تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819231922




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد سيستان و بلوچستان بايد به سمت توليد ثروت ملي سوق پيدا كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اقتصاد سيستان و بلوچستان بايد به سمت توليد ثروت ملي سوق پيدا كند
زاهدان-خبرگزاري مهر: استاندار سيستان و بلوچستان گفت: ظرفيت ها و پتانسيل هاي سيستان و بلوچستان بايد به سمت توليد ثروت ملي سوق يافته و نقش ملي اين استان برجسته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علي اوسط هاشمي ظهر دوشنبه در ديدار با مدير كل حمل و نقل و پايانه ها و متوليان صنعت حمل و نقل در استان اظهار داشت: اين استان قابليت محوريت پيدا كردن در شرق كشور را دارا است و مي تواند براي استان هاي خراسان جنوبي، كرمان و خراسان رضوي نقش محوري و كليدي ايفا نمايد.

وي با بيا ن اينكه در اين راستا بايد سرمايه فكري، علمي و تعصب و عزم غيرت منطقه اي را بكار گرفت و با نگاهي متفاوت به توسعه انديشيد اضافه كرد: سيستان و بلوچستان و بندر چابهار قابليت تبديل و ايفاي نقش هم چون بندرعباس و ساير بنادر استراتژيك را در راستاي رفع نيازهاي ملي دارد.

وي ابراز داشت: دليلي وجود ندارد كه نياز عمومي مردمان استان و كشور محدود به چندر بندر در جنوب كشور باشد و در اين رابطه بندر چابهار نيز مي تواند نقش كليدي و همسويي با ساير بنادر مهم كشور ايفا كند.

وي با تاكيد بر تغيير نگاه وزارت بازرگاني به استان ادامه داد: هدف در بندر چابهار رسيدن به بهترين بندر ملي و هم تراز با بنادر بزرگ كشور است.

وي توسعه راه هاي ريلي، دريايي و جاده اي را به منظور توسعه و دستيابي به اين هدف، مهم دانست و افزود: خوشبختانه دولت در نخستين گام به منظور آغاز عمليات اجرايي خط آهن چابهار-زاهدان 2 هزار ميليارد تومان بودجه اختصاص داده است كه حداكثر تا آخر اسفند ماه سال جاري با تجهيز كارگاه عمليات اجرايي اين طرح عظيم آغاز مي شود.

هاشمي در جمع فعالان بخش حمل و نقل يادآور شد: سيستان و بلوچستان نقش مهم و استراتژيكي در تامين و ترانزيت كالاهاي مورد نياز در كشور هاي افغانستان و پاكستان دارد و لذا بايد با توسعه محور شرق علاوه بر ايجاد تحول درمنطقه و كمك به اقتصاد مردمان اين سرزمين منافع مردم را نيز به سرزمين خويش گره زد.

كد خبر: 2197814

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۷:۳۸

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن