تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820447659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دهه سوم محرمباله تئاتر عاشورايي « اشك باران » رواي قيام كربلا شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دهه سوم محرمباله تئاتر عاشورايي « اشك باران » رواي قيام كربلا شد
نويسنده و كارگردان تئاتر تويسركاني از اجراي 10 روزه باله تئاتر عاشورايي «باران اشك» با هدف ترويج و تبيين فرهنگ مكتب عاشورا خبر داد.


معصومه پور‌ستار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در تويسركان، با اشاره به اينكه تئاتر عاشورايي باران اشك از 10 تا 20 آذر ماه بر روي صحنه رفت، اظهار كرد: باله تئاتر عاشورايي «باران اشك » با هدف ترويج و تبيين فرهنگ مكتب عاشورا با هنرنمايي هنرمندان تويسركان به مدت 10 روز در مجتمع فرهنگي هنري فردوسي براي علاقه‌مندان اجرا شد.

وي افزود: باله تئاتر عاشورايي « باران اشك» بر اساس حركت، نور و موسيقي كار شد و از ديالوگ هم در برخي از صحنه‌ها بسيار كوتاه و بر ضرورت استفاده شد.

اين نويسنده و كارگردان تئاتر تويسركاني با بيان اينكه 70 بازيگر زن و مرد در « باران اشك » ايفاگر نقش‌هاي از رويداد واقعه كربلا بودند، ابراز كرد: تئاتر عاشورايي « باران اشك » در 12 صحنه اين رخداد تاريخي براي مردم نمايش داد.

وي صحنه‌هاي اجرايي در اين تئاتر را به ترتيب اين گونه بيان كرد: جنگ انبيا و اشقيا، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت حضرت علي‌اصغر(ع)، امام حسين(ع)، رقص شياطين، جشن غارت خيمه‌ها، معجر كشيدن حضرت زينب(س)، شكنجه حضرت رقيه(س) توسط شمر، بارگاه يزيد و خطبه حضرت زينب(س) صحنه‌هاي به اجرا درآمده در اين تئاتر است.

پور‌ستار با تاكيد بر اينكه اين كار به تمرين حداقلي هفت ماهه نياز داشت، افزود: با توكل به خدا و توسل به اهل بيت(ع)، حمايت مسئولان امر و همراهي و تلاش بي‌وقفه همه اركان كار در دو ماه تمرين در دهه سوم محرم اجرا شد.

وي هدف از نمايش « باران اشك‌» را تبيين قيام عاشورا براي جامعه دانست و تصريح كرد: آگاه‌سازي نسل جوان براي شناخت دشمنان اسلام كه امروز در قالب فرق مختلف به نام اسلام براي رسيدن به اهداف شوم خود فعاليت مي‌كنند، هدف ديگر « اشك باران » است.

نويسنده و كارگردان تئاتر تويسركاني با اشاره به اينكه همه بازيگران تئاتر « اشك باران » جوان بوده و كودكان ايفاگر نقش 6 تا 10 سال هستند، گفت: سبك باله تئاتر در اجراي نمايش به خاطر اينكه تكراري نباشد، انتخاب شد.

وي به صورت ويژه از راهنمايي و همگرايي حجت‌الاسلام مرتضي موحدي، سعيد سعيدي فرمانده سپاه، مهدي حاجي‌زين‌العابديني رئيس فرهنگ ارشاد اسلامي، محمد‌جواد فتحي رئيس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، حجت‌الاسلام علي كاروند رئيس تبليغات اسلامي و رئيس بسيج هنرمندان شهرستان تويسركان تشكر كرد و گفت: اجراي تئاتر عاشورايي « اشك باران » در فرصت زماني دو ماه با پشتيباني اين عزيزان و البته با همراهي عوامل تئاتر امكانپذير شد.

انتهاي پيام/89010/ي30

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن