تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803630778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبكه تلويزيوني دولتي آمريكا: شرايط آمريكا براي ريشه‌كن كردن خشونت‌هاي مرتبط با سلاح‌هاي گرم بهبود نيافته است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: شبكه تلويزيوني دولتي آمريكا: شرايط آمريكا براي ريشه‌كن كردن خشونت‌هاي مرتبط با سلاح‌هاي گرم بهبود نيافته است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/26
00:00:00.02
شبكه تلويزيوني دولتي آمريكا اعلام كرد، شرايط جامعه آمريكا براي ريشه‌كن كردن خشونت‌هاي مرتبط با سلاح‌هاي گرم كه در دستان شهروندان عادي يا حتي بيماران رواني و تبهكاران است، به هيچ وجه بهبود نيافته است.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر، مجري خبر شبكه تلويزيوني پي بي اس آمريكا ابتدا گفت، تيراندازي‌هاي متعدد و غيرقابل پيش‌بيني در اماكن عمومي در سراسر آمريكا، باعث افزايش مباحثات و مناظرات مختلف در مورد نقش دسترسي مردم به سلاح‌هاي گرم، مشكلات بيماران روانيِ مسلح و حتي بازي‌هاي رايانه‌ايِ خشن، به عنوان عوامل اصليِ شيوع اينگونه خشونت‌هاي مرگبار در آمريكا مي‌شود.
پليس فدرال آمريكا موسوم به اف بي آي، گزارش داده است كه در سال گذشته ميلادي، جلوي تقريباً يكصد و پنجاه مورد مختلف تيراندازي و ساير حملات خشونت‌آميز را در اين كشور گرفته است. اف بي آي برخي از ضاربان بالقوه را به خدمات بهداشت رواني در آمريكا سپرده و بدين ترتيب از ارتكاب جنايات خشونت‌بار توسط آنان جلوگيري كرده است.
گزارشگر اين شبكه گفت، با اين حال تمامي پيشنهاداتي كه باراك اوباما رييس جمهور آمريكا در سال گذشته پس از تيراندازي مرگبار در دبستان ابتدايي سندي هوك به كنگره داده بود، توسط اكثريت اعضاي كنگره رد شد و لابي اسلحه‌سازان آمريكايي تلاش‌هاي فراواني كرد كه چنين قوانين محدود كننده‌اي در كنگره به تصويب نرسد. حتي در سطوح ايالتي نيز موفقيت موافقان كنترل تسليحات گرم براي كاهش دسترسي شهروندان عادي به اين نوع سلاح‌هاي مرگبار در مجالس قانونگذاري ايالتهاي مختلف در سراسر آمريكا، بسيار محدود و ناچيز بوده است.
به عنوان مثال، وين لاپير، معاون انجمن سلاح‌هاي گرم آمريكا، پس از تيراندازي سندي هوك صراحتاً گفته بود، تنها چيزي كه يك فرد «بدِ» مسلح را مي‌تواند متوقف كند، يك شخص «خوبِ» مسلح است.
دكتر جفري ليبرمن، رييس دانشكده روانشانسي دانشگاه كلمبيا در نيويورك و عضو انجمن روانكاوي آمريكا گفت، ريشه اصلي اينگونه تيراندازي‌هاي غيرمنطقي در اماكن عمومي كه اكثراً توسط افراد دچار بيماري‌هاي روحي-رواني انجام مي شود، نبود خدمات فراگير و كارآمد روان درماني در سراسر آمريكا است.
پال برت، نويسنده آمريكايي و خبرنگار شبكه بلومبرگ گفت، مشكل ما فقط اشخاص رواني كه مي خواهند همه را بكشند و سپس جان خود را بگيرند نيست؛ بلكه جنايات خشونت بار در خيابان ها، سرقت مسلحانه، و جنايات گروه هاي سازمان يافته تبهكاري و امثال آن نيز از مشكلات مرتبط با دسترسي آسان در آمريكا به سلاح‌هاي گرم است.
وي افزود، با اين حال حتي در بحث سلامت روان، سال‌ها است كه ما (آمريكا) در جهت معكوس و اشتباه حركت مي‌كرده‌ايم. مثلاً ايالت‌هاي آمريكا ميلياردها دلار از بودجه‌هاي خدمات روان درماني را قطع كرده‌اند. به عنوان مثال، امروزه تعداد تخت‌هاي بخش‌هاي رواني بيمارستان‌ها و كلينك هاي رواني آمريكا، نود درصد كمتر از دهه 1950 ميلادي است. پس مسير بسيار طولاني باقي مانده تا ما بتوانيم اين كاستي‌ها را جبران كنيم تا صرفاً به سطوح خدمات روان درماني گذشته برسيم، چه رسد به اين كه بخواهيم از آن سطوح بالاتر هم برويم.
دكتر ليبرمن افزود، اقداماتي كه در سال گذشته براي بهبود سامانه خدمات روان درماني در آمريكا صورت گرفته است، به مثابه گام هاي بسيار كوچك كودكان براي رسيدن به هدف مطلوب ما است. وي افزود، اگر ما به تمامي موارد خشونت در آمريكا نظر افكنيم، بيماران رواني، فقط چهار درصد از اين جنايات خشونت بار را مرتكب مي شوند. اما در تيراندازي هاي بي منطق و غيرقابل پيش بيني در اماكن عمومي، درصد ضاربان مبتلا به بيماري رواني به مراتب بيشتر است. مثلاً چه كسي به دبستاني ابتدايي مي رود و كودكاني را كه هيچ ارتباطي با آنان ندارد، به ضرب گلوله مي كشد؟
تمامي ضاربان از اين دست، يا كساني بوده اند كه از خدمات روان درماني محروم بوده، يا در ميان دريافت اين خدمات، به طور زودهنگام، از اين برنامه ها خارج شده اند، ولي كسي خارج شدن آنان از اين برنامه ها و عدم اعطاي خدمات مناسب به اين افراد را به هيچ مقام مسئولي گزارش نداده است. متأسفانه پس از مدتي مشاهده مي شود كه برخي از همين افراد ناگهان با سلاح هاي مرگبار به مردم يا كودكان حمله مي كنند. علت اين امر اين است كه سياستگذاري آمريكا در رابطه با سامانه خدمات روان درماني بسيار متشتت، غيرمنسجم و به شدت ناكافي است.
پال برت افزود، يكي از مشكلات ما روش بسيار اشتباه برخورد مخالفان با سلاح هاي گرم در اين كشور با اين مسئله بسيار حساس است. آنان به طرزي شايد بي منطق به مخالفت با برخي از انواع ويژه از سلاح هاي گرم، مانند سلاح هاي نيمه خودكار يا تهاجمي، دل مشغول شده اند و همواره تلاش كرده اند اين سلاح ها يا خشاب هاي مثلاً حاوي بيش از ده يا پانزده فشنگ را ممنوع كنند. اين درحالي است كه مشكل اصلي در آمريكا دسترسي آسان به انواع سلاح هاي گرم كمري، تنفگ و سلاح هاي تهاجمي است. اگر ما بخواهيم مشكل خشونت ها با سلاح هاي مرگبار را در اين كشور كاهش دهيم، بايد دسترسي عمومي به همه انواع سلاح ها را محدود كنيم و نگذاريم افراد مبتلا به بيماري رواني يا تبهكاران به سادگي به اين سلاح هاي گرم، از هر نوع كه باشد، دسترسي آسان داشته باشند.
دكتر ليبرمن افزود، يكي ديگر از معضلات در آمريكا اين است كه به بيماري هاي رواني در گروه هاي مختلف توجه كافي نمي شود و اين افراد به مسئولان كاملاً غير مرتبط با مشكلاتشان سپرده مي شوند. مثلاً سي درصد از زندانيان آمريكايي از نوعي بيماري رواني رنج مي برند، اما اين افراد به سامانه قضايي-جنايي آمريكا سپرده شده اند كه هيچ كمكي به بهبود شرايط رواني آنان نخواهد كرد، بلكه ممكن است اين بيماري ها را در افراد زنداني تشديد كند.
ليبرمن افزود، تحقيقات نشان داده است كه چهل درصد از افراد بي‌خانمان در آمريكا با بيماري‌هاي روحي-رواني دست و پنجه نرم مي‌كنند. اگر اين افراد به سلاح‌هاي گرم نيز دسترسي پيدا كنند، شرايط بسياري خطرناكي را بر خيابان هاي آمريكا حاكم خواهند كرد. دكتر ليبرمن در خاتمه هشداري قاطع داد و گفت: يكي از معضلاتي كه در آمريكا به آن اصولاً توجه نمي‌شود اين است كه بيماري رواني در ميان جوانان آمريكايي در حال شيوع بيش از پيش است و بايد فكري جدي براي مقابله با آن بشود.
00:13:31.23

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن