تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803013777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات تماس كري و ظريف قابل انتشار نيست سخنگوي وزارت امور خارجه :


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: جزئيات تماس كري و ظريف قابل انتشار نيست سخنگوي وزارت امور خارجه :
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در نشست هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره محتواي تماس تلفني جان كري و محمد جواد ظريف گفت: توقع رسانه ها براي داشتن جزئيات به حرفه آنها باز مي گردد اما همه اخبار قابل انتشار نيست.


مرضيه افخم ادامه داد: مجموعه اين تماس تلفني در خصوص تحولات در زمينه برنامه اقدام مشترك و تحولات هفته گذشته بود، وزير امور خارجه آمريكا تماسي با وزير خارجه كشورمان داشتند در اين تماس نارضايتي از روند كارشناسي و برنامه اقدام مشترك ابراز شد.

وي گفت: آقاي ظريف تماس هايي نيز با خانم اشتون داشتند، اين تماس ها عادي است كه براي حفظ مذاكرات و نحوه اقدام در برنامه اقدام مشترك صورت مي گيرد.

اقدام تروريستي در عراق

سخنگوي وزارت امور خارجه ضمن محكوم كردن اقدام تروريستي در عراق و به شهادت رسيدن اتباع ايراني؛ تكنسين ها و كارگران شاغل در عراق گفت: در عين حال حملات تروريستي را نيز شديداً محكوم و با دولت و ملت عراق ابراز همدردي مي كنيم، تروريست ها وحدت ملي و زندگي مسالمت آميز در عراق را نشانه گرفته اند و ما مردم عراق را براي وحدت ملي به هوشياري دعوت مي كنيم.

وي با اشاره به اينكه تروريست ها و گروه هاي تكفيري با اهداف سياسي از سوي برخي كشورها حمايت مي شوند، اظهار داشت: اين كشورها بايد پاسخگو باشند، هشدار مي دهيم كه افراطي گري در منطقه محدود به يك كشور نيست و جامعه جهاني را تهديد مي كند.

افخم همچنين گفت: دكتر ظريف روز پنجشنبه به منظور شركت در ششمين نشست شوراي وزيران عضو D8 عازم اسلام آباد مي شود. در سال 2014 پاكستان رياست اين اجلاس را بر عهده دارد و دكتر ظريف در اين سفر علاوه بر ديدار با مقامات پاكستاني با همكاران شركت كننده در اين اجلاس نيز ديدار و گفتگو خواهد داشت.

اقدامات براي بازگردندن اسرا

وي در پاسخ به سوال ديگري در اين باره كه در طي حمله آمريكا به عراق تعدادي از اسراي بين ايران و عراق تبادل شدند اما هنوز تعدادي از خانواده ها از فرزندان خود خبر ندارند و آيا وزارت امور خارجه در اين زمينه اقدامي صورت مي دهد؟ بيان كرد: اين موضوع مورد توجه وزارت امور خارجه و همه نهادها است، گفتگو با مسئولين عراقي نيز در دستور كار قرار دارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: نتايجي داشته ايم، شناسايي ها صورت گرفته و گروه هايي نيز براي تشخيص باقي مانده اجساد فعاليت داشته اند. در حوزه هاي كارشناسي براي تعيين وضعيت شهدا هر گونه اطلاعاتي كه به خانواده آنها كمك كند و از نگراني خارج شوند و اين پرونده به نحوي بسته شود كه ابهامي وجود نداشته باشد كسب مي شود و اقدامات لازم در اين زمينه انجام مي گيرد و اميدوارم نگراني هاي موجود پايان يابد.

خطر حملات تروريسيتي براي جهان

وي در پاسخ به سوالي در اين باره كه آيا حمله به سفارت ايران در بيروت و حمله تروريستي در عراق كه منجر به شهادت جمعي از هموطنان ايراني شد ارتباطي با يكديگر دارند بيان كرد: روح كلي تروريسم در همه جاي دنيا به هم پيوسته است. تروريسم اقدامي است كه از منطق خارج شده و نبايد به دنبال اين باشيم كه منطقه به منطقه اين اقدام را ارتباط دهيم

افخم ادامه داد: نگراني تروريسم را در سطوح كلي اعلام كرديم، تروريسم محدود به يك كشور و منطقه نخواهد بود و جامعه جهاني بايد به عنوان يك معضل به اين مساله نگاه كند. تروريست محكوم است و ما مخالفت خود را اعلام كرديم و بر ضرورت يك اقدام جمعي در اين باره تاكيد داشته ايم.

وي گفت: كشورهايي كه از تروريسم حمايت مي كنند بايد بدانند كه ماهيت اين اقدام ضد بشري محدود به يك منطقه نيست و خطري است كه جامعه جهاني را تهديد مي كند

اعمال هرگونه تحريم به مفهوم مرگ توافق ژنو

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه چه اقدامي از نظر جمهوري اسلامي ايران به معناي لغو توافقنامه ژنو از طرف مقابل است، گفت: كليدي ترين بحث هايي كه به عنوان تعهدات طرفين در برنامه اقدام مشترك نام برده شده عدم مبادرت به تحريم جديد است.

وي افزود: ما قبلاً نيز اعلام كرديم كه هر گونه تحريم جديد به معناي مرگ برنامه مشترك است و اميدواريم طرف ها نسبت به حفظ برنامه اقدام مشترك كوشا باشند و با حسن نيت و روح سازنده برنامه اقدام مشترك را دنبال كند.

سفر هيأت پارلماني اروپا

خبرنگاري در اين باره كه شما در مصاحبه اي اعلام كرده ايد كه درباره ديدار دو فعال سياسي در ايران با هيات پارلماني اروپا، وزارت امور خارجه مسئوليتي نداشته اما كاظم جلالي شب گذشته اعلام كرده كه وزارت امور خارجه از قبل در جريان اين ديدار بوده و مسئوليت آن با اين وزارتخانه است و بايد سفير يونان فراخوانده شود، اظهار داشت: وزرات امور خارجه بنا بر وظيفه خود تنظيم كننده برنامه هاي رسمي است ما برنامه هاي رسمي را با همكاري مجلس تنظيم كرديم، در خصوص بخش غيررسمي سفر هيات پارلماني اروپا اقدامي صورت نگرفته و در حيطه وظايف ما نبوده است. آن چه كه انجام شده تبادل نظر ما براي برنامه رسمي سفر بوده است.

وي گفت: بحث هايي كه مطرح شده جاي بررسي دارد، متن صحبت هاي آقاي جلالي را نديده ام، بايد در اين خصوص تبادل نظر صورت گيرد و متناسب با اقدامات و برنامه ها پاسخ داده خواهد شد.

لوينسون در ايران نيست

افخم در پاسخ به سوال ديگري در اين باره كه اخبار ضد و نقيضي درباره لوينسون تبعه آمريكايي در ايران وجود دارد و وزير امور خارجه نيز حضور وي در ايران را رد كرده است، گفت: جمهوري اسلامي ايران طي سال هايي كه اين تبعه آمريكايي مفقود شده اعلام كرده چنين فردي در ايران نيست و وزير امور خارجه نيز همين مساله را تصريح كرده اند.

خبرنگاري در اين باره كه آيا جمهوري اسلامي تحريم هاي اخير آمريكايي ها را تحريم جديد مي داند سوال كرد و سخنگوي دستگاه ديپلماسي پاسخ داد: مواضع ما در خصوص اقدامي كه از سوي وزارت خزانه داري آمريكا صورت گرفته اعلام شده و شاهد واكنش هايي نيز بوده ايم.

وي افزود: ما گفته ايم كه تحريم هايي از اين جنس و اضافه كردن شركت ها خلاف روح تفاهم است و آن را غيرسازنده و غيرمفيد مي دانيم نبايد اقدامي صورت گيرد كه توافق از مسير خارج شود، مذاكرات سختي صورت گرفته و برنامه اقدام مشترك گام اول است.

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: ما براين موضوع كه طرف ها بايد نسبت به اقدامات و تفاهمات صورت گرفته جدي باشند تاكيد كرديم، اميدواريم برنام اقدام مشترك در يك مسير و فضاي سالم پيش رود.

وي گفت: مذاكراتي كه دكتر ظريف داشتند و گفتگوهايي كه امروز آقاي عراقچي دارد نيز در اين مسير است كه بايد بحث اجرا تفاهم و اقدام مشترك به صورت جدي و بدون برداشت و تفسير مورد به مورد يك كشور اجرا شود، تاكيد ما بر اين نكته است در رايزني ها نيز اعلام كرديم كه بر اساس اقدام مشترك وضع هر گونه تحريم جديد خراب كگننده مسير مذاكرات است و طرفين بايد ثابت كنند كه مي شود گام اول برداشته شود. هر گونه اقدامي كه اين مسير را تهديد كند خلاف روح تفاهم است.

افخم تاكيد كرد: يكي از موضوعات اصلي ملاقات آقاي عراقچي و خانم اشتون نيز تاكيد مجدد بر اجراي درست برنامه اقدام مشترك است.

ديپلمات ايراني در يمن در سلامت است

وي درباره وضعيت ديپلمات ايراني در يمن و اخباري كه حاكي از مرگ وي است، گفت: وزارت امور خارجه به طور جدي پرونده را پيگيري كرده است، كميته پيگيري تعيين شده كه سفر دوم اين كميته نيز در دستور اقدام قراردارد و اميدواريم به زودي به يمن سفر كند.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به تماس تلفني روز گذشته محمدجواد ظريف و وزير امور خارجه يمن بيان كرد: در اين گفتگو آقاي ظريف مجدداً بر حفظ جان ديپلمات ايراني تاكيد كردند و مسئوليت باز گردان سالم وي را به دولت يمن يادآور شدند. كاردار يمن نيز احضار شده و مراتب نگراني جمهوري اسلامي ايران ابراز و لزوم همكاري ها تاكيد شده است.

افخم گفت: اخبار مربوط به مرگ اين ديپلمات اخباري است كه از منبع مختلف منتشر شده، ما آن را مدرك قرار نمي دهيم و اميدواريم دولت يمن به مسئوليت خود عمل كند.

از سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا بپرسيد

خبرنگاري در اين باره كه تماس تلفني بين جان كري و محمدجواد ظريف از طرف وزير امور خارجه آمريكا بوده، هدف طرف آمريكايي از اين تماس چه بوده است، سوال كرد و وي پاسخ داد: بايد از سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا در اين باره سوال كنيد كه چرا تماس گرفتند. بنده سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا نيستم.

وي افزود: آمريكايي ها اعلام كردند كه تعدادي از شركت ها از سوي آمريكا در ليست تحريم قرار گرفته اند، اين اقدام با نارضايتي طرف ايران مواجه شد و گروه كارشناسي در وين براي مشورت به كشور آمدند. اگر توضيحي باشد آن چه كه براي ما روشن است اين است كه بايد همه طرف ها نسبت به تفاهمات اقدام مشترك پايبند باشند و در مسيري كه تفاهمات را به عقب باز مي گرداند و مسير اعتمادسازي را تهديد مي كند گام بر ندارند.

در امور داخلي كشورها دخالت نمي كنيم

افخم در پاسخ به سوال ديگري در اين باره كه در مالزي يك گروه نظارت از سوي دولت براي نظارت بر گروه هاي شيعي در نظر گرفته شده است و واكنش ايران به اين اقدام چيست؟ گفت: بخش زيادي از اين مساله موضوعات داخلي مالزي است، ما با اينكه به وضعيت مسلمانان در همه نقاط جهان توجه داريم نسبت به دخالت در امور داخلي كشورها تعهد جدي داريم و از اين كار پرهيز مي كنيم.

وي افزود: در عين حال به كشورها توصيه مي كنيم كه حقوق شهروندان رعايت شود و هيچ گونه نقض حقوق شهروندي كه منجر به نقض حقوق يك اقليت مي شود صورت نگيرد و حتماً اين تدابير بيش از گذشته مورد توجه قرار گيرد.

مناسبات ايران و افغانستان

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين سوال كه افغانستان براي حفظ منافع ايران با توجه به طرح امنيتي با آمريكا چه اقداماتي را صورت داده است، گفت: ما در گذشته نيز اعلام كرديم كه اميدواريم مسئولين دولت افغانستان نسبت به ملاحظات منطقه اي توجه ويژه اي داشته باشند و در مسير اجراي توافق مورد نظر با آمريكا نگراني ها و ملاحظات منطقه اي را در نظر بگيرند.

پيگيري وضعيت ايرانيان زنداني

وي در پاسخ به اين سوال كه سخنگوي كاخ سفيد ادعا كرده كه روساي جمهور ايران و آمريكا در تماس تلفني كه داشته اند درباره وضعيت ديپلمات آمريكايي در ايران گفتگو كرده اند، گفت: آقاي روحاني و اوباما تنها يك مكالمه تلفني داشته اند، آمريكايي ها اين خبر را اعلام كردند كه ما نيز در آن مكالمه تلفني به طور مقابل نگراني خود را از وضعيت زندانيان ايراني در آمريكا و همچنين ايرانيان ديگري كه در اثر قوانين آمريكايي ها در زندان ديگر كشورها هستند منعكس كرده ايم.

جزاير سه گانه

خبرنگاري سوال كرد اخباري مبني بر اينكه توافق پشت پرده در باره جزاير سه گانه ايراني در حال شكل گيري است و اين كه آيا مواضع ايران درباره جزاير سه گانه در دولت جديد تغيير كرده است؟ سوال كرد و افخم پاسخ داد: مطالب اعلام شده درباره توافق پشت پرده كاملاً خبرسازي است و به هيچوجه تاييد نمي شود. بحث حاكميت و تماميت ارضي ايران به هيچوجه قابل مذاكره نيست.

وي با اشاره به اينكه تغييري در مواضع صريح ايران صورت نگرفته است، بيان كرد: خبرسازي هاي رسانه اي كاملاً هدفمند است و اميدوارم اخباري كه تلاش دارد مواضع دولت را وارونه جلوه دهند از عواقب اقدام خود مطلع باشند، اميدواريم اخبار را با هوشمندي دنبال كرده و از انتشار اخباري كه باعث خدشه به افكار عمومي مي شود خودداري كنيم. حاكميت ايران بر جزاير سه گانه بلامنازع است و بحث تماميت ارضي بحثي نيست كه مورد مذاكره قرار گيرد. جمهوري اسلامي ايران صراحتاً مواضع خود را اعلام كرده است.

محكوميت انفجار تروريستي

افخم در پاسخ به سوال ديگري درباره انفجاري كه ساعاتي قبل در يكي از مراكز حزب الله صورت گرفته است، گفت: اين انفجار طبق اخبار اوليه آسيبي نداشته البته برخي نوشته اند كه خودروي بمب گذاري شده بوده است كه ابعاد آن مشخص نيست.

وي افزود: به هر حال تروريسم و اقدامات تروريستي را محكوم مي كنيم و اميدواريم اقداماتي كه تلاش دارد لبنان را به بي ثباتي بكشاند و اهداف توسعه گران و تجاوزگران منطقه از جمله رژيم صهيونيستي را تامين كند، به نابودي برود و با هوشياري مردم لبنان اين توطئه ها سركوب شود.

سخنگوي وزارت امور خارجه درباره جزئيات و فعاليت هاي ايران در رايزني در مورد سر كار آمدن دولت جديد لبنان بيان كرد: معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه كه براي اجلاس سازمان همكاري هاي اسلامي به گينه سفر كردند ديدارهايي با مقامات و وزراي كشورهاي اسلامي از جمله لبنان داشتند، ما همواره نسبت به حفظ وحدت در لبنان توجه ويژه اي داشته ايم، در اين مذاكرات نيز تاكيد شد كه تشكيل دولت قوي كه بتواند حقوق ملت لبنان را حفظ كند مورد تاكيد و توجه ما بوده است. اميدواريم يك دولت موثر و مستقل در لبنان بر سر كار بيايد.

خبرئگاري در اين مورد كه از زمان آغاز به كار دولت روحاني آقاي ظريف براي لغو تحريم ها در مسايل هسته اي اقدام كرده اند اما بخشي از تحريم ها عليه ايران بر اساس حقوق بشر و ساير موضوعات است، دولت جديد چه كارهايي براي تنش زدايي در اين امر انجام خواهد داد؟ سوال كرد و افخم گفت: حقوق بشر از دغدغه هاي جمهوري اسلامي است، مواضع ما نسبت به حقوق بشر كاملاً روشن است، در گفتگو با اروپايي ها، پرهيز از سياسي كردن حقوق بشر را مورد تاكيد قرار داده ايم، در حقوق بشر خواهان رويكرد جديد و متفاوت از گذشته غرب هستيم و چنانچه يك رويكرد سازنده شكل بگيرد امكان گفتگوهاي بيشتر و همكاري در حوزه هاي متعدد ايجاد مي شود.

واكنش به اظهارات يك مفتي القاعده

خبرنگار تلويزيوني الان در ادامه گفت كه اين شبكه گفتگوي اختصاصي با مفتي سوم القاعده داشته و وي اعلام كرده كه 10 سال پيش در ايران زندگي مي كرده، اعضاي القاعده در ايران زندگي مي كردند و ايران و آمريكا در مورد حضور بن لادن در افغانستان همكاري داشته اند.

سخنگوي وزارت امور كشورمان در اين باره گفت: بايد متن اين مصاحبه را ببينم و در مورد ادعاهاي اين فرد اظهار نظر كنم. اينكه ترددهاي غيرقانوني انجام شده باشد بحث جدايي است اما ابعاد ديگر صحبت ها بايد پس از مطالعه متن مورد بررسي قرار گيرد.

5+1 و اجراي تعهدات

مرضيه افخم سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان همچنين در پاسخ به سئوالي درباره بيانيه شب گذشته اتحاديه اروپا مبني بر اينكه بخشي از تحريم هاي ايران در صورت توقف غني سازي 20 درصد لغو خواهد شد و اينكه منظور از بخشي از تحريم ها چيست، گفت: تحريم هايي كه در برنامه اقدام مشترك مد نظر بوده كه در متن بيانيه اتحاديه اروپا نيز روشن است و ما هم انتظار داريم طرفين نسبت به پايبندي و حفظ تفاهمات گام بردارند.

وي تصريح كرد: روح كلي بيانيه اتحاديه اروپا سازنده بود و از بيانيه اقدام مشترك استقبال كرد و اميدواريم در صحنه عمل نيز شاهد باشيم كه اين بيانيه نتايج خود را نشان دهد و اتحاديه اروپا در عمل اقدامات را نشان دهد.

افخم تصريح كرد: اين مسئله نشان از آمادگي اتحاديه اروپا براي گام برداشتن در مسير اول است كه اميدواريم شاهد اقدامات عملي باشيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه هم چنين در پاسخ به سئوال ديگري در همين زمينه مبني بر اينكه برداشت هايي كه بر اساس اين بيانيه 1+5 و آمريكايي ها دارند از برداشت ايران متفاوت است و منطبق با متن توافق نيست، جمهوري اسلامي ايران چطور مي تواند اين برداشت ها را يكسان كند و اگر قرار باشد ايران اقدامات را اجرايي كرده و آژانس تاييد كند و سپس لغو تحريم ها صورت گيرد نيازمند يك زمان طولاني است، گفت: اين مذاكرات انجام مي شود كه تفاهم بين طرفين صورت بگيرد.اعضاي تيم مذاكره كننده ايران پيش از اين بارها اعلام كرده اند كه مذاكرات پيچيده است و مسير دشواري داريم. دشواري مسير اين است كه رسيدن به تفاهم كار مشكلي است.

افخم گفت: اينكه گفته ايم مسير دشوار است بابت همين بخش هايي است كه آرام آرام خود را نشان مي دهد و سختي مذاكرات نيز در نزديك كردن مواضع طرفين به يكديگر در اصول مورد نظر است.

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: اين موضوع بخشي از مذاكرات كارشناسي بوده است. كارشناسان مسائل متعددي را مورد بحث قرار داده اند و يكي از موضوعات زمانبندي بوده است.

وي گفت: بر اساس برنامه اقدام مشترك انتظار داريم يك روز براي اجرا مشخص شود و در آن روز مشخص طرفين به اجراي تعهدات خود مبادرت كنند.

افخم افزود: اين برداشتي است كه ما داريم تا يك روز خاص براي شروع اقدامات در نظر گرفته شود.

رايزني براي زمانبندي دور آتي مذاكرات

سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در اين موقعيت آيا پس از توقف مذاكرات كارشناسي در وين و گفتگوي تلفني وزير امورخارجه با جان كري و كاترين اشتون تصميمي براي از سرگيري مذاكرات در سطح كارشناسي و بالاتر گرفته شده است گفت: در مورد از سرگيري مذاكرات تماسها و تبادل نظرها بين طرفين ادامه دارد و دو طرف موضوع اجرا را مورد توجه قرار دهند.

وي با اشاره به مذاكرات امروز عباس عراقچي و كاترين اشتون اظهار داشت: مذاكراتي كه امروز انجام مي شود نيز در همين زمينه در اين مجموعه است كه زمانبندي با تفاهم طرفين مشخص شود اميدواريم مذاكرات كارشناسي به زودي از سر گرفته شود.

وي افزود: در روند مذاكرات هسته اي ديدار و تماسها طبيعي است اقداماتي كه در اين زمينه صورت گرفته ابعاد مختلفي داشته و لازم است نسبت به حفظ آن توجه ويژه اي داشته باشند. اميدواريم طرفين درباره مذاكرات كارشناسي به موقع و مذاكرات در سطوح بالاتر نيز به تفاهم برسند.

واكنش به قتل تبعه ايراني در افغانستان

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار مهر درباره ربودن و قتل شهروندان ايراني در افغانستان و اينكه اخيرا يك تبعه ايراني ربوده شده به قتل رسيده است اظهار داشت: ما هم اين خبر را دريافت كرديم موضوع اتباع دو طرف كه از مشكلات طرف افغاني نسبت به تعداد جمعيت و ورود غير قانوني اتباع افغاني مورد توجه است و در مواردي نيز قتل اتباع ايراني مطرح است.

وزارت امورخارجه به موضوع كنوني مساله رسيدگي به اتباع ايراني را در نظر دارد در مواردي شاهد هستيم كه دولت افغانستان بايد همكاري و مساعدت در تعيين وضعيت انجام دهد اميدواريم در آينده شاهد وقوع چنين اتفاقاتي نباشيم نهادهاي زيربط نسبت به موضوع حساس هستند.

افخم در پاسخ ديگر سوال مهر درباره دعوت از ايران براي شركت در اجلاس ژنو 2 بيان كرد: طبق اخباري كه داريم هنوز كشورها دعوت نشده اند روز گذشته خبري منتشر شد كه دبيركل سازمان ملل ارسال دعوتنامه را شروع خواهد كرد و هنوز از هيچ كشوري دعوت نشده است.

وي افزود: چنانچه از ما دعوت شود مشاركت خواهيم داشت براي امنيت بحران در سوريه در چارچوب كارهاي سياسي هر گونه اقدامي را انجام مي دهيم اما حضور ايران در هر برنامه تنظيم شده و نشست بين المللي منوط به پيش شرط نيست و پيش شرط نمي پذيرم.(مهر)

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن