تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819214283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفان تايلندي در مورد تحريم انتخابات يا شركت در آن تصميم گيري مي كنند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مخالفان تايلندي در مورد تحريم انتخابات يا شركت در آن تصميم گيري مي كنند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/26
مخالفان تايلندي روز سه‌شنبه در مورد تحريم انتخابات يا شركت در آن تصميم گيري مي كنند.
نشست مجمع عمومي حزب دموكرات تايلند، تشكل اصلي مخالفان، ديروز در هتلي در بانكوك آغاز شد و قرار است امروز پايان يابد.
اين نشست رسما براي تعيين هيأت رئيسه جديد و اعلام موضع حزب درباره تحريم انتخابات زود هنگام يا شركت در آن كه گمانه‌زني‌هايي را برانگيخته، تشكيل شده است.
آبيسيت وجاجيوا نخست وزير سابق تايلند و رئيس حزب دموكرات كه از بخت بالايي براي نخست وزيري دوباره برخوردار است، به خبرنگاران گفت: «نشست امروز بخشي از اصلاح حزب ماست».
هيأت رئيسه جديد مسئوليت تصميم‌گيري در مورد تحريم انتخابات را برعهده خواهد داشت، موضعي كه احتمالا بلافاصله اعلام نخواهد شد.
«دموكرات‌ها امروز تصميم مي گيرند» عنوان اول روزنامه محافظه‌كار نيشن تايلند است. اين روزنامه بيشتر هوادار حزب دموكرات و اعتراضات ضد دولتي آن است.
بانكوك پست، ديگر روزنامه بزرگ انگليسي زبان تايلند، نخستين صفحه خود را به نشست حزب دموكرات اختصاص داده و نوشته است مخالفان بر سر دو راهي شركت در انتخابات يا تحريم آن قرار گرفته‌اند.
بانكوك پست در تحليل خود آورده است در حالي كه حزب حاكم ، پو تاي، بار ديگر از بخت بسيار بيشتري براي پيروزي در انتخابات برخوردار است، «احساس عمومي اين است كه دموكرات‌ها بيشتر تمايل دارند انتخابات را تحريم كنند، زيرا احتمالا در اين صورت چيز كمتري از دست مي دهند».
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بانكوك، تحليل‌گران و خبرنگاران از زمان اعلام انحلال پارلمان در نه دسامبر گمانه‌زني‌هاي خود را آغاز كردند.
زيرا از بيش از يك هفته پيش كه يينگلاك شيناواترا نخست وزير تايلند به منظور تلاش براي آرام كردن تظاهرات ضد دولتي انحلال پارلمان و برگزاري انتخابات زودهنگام را اعلام كرد، حزب دموكرات ساكت شده است.
تحريم انتخابات از سوي حزب دموكرات كه در پارلمان قبلي 153 از 500 كرسي را در اختيار داشت، هر گونه مشروعيت انتخابات پارلماني زودهنگام را بين مي برد. انتخابات پارلماني قرار است دو فوريه(13 بهمن) 2014 برگزار شود.
خبر استعفاي جمعي نمايندگان حزب دموكرات در هشت دسامبر بود كه نخست وزير را مجبور كرد انحلال پارلمان را اعلام كند اما اين خبر تأثيري بر هزاران تظاهركننده كه همچنان كناره‌گيري او را خواستارند نداشت.
تظاهرات ضد دولتي در تايلند كه گاهي با خشونت‌هاي مرگبار همراه بود، از يك ماه پيش آغاز شده است.
163/138

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن