تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803667912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعيت ارائه خدمات به زلزله‌زدگان دشتستان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: وضعيت ارائه خدمات به زلزله‌زدگان دشتستان
مشكلات زلزله‌زدگان شهرستان دشتستان همچنان باقي است كه نارضايتي زلزله‌زدگان از وضعيت توزيع چادر، عدم تناسب زمان كار بانك‌ها و بنياد مسكن، قرار گرفتن برخي از مناطق در محدوده بين شهر و خارج از شهر و همچنين نياز زلزله‌زدگان به صدور پروانه ساخت رايگان را مي‌توان به عنوان بخشي از مشكلات مطرح شده توسط اهالي اين مناطق برشمرد.

به گزارش مهر، زمين‌لرزه‌اي به بزرگي ۵.۷ درجه در مقياس ريشتر هفتم آذرماه امسال شهرستان دشتستان را لرزاند كه به بيش از چهار هزار واحد مسكوني خسارت وارد كرد و همچنين موجب كشته شدن هفت نفر و مصدوميت حداقل ۲۰۰ نفر شد. عمليات امدادرساني به حادثه ديدگان اين زمين‌لرزه با سرعت انجام شد و مسئولان نيز وعده دادند كه عمليات بازسازي واحدهاي مسكوني و برآورد خسارات با سرعت انجام خواهد شد و رئيس جمهور نيز در سفر خود به اين شهرستان، بر اين موضوع تاكيد كرد.

مردم مناطق زلزله‌زده دشتستان مشكلات زيادي را به ويژه در خصوص بازسازي منازل خود و دريافت تسهيلات دارند كه مي‌توان به نارضايتي در مورد نحوه توزيع چادر و همچنين زمان حضور كارشناسان بنياد مسكن اشاره كرد.

زمان طولاني براي حضور كارشناسان بنياد مسكن
تعداد بسيار زيادي از واحدهاي مسكوني در شهرستان دشتستان در جريان اين زمين‌لرزه آسيب ديدند و كارشناسان بنياد مسكن نيز تلاش خود را براي حضور در مناطق زلزله‌زده آغاز كردند ولي هنوز هم برخي از افراد در اين مناطق از تاخير پيش‌آمده براي حضور كارشناسان اظهار نارضايتي مي‌كنند.

هر چند كار كارشناسي براي برخي از روستاهاي شهرستان دشتستان به صورت كامل انجام شده است ولي در برخي از روستاها هنوز اقدامي صورت نگرفته است كه همين موضوع سبب شده تا مردم اين روستاها ابراز نارضايتي كنند. بنياد مسكن در حال حاضر به صورت سه شيفت در حال خدمات دهي است ولي بانك‌ها با تعداد كم كاركنان خود تنها در يك شيف كار مي‌كنند كه اين دو تناسبي با هم ندارند و باعث مي‌شود تا مردم با مشكلاتي در اين زمينه مواجه شوند.

نارضايتي زلزله‌زدگان از وضعيت توزيع چادر
تعداد زيادي از مردم در مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتستان از وضعيت توزيع چادر ابراز نارضايتي مي‌كنند و خواستار رسيدگي به اين موضوع از سوي مسئولان هلال احمر هستند. به گفته يكي از زلزله‌زدگان، چادر فقط به افرادي تعلق مي‌گيرد كه همه اتاق‌هاي آنها تخريب شده باشد و اگر كسي چهار اتاقش تخريب شده ولي يك اتاق سالم داشته باشد، چادري به او تعلق نمي‌گيرد و اين در حالي است كه افراد زيادي متقاضي دريافت چادر هستند.

يكي ديگر از مشكلات مردم در اين مناطق نيز به محله اميرآباد برازجان مربوط مي‌شود كه بخشي از اين محله در محدوده شهري قرار گرفته است و بخشي از آن نيز خارج از محدوده شهري است كه مشكلاتي را براي اهالي اين محله ايجاد كرده است. با توجه به اينكه طبق روال گذشته، پروانه ساخت براي واحدهاي مسكوني در مناطق زلزله‌زده رايگان است، ولي هنوز اين دستورالعمل ابلاغ نشده است و براي اينكه شهرداري‌ها هم بتوانند پروانه رايگان صادر كنند، لازم است كه اين موضوع از طريق دستورالعمل ابلاغ شود.

كارشناسان در منطقه زلزله‌زده مستقر شوند/ بازديدها سريع‌تر انجام شود
نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مشكلات مردم در شهرستان دشتستان بر لزوم تسريع در بازسازي مناطق زلزله‌زده تاكيد كرد و اظهار داشت: بايد تلاش شود در بازسازي اين مناطق به كيفيت بازسازي توجه ويژه شود و همه مسئولان مرتبط نيز براي تسريع در اين كار همه تلاش خود را به كار بگيرند.

حجت‌الاسلام سيد مهدي موسوي‌نژاد با اشاره به پيگيري‌هاي خود براي رسيدگي بهتر و بيشتر به آسيب‌ديدگان اين زمين لرزه، تاكيد كرد: بايد شاهد استقرار كارشنانسان در مناطق زلزله‌زده باشيم و بازديد از متقاضيان هر چه سريعتر انجام شود تا شاهد سرعت بالاتري در خدمات‌دهي باشيم.

وي با اشاره به حضور گسترده مسئولان در مناطق زلزله زده و تلاش‌هاي صورت گرفته براي ارائه خدمات مناسب به زلزله‌زدگان، اضافه كرد: متاسفانه باز هم شاهد مشكلات زيادي هستيم كه كم‌كاري و بي‌تدبيري‌هايي به ويژه در توزيع چادر و ديگر امكانات را مي‌توان از جمله اين مشكلات عنوان كرد. نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مسئولان خيلي زود شرايط مناطق زلزله زده را عادي عنوان كردند و اين در حالي بود كه هنوز مشكلات زيادي در اين مناطق وجود داشت و اين اعلام باعث شد تا توجهات به اين مناطق كمتر شود.

وي با تقدير از خدمات‌دهي مناسب بنياد مسكن در مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان، افزود: حجم مراجعين و منازل آسيب ديده بسيار زياد است كه كمبود امكانات و نيروي انساني باعث شده تا پاسخگويي سريع به حجم بالاي مراجعين و منازل صورت نگيرد. موسوي‌نژاد گفت: براي بازسازي فوري مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتستان در نشست‌هايي كه با رئيس جمهور و ديگر مسئولان داشتيم، تصميمات لازم صورت گرفت و در وزارت‌خانه‌هاي مختلف و همچنين كميسيون‌هاي مجلس نيز پيگيري كرده‌ايم.

كارشناسنان بنياد مسكن به صورت سه‌شيفت خدمات‌رساني مي‌كنند
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان دشتستان نيز با اشاره به بازديدهاي صورت گرفته از ۲۰ هزار منزل مسكوني در شهرستان دشتستان، بيان داشت: كارشناسان مسكن با تمام توان و انرژي خود براي تسريع در ارائه خدمات استفاده مي‌كنند.

حبيب نوروزپور با اشاره به بازديد‌هاي كارشناسان اين بنياد از مناطق زلزله زده، گفت: كارشناسان فني بنياد مسكن شهرستان دشتستان به صورت سه شيفت از منازل زلزله‌زده بازديد كرده‌اند و از ساير نقاط استان نيز كارشناساني براي همكاري در اين زمينه اعزام شده‌اند.

وي با بيان اينكه در اكثر مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتستان كار كارشناسي صورت گرفته است، تصريح كرد: تنها بخش معدودي از مناطق زلزله‌زده كارشناسي نشده است كه تلاش مي‌كنيم تا اين كار با سرعت بيشتري انجام شود. رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان دشتستان مراجعات به بنياد مسكن بسيار بالا است و كارشناسان نيز به خوبي به مراجعات پاسخ مي‌دهند و برخي از منازل چهار بار كارشناسي شده است.

رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان دشتستان نيز در ارتباط با نحوه خدمات رساني مناسب به مناطق زلزله‌زده، اظهار داشت: خدمات‌رساني اعضاي جمعيت هلال احمر از نخستين لحظات زمين لرزه آغاز شد و شاهد عزم همگاني براي كمك به اسيب ديدگان بوديم. جواد بازدار با اشاره به همكاري‌هاي نيروهاي بسيج با جمعيت هلال احمر در خدمات رساني به زلزله‌زدگان دشتستان، تصريح كرد: اميدواريم خدمات ارائه شده نيازهاي مردم را برآورده كرده باشد و بتوانيم رضايت آنها را جلب كنيم.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن