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه ابتكارات،‌ اختراعات و اكتشافات دانشجويان نبايد در بايگاني‌ها بماند، ‌گفت: اين دستاوردها را بايد به دانش تجاري تبديل كنيم كه بيشتر از هر صنعت ديگري مي تواند،‌ مفيد باشد.

وي سياست جمهوري اسلامي ايران را توسعه دانش‌بنيان برشمرد و عنوان كرد:‌ در علوم فضايي پيشرفت‌هاي زيادي كرده‌ايم و ظرفيت‌هاي زيادي در اين زمينه وجود دارد.

هاشمي‌رفسنجاني تصريح كرد: دانشمندان ما در ناسا و كشور آمريكا كارهاي بزرگي مي‌كنند كه ما مي‌توانيم در كشور خودمان از آنها استفاده كنيم.

وي ابراز داشت: بنا به رضايت امام جمعه رفسنجان اخلاق و رفتار دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي رفسنجان در بين ساير دانشجويان بهتر است كه من هم از اين امر راضي هستم و افتخار مي‌كنم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:‌ مي‌دانم،‌ دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان يك واحد بزرگ علمي،‌ آموزشي و پژوهشي هرگز نمي‌ميرد و براي نسل‌هاي آينده پابرجا مي‌ماند.

انتهاي پيام/80016/ق40

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن