تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820983520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوتاه از چهار گوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهار گوشه كشور
ورزشكاران ديواندره در آسيا خوش درخشيدند

ديواندره ـ خبرنگار اطلاعات: دو ورزشكار ديواندره‌اي كه مقام نخست رقابت‌هاي پرس سينه قهرماني آسيا را كسب كردند در ميان استقبال مردم، ورزشكاران و خانواده‌هايشان به زادگاه خود بازگشتند.

محمد وزيري در وزن 53 كيلوگرم رده سني جوانان و ميلاد حقمرادي در وزن 59 كيلوگرم رده سني جوانان توانستند با اقتدار تمام مدال خوشرنگ طلا را بر گردن آويزند. اين دو ورزشكار ديواندره‌اي در مسابقات پرس سينه قهرماني كشور كه در ايلام برگزار شد به مقام قهرماني رسيدند.

درخشش دانش‌پژوهان كرمان در جشنواره جوان خوارزمي

كرمان ـ خبرنگار اطلاعات: دانش‌پژوهان كرماني در پانزدهمين جشنواره جوان خوارزمي كه در تهران برگزار شد، موفق به كسب يك نشان طلا و يك نشان نقره شدند.

مدير روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان گفت: اين اداره كل با درخشش دانش‌آموزان خود در پانزدهمين جشنواره جوان خوارزمي به جايگاه چهارم كشور دست يافت.

موسي سالاري افزود: در اين جشنواره از هشت طرح استان كرمان، دو طرح به عنوان برگزيده كشوري انتخاب شد.به گفته وي در اين جشنواره طرح روبات چند جهته از ايمان ابوحيدري و عليرضا عبدالكريمي رتبه نخست و طرح واكسيناتور خودكار متعلق به سعيد كوهپايه‌زاده و مجتبي ابوالحسني، رتبه سوم كشوري را به دست آوردند.

توزيع شير رايگان در مدارس كردستان

سنندج ـ خبرنگار اطلاعات: مديركل آموزش و پرورش استان كردستان گفت: 198 هزار نفر از دانش‌آموزان اين استان امسال زير پوشش طرح توزيع شير رايگان قرار گرفتند.

سالار عرفاني‌نسب در مراسم آغاز نمادين اين طرح افزود: دانش‌آموزان دختر و پسر مقطع ابتدايي دانش‌آموزان دختر و پسر پايه اول متوسطه و دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزي دور دوم متوسطه جامعه هدف توزيع شير رايگان هستند.وي با بيان اين كه در مجموع 2 ميليارد و 284 ميليون تومان براي اجراي اين طرح پيش‌بيني شده است افزود: هر هفته دو نوبت شير در مدارس ياد شده توزيع مي‌شود كه براساس برآوردهاي به عمل آمده هر دانش‌آموز كردستاني زير پوشش طرح در سال 14 ليتر شير مصرف خواهد كرد.

افزايش صادرات گردو از كردستان

* در هر فصل زراعي 26 هزار تن گردو از 7315 هكتار از باغ‌هاي گردوي كردستان به ارزش اقتصادي 2600 ميليارد ريال برداشت مي‌شود.

به گفته مدير امور باغباني سازمان جهادكشاورزي استان كردستان علاوه بر سنندج مناطق كامياران، سروآباد و مريوان و بانه مهمترين مناطق مستعد توليد گردو در اين استان هستند.

پورحبيبي افزود: از مجموع اراضي زير كشت گردو، 2500هكتار آن به صورت نهالستان است و 15 هزار فرصت شغلي ايجاد كرده است. از مجموع گردوهاي به عمل آمده 60درصد به مصرف داخلي مي‌رسد و بقيه به بازار ديگر استان‌ها و كشورهاي خارجي صادر مي‌شود.

معرفي برترين‌هاي قرآني دامغان

دامغان ـ خبرنگار اطلاعات: در سي و ششمين دورة مسابقات قرآن كريم استان سمنان كه با حضور 300 شركت‌كننده از شش شهرستان و منطقه در رشته‌هاي حفظ ـ قرائت ـ ترتيل و مفاهيم در بسطام برگزار شد، نفرات برتر قرآني دامغان معرفي شدند.در ميان نفرات برتر استاني افراد زير از شهرستان دامغان شناخته شدند: در رشتة حفظ كل بزرگسالان سجاد واعظي رتبه اول، در رشته حفظ 20 جزء بزرگسالان محسن وحيد رتبة دوم، در رشتة قرائت بزرگسالان حسين دهقان رتبة دوم و در بخش شكوفه‌هاي برادر حفظ 10 جزء نيز ابوالفضل مهدوي‌فر و حفظ 20 جزء ابوطالب منطقي و محمدهادي فرحزاد مقام دوم و سوم را كسب كردند.

مسن‌ترين عضو كتابخانه اميريه دامغان

* 317 نفر عضو كتابخانه عمومي شهر اميريه شهرستان دامغان هستند كه مسن‌ترين آنان 78 سال سن دارد.

كتابخانة عمومي شهر اميريه دامغان داراي 21 هزار و 768 جلد كتاب با 18 هزار و 69 عنوان است و 317 عضو دارد كه زهره طاهري با 78 سال سن مسن‌ترين عضو اين كتابخانه به شمار مي‌آيد.اين عضو كتابخانه حداقل روزي 3 ساعت مطالعه مي‌كند و تاكنون 150 جلد كتاب تاريخي و اديان را مطالعه كرده و از سال 1385 عضو اين كتابخانه شده است.دامغان 9 كتابخانة عمومي با 4522 نفر عضو و 153 هزار و 691 نسخه كتاب دارد كه از ابتداي امسال 67 هزار و 868 جلد كتاب به مراجعين امانت داده است.



سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن