تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820053647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موقوفات حوزوي احيا شوند/نيت واقفان در بعضي موارد ديگر كاربردي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: موقوفات حوزوي احيا شوند/نيت واقفان در بعضي موارد ديگر كاربردي ندارد
آيت‌الله يزدي با بيان اينكه اگر توليت‌هاي غير صالحي هستند بايد نسبت به تغيير آن‌ها اقدام لازم را انجام داد، گفت: موقوفات حوزوي زيادي وجود دارند كه لازم است نسبت به احياي آن‌ها اقداماتي صورت گيرد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آيت‌الله محمد يزدي عصر ديروز در جمع رئيس و مديران سازمان اوقاف و امور خيريه با اشاره به پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، برخي موقوفاتي كه تصرف شده بودند به جاي خود بازگشتند و بر اساس نيت واقفان عمل شد.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه يكي از نكات مهم رابطه ميان سازمان وقف با حوزه‌هاي علميه و روحانيت است افزود: موقوفات حوزوي زيادي وجود دارند كه لازم است نسبت به احياي آن‌ها اقداماتي صورت بگيرد.

استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: ويژگي روحانيت مناعت طبع است ولي سازمان اوقاف مي‌تواند برنامه‌اي را ترتيب دهد كه آيا مي‌توان از محل درآمد برخي موقوفات براي زندگي اساتيد هزينه كرد يا خير.

آيت‌الله يزدي خاطر‌نشان كرد: نيت واقفان در بعضي موارد ديگر كاربردي ندارد و در زندگي امروزي مورد استفاده نيست، بايد فكري به حال اين موارد كرد.

وي با اشاره به اينكه از ميان روحانيون تنها قضات و اساتيد دانشگاه زندگي مناسبي دارند، عنوان كرد: ساير اساتيد حوزوي از زندگي مناسب برخوردار نيستند و نمي‌توان همه آن‌ها هم به سراغ مراجع تقليد بروند، زيرا آن‌ها وظايف ديگري هم بر دوششان است و ميزان وجوهات كفاف همه موارد را نمي‌دهد.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اينكه سازمان اوقاف از جمله مراكزي است كه مي‌تواند به اساتيد حوزوي كمك كند، افزود: مقام معظم رهبري برخي افراد را مسئول رسيدگي اشخاصي كرده‌اند كه در حوزه علميه هستند و مشكلات مادي زيادي گريبان‌گيرشان شده است.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به موضوع تصرف در وقف تصريح كرد: تجربه نشان داده كه اگر كسي قصد تجاوز به وقف را داشته يا در اين زمينه تسامح كند به مشكلات فراوان دچار مي شود.

آيت‌الله يزدي با تاكيد بر اينكه جابه‌جايي و فروش وقف شرايط بسيار سختي دارد، خاطرنشان كرد: نمي‌توان به راحتي در اين زمينه تصرف داشت، گاهي اوقات ديده مي‌شود كتاب‌هايي وقف شده‌اند ولي باز هم خريد و فروش مي‌شوند كه اين كار صحيح نيست.

وي اظهار كرد: در مورد بسياري از مسائل وقف بي توجهي شده و مديران سازمان اوقاف بايد بدانند كه مسئوليتشان موقت است، بايد در اين مدت وظايف خود را به خوبي در حراست از موقوفات انجام دهند.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزود: بايد فرصت اين مسئوليت‌ها را غنيمت شمرد و آنچه از وظايف كه به رضايت خداوند، حضرت محمد(ص) و امام عصر(عج) نزديك‌تر است انجام دهند.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه نسبت به فعاليت هاي سازمان اوقاف آگاهي وجود دارد، تصريح كرد: احياناً اگر توليت‌هاي غير صالحي هستند بايد نسبت به تغيير آنها اقدام لازم را انجام داد.

آيت‌الله يزدي با اشاره به اينكه رضايت خدا و رسول(ص) معيار اصلي كارها خاطرنشان كرد: بايد تمامي احكام الهي در مورد وقف رعايت شود و نبايد نسبت به آن كوتاهي صورت بگيرد./س

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن