تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803284248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكايي‌ها پيمان‌شكني كردند آيت الله هاشمي رفسنجاني:


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: آمريكايي‌ها پيمان‌شكني كردند آيت الله هاشمي رفسنجاني:
آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به سوابق جمهوري اسلامي ايران در پايبندي به تعهدات بين‌المللي و ديپلماتيك، گفت: انتظار ملت‌هايي كه تفاهمات حاكمان خود را مي‌بينند، پرهيز از پيمان شكني و تضاد در رفتار و گفتار است كه از مسئولان آمريكايي بروز كرد.


وي صبح امروز سه شنبه در ديدار نخست وزير و وزير امور خارجه اسبق ايتاليا، افكار عمومي جهاني را در سايه انفجار اطلاعات، رو به رشد و هوشيارانه خواند و تصريح كرد: ملت ها مخصوصاً در آفريقا و خاورميانه، وقتي آگاه شدند، تاريخ ساز مي شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به موفقيت هاي علمي ايران در شرايط تحريم هاي ناجوانمردانه و تدبير سياسي مردم براي انتخاب مسير اجرايي كشور اشاره كرد و گفت: در دانش، موجود زنده به فضا مي فرستند و در مسايل سياسي، مسئولان را با انتخاب تفكر اعتدالي، به سوي تعامل سازنده با ملت ها و دولت ها سوق مي دهند.

هاشمي رفسنجاني با ارائه تحليلي از رقابت هاي اقتصادي قدرت هاي سياسي، به افزايش تدريجي حضور چين در عرصه هاي مختلف اشاره كرد و گفت: سرمايه گذاري كشورها در قاره آفريقا، شرايط مناسبي را براي آينده آنها فراهم مي كند.

وي آينده سياسي چين، شوروي، آمريكا و مجموعه اروپا را در گروي نگاه احترام آميز به ديگر ملت ها دانست و متذكر شد: دوران شيوه هاي استعماري گذشته و ملت ها و حتّي بسياري از حكومت ها، مثل جمهوري اسلامي بيدار شده اند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارائه تحليلي از نتايج رفتار غير مدبّرانه غرب و آمريكا در عراق، افغانستان، ليبي و سوريه گفت: شتاب در اشغال كشورها و عدم توجه به اهداف انساني سقوط ديكتاتورها و بي برنامگي براي دوران پس از اشغال، باعث تعميق وحشت مردم از تروريست ها و ميدان داري گروه هاي افراطي شده است.

هاشمي رفسنجاني صداقت را شرط اوّل هر گفتار و رفتار سياسي دانست و با ذكر نمونه هايي از بي صداقتي غرب و آمريكا در منطقه خاورميانه و عدم توجه به افكار عمومي تأكيد كرد: تكنولوژي و سلاح قدرت نمي آورد.

وي بر همين اساس متذكر شد: حاكمان كشورهاي بزرگ بايد بپذيرند كه افكار عمومي ملت هاي منطقه پذيراي صهيونيست ها نيست و مي بينيد كه لابي آنها چگونه شيطنت مي كند تا فضاي همكاري جهاني را دوباره آلوده كنند.

ماسيمودالما نيز در اين ديدار، سفرش را در راستاي سفر هيئت هاي اروپايي به ايران عنوان كرد و گفت: مذاكرات ديپلماتيك در هر سطحي منتج به تفاهمات اساسي تر مي شود.

وي با تشريح كارهاي فرهنگي خود در بنياد فرهنگي «پيشروان اروپايي»، گفت: مسئوليت ما بررسي آينده اروپاست و مي دانيم دورنماي خوب اروپا در گروي همكاري با ديگر كشورهاي جهان و به ويژه ايران است.

نخست وزير و امور خارجه اسبق ايتاليا به دستاوردهاي سياسي جمهوري اسلامي در شرايط كنوني هم اشاره كرد و گفت: بسياري هستند كه نمي خواهند توانايي هاي ايران به منصه ظهور برسد امّا عقلاي اروپا جزو اين گروه نيستند و خود را شريك اصلي ايران در مسير حركت به سوي دانش و شكوفايي اقتصاد مي دانند.

وي نقش ايتاليا براي مسايل ايران را در اروپا برجسته خواند و گفت: به خاطر اين نقش است كه ما در تحريم هاي عليه ايران، بيشتر از ديگران متضرر شديم.

ماسيمودالما، به چرايي و چگونگي مذاكرات ژنو، دستاوردهاي سياسي آن براي كشور 1+5 و دورنماي آن در 6 ماه آينده نيز اشاره كرد و گفت: متأسفانه بعضي از دولت ها تحت تأثير تندروها نقض پيمان كرده اند اما تصميمات ديروز شوراي اروپا را مثبت ارزيابي مي كنيم تا اعتماد متقابل، پايه و اساس مذاكرات آينده باشد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن