تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819450005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از توافق دولت و ارتش پاكستان براي مذاكرهطالبان حاضر به مذاكره با دولت پاكستان نشد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پس از توافق دولت و ارتش پاكستان براي مذاكرهطالبان حاضر به مذاكره با دولت پاكستان نشد
پس از تصميم كميته امنيت ملي پاكستان براي مذاكره با طالبان، شبه‌نظاميان اعلام كردند كه حاضر به مذاكره با دولت نيستند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در اسلام‌آباد، پس از تصميم شب گذشته كميته امنيت ملي پاكستان براي مذاكره با طالبان، شبه‌نظاميان اعلام كردند كه حاضر به مذاكره با دولت نيستند.

«ملا فضل‌الله» رهبر طالبان پاكستان در واكنش به اين تصميم اعلام كرد: مذاكره با دولت بي‌معني است و طالبان به عمليات‌هاي خود براي بركناري دولت سكولار و پياده كردن نظام شرعي در پاكستان ادامه مي‌دهند.

«شاهدالله شاهد» سخنگوي طالبان پاكستان نيز در پيامي، دولت جديد پاكستان را دولتي ضعيف و دست‌نشانده آمريكا كه به طمع كسب دلارهاي بيشتر با اين كشور همكاري مي‌كند.

وي افزود: طالبان به خوبي مي‌دانند كه دولت به دنبال حمايت از عمليات نظامي است و براي جنگيدن با ارتش آماده هستند.

شاهد الله شاهد تصريح كرد: دولت مي‌تواند از حربه عمليات نظامي عليه شبه‌نظاميان استفاده كند اما طالبان در گذشته نيز با ارتش جنگيده‌اند و در آينده نيز در برابر نظاميان تسليم نمي‌شوند.

* در نشست كميته امنيت ملي پاكستان چه گذشت؟

اين اظهارات پس از نشست ديروز كميته امنيت ملي پاكستان عنوان شد.

نشست كميته امنيت ملي پاكستان با شركت مقامات ارشد نظامي و سياسي و به رياست «نواز شريف» نخست وزير پاكستان در اسلام‌آباد برگزار شد.

در اين نشست درباره بهبود روابط با هند، افزايش تدابير امنيتي براي برقراري امنيت در مرز مشترك با افغانستان و مذاكره با طالبان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اعضاي شركت كننده در اين نشست با ابراز اطمينان از ادامه عمليات نظامي براي سر‌كوبي تروريست‌ها در كراچي از ادامه اين عمليات براي كاهش ترور‌هاي هدفمند حمايت كردند.

همچنين در اين نشست توافق شد كه «اولين گزينه» براي نحوه برخورد با طالبان مذاكره است اما در صورت عدم موفقيت در اين زمينه در مراحل بعد، از عمليات نظامي براي سركوبي شبه‌نظاميان استفاده خواهد شد.

نمايندگان نظامي اطمينان دادند ارتش از هر لحاظ براي مقابله با تهديد طالبان و دفاع از كشور آماده است.

به اشتراك گذاشتن اطلاعات با هدف انجام اقدامات موثر براي بهبود وضعيت امنيتي كشور، بهبود روابط با افغانستان و تعيين يك مكانيسم موثر جهت جلوگيري از عبور و مرور غير قانوني در مرز مشترك و نيز افزايش نيروهاي ارتش در مرز افغانستان مي‌شود و همچنين عمل به تعهدات آتش بس با هند از جمله مواردي بود كه اعضاي كميته امنيت ملي درباره آن به توافق رسيدند.

برخي گزارشات حاكي از آن است كه «چاك هيگل» وزير دفاع آمريكا در سفر اخير خود به پاكستان، اعلام كرده كه در صورت اقدام موثر اسلام‌آباد براي از بين بردن پناهگاه‌هاي شبه‌نظاميان در مرز اين كشور، واشنگتن نيز مي‌تواند حملات پهپادهاي خود به مناطق قبايلي اين كشور را كاهش دهد.

روند صلح افغانستان و نقش پاكستان در اين جريان نيز از ديگر محورهاي مهم در اين جلسه بود.

طبق بيانيه منتشر شده از سوي دولت، كميته امنيت ملي از وزراي مربوطه خواسته تا براي تسهيل روند ايجاد صلح و ثبات در منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنين نواز شريف در اين جلسه، گزارشي از سفر اخير خود به كابل ارائه و اعلام كرد كه در جريان اين سفر درباره موضوعات مربوط به امنيت سياسي و نيز همكاري اقتصادي با افغانستان توافقاتي صورت گرفته است.

«خواجه آصف» وزير دفاع، «راشد محمود» رئيس ستاد مشترك ارتش، فرماندهان نيروهاي مسلح ارتش، «چودري نثار‌علي‌خان» وزير كشور، «اسحاق دار» وزير دارايي، «پرويز رشيد» وزير اطلاع رساني، «سرتاج عزيز» مشاور نخست‌وزير در امور بين‌الملل و جمعي از مسئولان وزارت امور خارجه و وزارت كشور از جمله مقامات حاضر در اين نشست بودند.

انتهاي پيام/خ

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن