تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803293838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاوروف:هرگز اوكراين را تهديد نكرديم/كشتي‌هاي حامل مواد شيميايي سوريه را اسكورت مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: لاوروف:هرگز اوكراين را تهديد نكرديم/كشتي‌هاي حامل مواد شيميايي سوريه را اسكورت مي‌كنيم
وزير امور خارجه روسيه عنوان كرد، كشورش به هيچ وجه اوكراين را به دليل تلاشش براي عضويت در اتحاديه اروپا تهديد نكرده است و طبق قراردادهاي موجود ميان دو كشور روشن است كه در صورت تحقق اين امر، تنها امتيازات خاص تجاري لغو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه روز دوشنبه در يك كنفرانس خبري در بروكسل گفت: طبق قرارداد تجارت آزاد بين اعضاي مشرك‌المنافع كشورهاي مستقل كه اوكراين در سال 2012 آن را امضا كرد، تحريم جزو اقداماتي نيست كه در صورت تهديد شدن منافع ديگر اعضا توسط يك كشور، بتوان به آن متوصل شد.

اوكراين

لاوروف تاكيد كرد كه در صورت بروز چنين مشكلي، اين قرارداد كه در واقع با لابي ويكتور يوشچنكو، رئيس‌جمهوري پيشين اوكراين به دست آمده است، تنها امتيازات عضويت را لغو مي‌كند.

به گفته لاوروف، در مورد اوكراين، شرايط پيش‌رو به معناي بازگشت به توافقي است كه توسط سازمان تجارت جهاني تعريف شده و هر دو كشور در آن عضويت دارند.

لاوروف همچنين اظهار داشت: اگر كي‌يف به اتحاديه اروپا بپيوندد، روسيه بايد براي حفظ صنايع خود از خطر ورشكستي، امتيازات تجاري اوكراين را لغو كند. اين ايده كه اوكراين بايد بين مسكو و بروكسل يكي از را انتخاب كند، غلط است زيرا طرف روس به اتحاديه اروپا نشان داده است كه اتحاديه گمركي تحت هدايت روسيه و اتحاديه پيشنهادي اوراسيا در واقع مناسبات اقتصادي با اروپا را با رقابتي كردن اقتصاد كشورهاي عضو در آنها، تقويت مي‌كند.

وزير امور خارجه روسيه تاكيد كرد كه دليل اصلي عدم تمايل كشورهايي كه با اتحاديه اروپا قراردادهاي همكاري دارند به تلاش براي تصويب اين توافقات اين است كه خواسته اتحاديه اروپا، دسترسي نامحدود به بازار آن كشورهاست.

لاوروف گفت كه به همين ترتيب اگر كشورهايي كه اقتصادهاي ضعيف‌تري دارند به اتحاديه اروپا بپيوندند، صنايع آنها رقابت‌پذيري خود را از دست مي‌دهد و به همين دليل است كه اتحاديه اروپا از كشورهايي درخواست همكاري دارد كه از نظر اقتصادي يك سر و گردن از ‌آنها بالاتر است.

لاوروف همچنين افزود كه به همين دليل هم مذاكرات اوكراين و اتحاديه اروپا به طور محرمانه دنبال مي‌شود. وي از اتحاديه اروپا خواست تا دست از ايجاد موانع بيشتر براي كشورهايي كه همكاران تجاري بزرگ روسيه و اين اتحاديه هستند، بردارد.

به دنبال اين اظهارات لاوروف، كاترين اشتون، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت كه اين اتحاديه همچنان به حصول توافق با اوكراين پايبند است و در صورت آمادگي اوكراين و فراهم آمدن شرايط مربوطه، اين مهم به سرانجام مي‌رسد.

وي گفت كه اين توافق بهترين راه كوتاه‌مدت براي رسيدگي به مشكلات اقتصادي اوكراين است و از طرف ديگر تاثير زيان‌آوري نيز به روابط اين كشور با روسيه نخواهد داشت.

اشتون با اظهار اينكه روسيه ذي‌نفع كاميابي و ثبات اوكراين خواهد بود، گفت كه اتحاديه اروپا در تدارك برگزاري گفت‌وگو با روسيه در خصوص اوكراين است و اين نشست در ماه ژانويه برگزار خواهد شد.

اين مقام ارشد اتحاديه اروپا همچنين گفت كه اوكراين سه مشكل عمده با قرارداد پيشنهادي اتحاديه اروپا دارد و آنها مشكل بودجه، هزينه‌هاي انرژي و استانداردسازي دوباره صنايع اين كشور است.

ويكتور يانوكوويچ، رئيس‌جمهوري اوكراين امروز (سه‌شنبه) در مسكو با همتاي روسي خود ولاديمير پوتين ديدار مي‌كند تا در خصوص كاهش هزينه گاز طبيعي وارداتي از اين كشور و قرض گرفتن مبلغ 15 ميليارد دلار از روسيه، مذاكره كند.

سوريه

اما لاوروف در خصوص سوريه نيز گفت كه كشورش آماده است تا كشتي‌هايي كه طبق توافق بين‌المللي تسليحات شيميايي سوريه را براي نابودي به دريا خواهند برد، اسكورت كند.

به گزارش رويترز، دانمارك و نروژ قصد دارند تا از دو كشتي باربري براي حمل اين تسليحات از بندر اللاذقية سوريه استفاده كرده و با دو كشتي ديگر نيز آنها را اسكورت كنند.

لاوروف در همين راستا گفت: ما آماده‌ايم تا از كشتي‌هاي نيروي دريايي روسيه براي اسكورت كشتي‌هاي حامل مواد شيميايي استفاده كنيم تا امنيت آنها حفظ شود.

وي همچنين اظهار كرد كه مسكو ممكن است به فرآيند انتقال اين تسليحات از بندر اللاذقية نيز كمك كند.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن