تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804852392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احضار كاردار يمن به وزارت خارجه


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: احضار كاردار يمن به وزارت خارجه
سخنگوي وزارت خارجه از احضار كاردار يمن به وزارت خارجه و تاكيد بر مسئوليت صنعا در حفاظت از جان ديپلمات ايراني ربوده شده در اين كشور خبر داد.
فارس: مرضيه افخم سخنگوي دستگاه ديپلماسي در ادامه نشست هفتگي امروز (سه‌شنبه) خود با خبرنگاران در خصوص اظهارات كاظم جلالي عضو كميسيون امنيت ملي مجلس درباره ديدار هيئت پارلماني اروپا با نسرين ستوده و جعفر پناهي با بيان اينكه وزارت خارجه بنا به وظيفه خود تنظيم‌كننده برنامه‌هاي رسمي است و برنامه‌هاي رسمي را با همكاري مجلس تنظيم كرديم و اين برنامه تاييد و اجرا شد، گفت: در مورد بخش غيررسمي سفر اقدامي صورت نگرفته و اين بخش در حيطه وظايف ما نبوده است و مجلس نيز اين موضوع را اعلام كرد. آنچه بود مشاركت و اقدام هماهنگ ما براي تنظيم برنامه‌هاي رسمي سفر بوده است و بحث‌هايي كه مطرح شده جاي بررسي دارد.

وي عنوان كرد كه متن اظهارات كاظم جلالي را ملاحظه نكرده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي درخصوص نوراحمد نيكبخت وابسته اداري سفارت ايران در صنعا كه سي‌ام تيرماه در مسير منزل به سفارت ربوده شد با بيان اينكه وزارت خارجه به طور جدي اين پرونده را پيگيري كرده اظهار داشت: كميته پيگيري در اين زمينه تعيين شده و دومين سفر اين كميته در دست اقدام است كه اميدواريم به زودي انجام شود.

افخم به تماس تلفني روز گذشته ظريف با ابوبكر القربي همتاي يمني‌اش و تاكيد وزير خارجه كشورمان بر حفظ جان ديپلمات ايراني و مسئوليت دولت يمن در اين خصوص و بازگشت اين ديپلمات ايراني به كشور اشاره كرد و افزود: كاردار يمن در اين‌باره به وزارت خارجه احضار و مراتب نگراني جمهوري اسلامي ايران در اين باره ابراز و بر لزوم همكاري و پيگيري‌هاي لازم و جدي از سوي دولت يمن تاكيد شد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي اخبار مطرح شده درباره كشته شدن اين ديپلمات ايراني كه توسط منافع مختلف منتشر شده را تاييد نكرد و گفت: ما اين اخبار را به هيچ‌وجه ملاك قرار نمي‌دهيم و اميدواريم دولت يمن به وظيفه قانوني خود عمل كرده و نسبت به پاسخگويي و بازگرداندن سالم اين ديپلمات ايراني مبادرت كند.

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سوالي با اشاره به مواضع جمهوري اسلامي ايران در واكنش به اقدام وزارت خزانه‌داري آمريكا در اعمال تحريم‌هاي جديد، تصريح كرد: ما همواره گفته‌ايم كه تحريم‌هايي از اين جنس و اضافه كردن شركت‌ها و افراد به ليست‌هاي گذشته خلاف روح تفاهم ژنو است و آن را غيرسازنده و غيرمفيد مي‌دانيم و نبايد اقدامي صورت گيرد كه از مسير تفاهم خارج شود.

وي مذاكرات را سخت و پيچيده خواند و افزود: لزوم پايبندي به حفظ تفاهم از سوي همه طرف‌ها بايد مورد تاكيد و توجه خاص باشد و طرف‌ها نسبت به احترام به تعهدات صورت گرفته جدي باشند و اميدواريم اين تاكيدات و تعهدات از سوي طرف‌هاي ذيربط مورد توجه قرار گيرد و برنامه اقدام مشترك در فضاي سالم به پيش برود.

خبرنگاري با اشاره به نشست امروز عراقچي و اشتون از افخم پرسيد كه آيا گرفتن تضمين جديد از اشتون براي جلوگيري از اختلال در مسير كنوني در دستور كار قرار دارد؟ كه افخم پاسخ داد: مذاكرات آقاي ظريف و گفت‌وگوهاي امروز آقاي عراقچي همه در اين مسير است كه اجراي تفاهم و برنامه اقدام مشترك بايد به‌طور جدي و به دور از برداشت و تفسير مورد به مورد اجرا شود.

وي اضافه كرد: براساس برنامه اقدام مشترك، وضع و اجراي هرگونه تحريم جديد خراب‌كننده مسير مذاكرات است و هرگونه اقدامي كه اين مسير را تخريب كرده و يا با تعلل مواجه كند خلاف روح تفاهم است. اميدواريم در مذاكرات امروز اين مباحث روشن شود و تاكيد آقاي عراقچي بر اجراي دقيق و درست برنامه اقدام مشترك است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با اشاره به اظهارات مقامات آمريكايي مبني بر قرار دادن تعدادي از افراد و شركت‌ها در ليست تحريم‌ها كه نارضايتي ايران را در پي داشت گفت: گروه كارشناسي ما نيز در همين زمينه و به منظور مشورت به ايران بازگشت. آنچه براي ما روشن است اين است كه همه طرف‌ها بايد نسبت به اجراي تعهدات و تفاهمات در برنامه اقدام مشترك پايبند باشند و در مسيري كه تفاهمات را به عقب برگرداند و مسير اعتمادسازي را تخريب كند، گام برندارد.

وي در پاسخ به سوال ديگري با اشاره به پيچيده و سخت بودن مذاكرات و با بيان اينكه رسيدن به تفاهم و نظرات نزديك‌تر به همديگر كار مشكلي است گفت: سختي مذاكرات در نزديك كردن مواضع طرفين با تكيه بر احترام متقابل، حقوق برابر و اصولي است كه مورد نظر ماست و كارشناسان در نشستي كه برگزار شد مسائل متعددي را مورد بحث قرار دادند كه يكي از آنها زمان‌بندي اجراي تفاهم بود.

افخم اضافه كرد: براساس برنامه اقدام مشترك انتظار داريم كه يك روز براي اجرا مشخص شود و در آن روز، طرفين به تعهداتشان مبادرت ورزند و براساس اقدام مشترك، تعيين روز خاص براي شروع اقدامات، قسمت اصلي كار است.

يكي از خبرنگاران نظر افخم را درباره تشكيل كميته‌اي در مالزي براي نظارت بر فعاليت گروه‌هاي شيعي پرسيد كه وي اين موضوع را از موضوعات داخلي مالزي برشمرد و افزود: ما در عين حال كه به وضعيت مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله وضعيت شيعيان توجه داريم، نسبت به عدم دخالت در امور داخلي كشورها تعهد جدي داريم.

وي افزود: ما توصيه مي‌كنيم كه حقوق شهروندان براساس قوانين و مقررات رعايت شود و حقوق اقليت‌ها نقض نشود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي توافقنامه امنيتي كابل و واشنگتن را در راستاي مصالح درازمدت افغانستان ندانست و با بيان اينكه اين توافقنامه آثار سوئي بر منطقه خواهد داشت، گفت: اميدواريم مسئولان افغانستان نسبت به ملاحظات و نگراني‌هاي منطقه‌اي توجه ويژه‌اي داشته باشند و در مسير امضا و اجراي اين توافقنامه، نگراني‌هاي منطقه و كشورهاي همسايه را در نظر بگيرند.

خبرنگاري درباره اخبار منتشر شده مبني بر توافق پشت پرده در بحث 3 جزيره ايراني سؤال كرد كه سخنگوي دستگاه ديپلماسي اين مطالب را خبرسازي خواند و تأييد نكرد و تصريح كرد كه حاكميت و تماميت ارزي ايران به هيچ وجه قابل مذاكره نيست و تغييري در مواضع صريح و رسمي ايران صورت نگرفته است.

افخم اين خبرسازي‌هاي رسانه‌اي را كاملا هدفمند خواند و افزود: انتشار و بازنشر اين مباحث به افكار عمومي و اعتماد ملت‌ و دولت خدشه وارد مي‌كند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي حاكميت ايران بر سه جزيره ايراني را بلامنازع خواند و تصريح كرد: تماميت ارضي مورد مذاكره قرار نمي‌گيرد و ايران مواضع خود را صريح و علني اعلام كرده و بار ديگر بر آن تاكيد مي‌كند.

خبرنگاري درباره گفت‌وگوي تلفني روحاني و اوباما درباره وضعيت لوينسون تبعه آمريكايي ناپديد شده سوال كرد كه افخم با بيان اينكه روحاني و اوباما تنها يك بار تماس تلفني داشته‌اند افزود: در اين گفت‌وگوي تلفني ما نگراني خود را نسبت به وضعيت ايرانيان زنداني در آمريكا و ايرانيان ديگري كه بر اساس قوانين اعمال شده آمريكا در زندان‌هاي ديگر كشورها هستند اعلام كرديم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره سفر جان‌كري به سرزمين‌هاي اشغالي و طرح چندماده‌اي وي مبني بر اينكه فلسطين تحت قيموميت رژيم صهيونيستي و اردن قرار گيرد عنوان كرد: مواضع جمهوري اسلامي ايران كاملا روشن است ما از خواست ملت فلسطين براي احقاق حقوقشان حمايت كرديم و بر هوشياري گروه‌هاي فلسطيني در مذاكرات در راستاي حفظ حقوقشان تاكيد كرده‌ايم و اميدواريم با هوشياري فلسطيني‌ها و همكاري كشورهاي مسلمان و منطقه هيچ حقي از ملت فلسطين تضييع نشود.

افخم موضوع فلسطين را يكي از مباحث اصلي جهان اسلام خواند و گفت: جمهوري اسلامي ايران به سهم خود در راستاي احقاق حقوق مردم فلسطين تلاش مي‌كند.

وي درخصوص ديدار اميرعبداللهيان معاون وزير خارجه با وزير خارجه لبنان در حاشيه چهلمين نشست وزراي خارجه سازمان همكاري‌هاي اسلامي در گينه كوناكري گفت: ما همواره نسبت به حفظ وحدت ملي در لبنان و عدم خدشه به تماميت ارضي اين كشور توجه و عنايت ويژه‌اي داريم و تشكيل دولت قوي دربرگيرنده گروه‌ها و طوايف كه حقوق ملت لبنان را حفظ كنند مورد توجه ما است.

افخم اضافه كرد: اميدواريم دولتي قوي و موثر در لبنان شكل بگيرد.

وي درخصوص انفجار صورت گرفته در نزديكي مقر حزب‌الله با بيان اينكه اين انفجار خسارتي به همراه نداشته بار ديگر تروريسم را محكوم كرد و افزود: اميدواريم اقداماتي كه تلاش دارد وضعيت لبنان را به بي‌ثباتي بكشاند و اهداف توسعه‌گران و تجاوزگران به ويژه رژيم صهيونيستي را پياده كند به ناكامي كشيده شود. اميدواريم با هوشياري مردم لبنان اين توطئه‌ها خنثي و صحنه لبنان را آرام‌تر ببينيم.

يكي از خبرنگاران در پايان از اقدامات دولت يازدهم در بحث حقوق بشر سوال كرد كه افخم موضوع حقوق بشر را يكي از دغدغه‌هاي جمهوري اسلامي برشمرد و گفت: مواضع ما نسبت به مقوله حقوق بشر كاملا روشن است. ما در گفت‌وگوها با مسئولان مختلف اروپايي از گذشته و در دوره جديد بر پرهيز از سياسي كردن بحث حقوق بشر تاكيد كرديم و اعمال معيار دوگانه را همواره رد كرده‌ايم.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي ادامه داد: ما در عين اينكه رويكرد جديدي را براي گفت‌وگو تشويق مي‌كنيم افزود: در بحث حقوق بشر خواهان رويكرد جديد و متفاوتي از گذشته توسط غرب هستيم تو چنانچه رويكرد سازنده و به دور از سياسي‌گري شكل بگيرد امكان همكاري در حوزه‌هاي مختلف از جمله حقوق بشر وجود دارد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن