تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819459915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب سرمايه‌گذاري مهمترين اولويت منطقه آزاد اروند است


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: جذب سرمايه‌گذاري مهمترين اولويت منطقه آزاد اروند است
خرمشهر ـ خبرنگار اطلاعات: جلسه مشترك اتاق بازرگاني، صنايع و معادن آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مديرعامل و معاونين در راستاي ارائه راهكارها و پيشنهادهاي لازم در حوزه تجاري و بازرگاني برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل منطقه آزاد اروند، اسماعيل زماني در اين جلسه گفت: لازم است فرهنگ تجارت و خصوصي‌سازي در شهرهاي آبادان و خرمشهر پياده‌سازي، برنامه‌ريزي و اجرا شود.

او افزود: تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي با همكاري اتاق بازرگاني آبادان و ايجاد كميته‌هاي تخصصي در حوزه‌هاي تجارت، گردشگري، حمل و نقل و سرمايه‌گذاري و همچنين طراحي و ارائه استراتژي‌هاي تجاري در قالب كارگروه‌هاي ذكر شده مي‌تواند به رفع مشكلات تجاري آبادان و خرمشهر كمك كند.زماني با اشاره به اهميت جذب سرمايه‌گذاري در منطقه افزود: حمايت از بخش خصوصي بدون هيچ محدوديتي در منطقه آزاد اروند صورت مي‌پذيرد و جذب سرمايه‌گذاري در حوزه صنعت يكي از اولويت‌هاي اين سازمان است.وي در ادامه خواستار بررسي وضع سرمايه‌گذاري و فرصت‌هاي ايجاد شده در جزيره مينو شد و گفت: منطقه آزاد اروند و اتاق بازرگاني آبادان مي‌توانند با همكاري مشترك از اين فرصت در راستاي توسعه صنعت گردشگري استفاده كنند.رئيس هيأت مديره منطقه آزاد اروند افزود: ارائه فراخوان عمومي در زمينه طرح‌ كالاي همراه مسافر به تمام بخش‌هاي تجاري و اتاق‌هاي بازرگاني در سراسر كشور به ويژه اتاق بازرگاني شهرهاي آبادان و خرمشهر مي‌تواند به ايجاد رقابت مثبت تجاري در منطقه منجر شود.

همچنين رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي آبادان گفت: اعطاي تخفيفات گمركي بيشتر در شهرهاي آبادان و خرمشهر مي‌تواند به فضاي كسب و كار در منطقه رونق بيشتري ببخشد.غلامرضا اكبري‌زاده افزود: استفاده از ظرفيت‌هاي ناوگان دريايي و برقراري ارتباط تجاري با مناطق همجوار رودخانه اروند رود به حضور و جذب تجار در منطقه كمك مي‌كند.وي با اشاره به اهميت مرز تجاري شلمچه افزود: در راستاي تسهيل ارتباط تجاري و صادرات، و افزايش سطح معاملات تجاري، لازم است تغييرات ساختاري در گمرك شلمچه و قوانين آن صورت پذيرد.

رئيس اتاق بازرگاني آبادان اضافه كرد: پهلو گرفتن كشتي‌هاي وارداتي و صادراتي در بنادر منطقه آزاد اروند، استفاده و فعال كردن اسكله‌هاي نفتي مي‌تواند حمل و نقل دريايي را توسعه دهد.در ادامه اعضاي اتاق بازرگاني آبادان خواستار سرعت بخشيدن به تجارت و اقتصاد با ارائه تخفيفات بيشتر گمركي به سرمايه‌گذاران در منطقه شدند.توسعه فعاليت‌ها در حوزه توريسم درماني در منطقه، تقويت بنيه كارشناسي سازمان در زمينه ارائه اطلاعات جامع و كافي در حوزه سرمايه‌گذاري به درخواست‌كنندگان و مخاطبان نيز از ديگر پيشنهادهاي اعضاي اتاق بازرگاني آبادان بود.

عضو اتاق بازرگاني آبادان با اشاره به طرح كالاي همراه مسافر افزود: كالاي همراه مسافر مهم‌ترين فرصت و امتياز براي رشد و شكوفايي اقتصاد در منطقه است كه به عنوان يك فرصت طلايي از سوي دولت در اختيار منطقه گذاشته شده است كه لازم است از طريق تبليغات در اين خصوص اطلاع‌رساني‌هاي لازم انجام شود.

وي همچنين بر ايجاد پنجره واحد سرمايه‌گذاري و بازرگاني در راستاي جذب سرمايه‌گذار در يك فضاي ثابت و برقراري ارتباط آسان‌تر با مديران در كمترين زمان ممكن تأكيد كرد.عضو اتاق بازرگاني آبادان با اشاره به تشكيل كميته تجارت افزود: معافيت‌هاي بيشتر در زمينه واردات كالا به منطقه موجب توسعه فضاي تجارت در منطقه خواهد شد.

برگزاري نمايشگاه‌ تخصصي خرما در منطقه آزاد اروند نيز يكي ديگر از پيشنهادهاي اتاق بازرگاني آبادان در اين نشست بود.

معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري منطقه آزاد اروند نيز خواستار تشكيل اتاق فكر در منطقه شد و افزود: برگزاري نشست‌هاي مختلف تجاري به صورت مشترك با اتاق بازرگاني، اعزام و پذيرش هيأت‌هاي تجاري، قدرداني از صنعتگران و صادركنندگان نمونه منطقه، ايجاد كميته پيگيري و دبيرخانه دائم و ارتباط گسترده و ارائه پيشنهادها و اولويت‌هاي لازم به اتاق بازرگاني، صنايع و معادن آبادان بخشي از فعاليت‌هاي سازمان در حوزه اقتصادي و سرمايه‌گذاري است.

در ادامه اين نشست عبدالله كعبي عضو هيأت مديره منطقه آزاد اروند نيز با اشاره به ضرورت تبليغات در راستاي حضور سرمايه‌گذاران و فعاليت‌هاي اقتصادي در منطقه آزاد اروند افزود: جلب مشاركت بخش خصوصي و بومي منطقه بسيار مهم است، همكاري، همدلي و تغيير تفكر موجب حضور بهتر و ماندن سرمايه‌گذاران خواهد شد.

وي همچنين تفكركار، تلاش و برداشت محدوديت‌ها را وظيفه و دغدغه‌ اصلي مدير عامل منطقه آزاد اروند براي توسعه مناطق دانست.



سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن