تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821247894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشته هاي دانشگاهي بايد متناسب با بازار كار نيازسنجي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رشته هاي دانشگاهي بايد متناسب با بازار كار نيازسنجي شوند
بندرعباس - خبرگزاري مهر: سرپرست اداره كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي هرمزگان با اشاره به افزايش متقاضيان تحصيلكرده در بازار كار گفت: رشته هاي ايجاد شده در مراكز دانشگاهي بايد متناسب با نياز بازار كار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلي سليمي سه شنبه شب در هشتمين جلسه شوراي هماهنگي مديران دستگاههاي اجرايي زير مجموعه وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعي در هرمزگان افزود: به دليل عدم نيازسنجي رشته هاي دانشگاهي متناسب با بازار، شاهد ميزان بيكاري در بين قشر تحصيل كرده دانشگاهي هستيم كه اين امر توجه جدي مسوولان و متوليان را براي نيازسنجي بازار كار استان مي طلبد.

وي، بابيان اينكه داشتن مهارت كاربردي، عامل مهمي در ايجاد اشتغال است،اظهار داشت: عدم تناسب بين مهارت و بازار كار نيز سبب شده تا بسياري از دانش آموختگان دانشگاهي با مشكل بيكاري مواجه شوندكه بايد با نگاه مهارت محوري از طريق برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي وكاربردي توسط آموزشگاه هاي فني وحرفه اي به ايجاد اشتغال پايدار كمك كرد.

سرپرست اداره كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي هرمزگان به مبحث بيمه كارگران ساختماني اشاره كرد و گفت: اين موضوع بايد با جديت پيگيري شود تا در صورت بروز حوادث ناشي از كار، كارگران ساختماني بتوانند از خدمات بيمه اي استفاده كنند.

سليمي در ادامه همكاري و همدلي اعضاء را در جهت پيشبرد اهداف ضروري دانست و بيان داشت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي وزارتخانه اي است كه خدمات ارزشمندي را مي تواند به مردم ارائه دهد كه اين مسئوليت سنگيني را براي همه مسئولان در بردارد.

در ادامه اين نشست نيز رييس اداره امور شعب بانك توسعه تعاون هرمزگان با اشاره به تاريخچه اين بانك افزود: صندوق تعاون كشور از مردادماه سال 88 در راستاي حمايت از توليد و ايجاد اشتغال به بانك توسعه تعاون تبديل شد كه طبق سند چشم انداز 20 ساله كشور حدود 25 درصد اقتصاد كشور بايد توسط بخش تعاوني محقق شود و بر اين اساس بانك توسعه تعاون به عنوان بانك دولتي و در راستاي حمايت از بخش تعاون و در راستاي رونق توليد و ايجاد اشتغال تشكيل شد.

اميري با بيان اينكه هدف بانك توسعه تعاون، حمايتي و توسعه است، اظهار داشت: ميانگين نرخ سود تسهيلات بانك توسعه تعاون بر اساس اهداف توسعه اي اين بانك بين 14 تا 15 درصد است و بخش عمده اي از تسهيلات اين بانك نيز به صورت قرض الحسنه پرداخت مي شود.

وي، اولويت اصلي بانك توسعه تعاون را پرداخت تسهيلات به بخشهاي صنعت و كشاورزي عنوان كرد و بيان داشت: با توجه به اينكه بانك توسعه تعاون، بانك تخصصي حوزه تعاون است ما آمادگي داريم به فارغ التحصيلان دانشگاهي كه شركتهاي تعاوني تشكيل مي دهند، تسهيلات مناسبي ارائه دهيم.

رئيس اداره امور شعب بانك توسعه تعاون هرمزگان با بيان اينكه بانك توسعه تعاون آمادگي هر گونه همكاري مستمر و ارائه خدمات در جهت ارتقاء بهره وري در بخش تعاوني هاي استان را دارد، اضافه كرد: در بخش حمل ونقل دريايي، طبق تفاهم نامه، براي ساخت 20 فروند شناور مسافري تسهيلاتي از سوي بانك توسعه تعاون پرداخت شده و همچنين قراردادي براي پرداخت تهسيلات به شركت كشتي سازي ايزوايكو براي ساخت فروندهاي شناور انعقاد شده است.

وي، افزايش تعداد شعب را از جمله ديگر برنامه هاي بانك توسعه تعاون در هرمزگان بيان كرد و افزود: در حال حاضر 11 شعبه بانك توسعه تعاون در تمامي شهرستانهاي هرمزگان فعاليت دارند و تا پايان امسال نيزچهار شعبه جديد در شهرستانهاي استان ايجاد مي شود و همچنين باجه هاي اين بانك در ادارات كل بهزيستي، تعاون و فني و حرفه هرمزگان نيز ايجاد شده است.

كد خبر: 2198029

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۷ - ۱۰:۴۹

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن