تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803669156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت پهپاد جستجو و نجات ايراني/ آموزش پيشرفته امداد و نجات هسته اي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: ساخت پهپاد جستجو و نجات ايراني/ آموزش پيشرفته امداد و نجات هسته اي
رئيس سازمان امداد و نجات از ساخت پهپاد جستجو و نجات ايراني توسط مبتكران كشورمان براي نخستين بار در جهان خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمود مظفر با اشاره به ساخت پهپاد جستجو و نجات ايراني توسط مبتكران كشورمان براي نخستين بار در جهان كه قابليت پرواز عمود را دارد و امدادرساني در نقاط صعب العبور همچون كوهستان و دريا را نيز تسهيل مي‌كند، اظهار داشت: اين پهپاد كه داراي گوي‌هاي نجات است در حوادث دريايي و ساحلي با سرعت بيشتري نسبت به تيم‌هاي غريق نجات وارد عمل شده است كه در تست‌ها اين مسئله به اثبات رسيده است.

وي با اشاره به قابليتهاي ديد در شب پهپاد جستجو و نجات ايراني كه مي‌تواند تصاوير مناطق ماموريتي خود را به صورت زنده مخابره كند، عنوان كرد: اين پهپاد در زمان تاريكي با استفاده از دوربين‌هاي مادون قرمز، حرارت بدن مصدوم غرق شده را شناسايي و امدادگران موفق به نجات فرد مي‌شوند.

قابليت طي كردن مسير ۴ كيلومتري

رئيس سازمان امداد و نجات با بيان اينكه پهپاد جستجو و نجات ايراني قابليت طي كردن مسيري بالغ بر ۴ كيلومتر به صورت رفت و برگشت را دارد، ادامه داد: سال گذشته در جشنواره رباط‌هاي امدادگر در استان گلستان، جمعي از نخبگان كشور اين طرح را ارائه كردند كه خوشبختانه امسال موفق به عملياتي كردن اين طرح در كشور شده اند. براين اساس اين پهپاد به صورت آزمايشي استفاده و تمام نواقص آن رفع شده است به صورتي كه در آينده ۲۱ پايگاه امدادي كشور مجهز به اين پهپاد خواهند شد.

وي با اشاره به اينكه پهپاد جستجو و نجات ايراني ۱۰۰ درصد با توان بومي كشور ساخته شده است، خاطرنشان كرد: هزينه ساخت اين پهپاد ۲۳ ميليون تومان است كه براي نخستين بار توسط مبتكران ايراني كشورمان در جهان ساخته شده است.

آموزش پيشرفته امداد و نجات هسته اي

حسين درخشان سخنگوي سازمان امداد و نجات از آموزش پيشرفته امداد و نجات هسته اي به امدادگران ۶ استان كشور خبر داد و گفت: اين آموزشها قرار است در استانهاي تهران، اصفهان، يزد، بوشهر، قم و اراك برگزار شود.

وي افزود: بايد قبول كنيم كه كشور ما يك كشور هسته اي است و ما نمي توانيم از حوادث و بحران فرار كنيم.

درخشان ادامه داد: ايده اوليه برگزاري چنين آموزشهايي از آنجايي ايجاد شد كه من از نزديك شاهد حادثه فوكوشيما ژاپن بودم و ديدم بر اثر سونامي و آسيب ديدن نيروگاه هسته اي، چه مشكلاتي براي اين كشور به وجود آمد و به همين دليل تصميم گرفتيم آموزشهاي مقدماتي امداد و نجات هسته اي را از ابتداي امسال اجرا كنيم، البته اين آموزشها بيشتر در استانهاي هسته اي كشورمان انجام شده است.

آموزش تصفيه آب از مواد راديواكتيو

سخنگوي سازمان امداد و نجات در مورد نوع آموزشهايي كه در اين دوره ها به امدادگران داده مي شود گفت: آشنايي با مواد هسته اي، چگونگي ورود به مناطق آلوده، مراحل اطفا و رها سازي افراد در نيروگاهها، چگونگي ضدعفوني كردن محل حادثه ديده و اسكان دادن افراد و تشخيص شعاع آلودگي همگي از جمله مواردي است كه امدادگران با آن آشنا شدند.

وي خاطر نشان كرد: در مرحله پيشرفته نيز سعي كرديم با تجهيزات و امكانات وارد مرحله عملياتي شويم.

درخشان تصريح كرد: تصفيه آب از مواد راديواكتيو، مبارزه با بيماريهاي عفوني كه ممكن است بر اثر تشعشع راديواكتيو ايجاد شود همگي از مواردي است كه در اين دوره ها امدادگران با آن آشنا مي شوند.

سخنگوي سازمان امداد و نجات به زلزله هاي اخير بوشهر اشاره كرد و گفت: كسي فكرش را نمي كرد كه در يك سال دوبار در بوشهر زلزله داشته باشيم.

مظفر خاطر نشان كرد: هر چند اين زلزله ها تا حدي نبود كه اسيبي به نيروگاهها وارد كند اما ممكن است يك طوفان شديد يا يك زلزله قوي تر تمام معادلات را بهم بريزد و اتفاقاي مانند فوكوشيماي ژاپن براي ما رخ دهد.

به گفته درخشان در اين دوره ها امدادگران تا مرحله مربيگري آموزشهاي لازم را مي بينند تا با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تا ۵ سال آينده هر استان يك تيم ۳۰ نفره آموزش ديده هسته اي داشته باشد.

ارائه آموزشهاي عمومي در ۶ استان

سخنگوي سازمان امداد و نجات در خصوص تعداد امدادگران هسته اي مورد نياز در كشور، گفت: اگر در كشور هزار امدادگر هسته اي داشته باشيم مي توانيم بگوييم كه در زمان حادثه مشكلي نخواهيم داشت.

وي افزود: اين آموزشها در حال حاضر تنها براي امدادگران مرد برگزار مي شود و در مراحل بعدي امدادگران زن نيز آموزشهاي امداد و نجات هسته اي را فرا مي گيرند.

درخشان تصريح كرد: برنامه اي نيز براي شهروندان اين استانها در حال تدوين است و قرار است بزودي آموزشهايي عمومي در اين استانها براي مقابله با حوادث هسته اي برگزار شود.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن