تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819457698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس اداره ميراث فرهنگي تاكستان خواستار شدافزايش حمايت از هنرجويان معلول تاكستاني


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس اداره ميراث فرهنگي تاكستان خواستار شدافزايش حمايت از هنرجويان معلول تاكستاني
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تاكستان خواستار افزايش حمايت‌ از هنرجويان معلول اين شهرستان شد.
حسين طحان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاكستان با اشاره به پيشينه صنايع دستي تاكستان و ضرورت حمايت و توسعه اين صنعت اظهار داشت: رشد اقتصادي و كمك به اشتغال جزو نتايج حمايت از توسعه صنايع دستي است كه اين مهم در شهر تاكستان بايد پيگيري شود.

وي افزود: در همين راستا كلاس‌هاي كارآفريني براي توسعه مهارت‌هاي كسب و كار ميان هنرجويان واحد هنرهاي سنتي و صنايع دستي شهرستان تاكستان با شركت 100 نفر از هنرمندان و صنعتگران برگزار شده است.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تاكستان بيان كرد: كسب خلاقيت، نوآوري، اصول كارآفريني، روش تهيه طرح توجيهي، مديريت كسب و كار، بازاريابي، ايجاد روابط مؤثر و ارتقاي ويژگي‌هاي شخصيتي جزو اهدافي است كه كارآموزان با گذراندن دوره آموزشي صنايع دستي تاكستان فرا گرفته‌اند.

طحان پيرامون نحوه برگزاري دوره‌ صنايع دستي تاكستان ادامه داد: هنرجويان در يك دوره سه ماه از سه مقطع مقدماتي، پيشرفته و به آموزي در رشته‌هاي صنايع دستي زير نظر مدرسان واحد صنايع دستي آموزش ديده و آثار توليدي آنان پس از اتمام دوره به نمايش گذاشته مي‌شود.

اين مسئول معرفي هنرهاي دستي و ارائه توانمندي‌هاي هنرجويان تاكستاني را جزو اهداف برگزاري اين نمايشگاه ذكر كرد.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تاكستان پيرامون رشته‌هاي آموزشي در دوره هنرجويي تاكستان عنوان كرد: معرق‌كاري، منبت‌كاري، قلم‌زني، سراجي سنتي (چرم)، گليم‌بافي و گليم فرش از جمله آثار هنري به نمايش در آمده هنر آموختگان صنايع دستي تاكستان است و تعداد 110 اثر توليد شده هنرآموزان در اين نمايشگاه براي علاقه‌مندان به نمايش گذاشته شده است.

طحان با اشاره به تلاش‌ براي احياي هنر و رشته قلم‌زني تاكستان اضافه كرد: تعدادي از دانش‌آموزان تاكستاني با بازديد از كارگاه‌هاي آموزشي صنايع دستي صنايع دستي، گليم‌بافي، چرم‌دوزي، تذهيب، منبت‌كاري، قلم‌زني و رودوزي سنتي در جريان نحوه كار‌ها قرار گرفتند.

اين مسئول ادامه داد: همچنين در راستاي توسعه و ترويج هنر چرم‌دوزي نخستين شركت تعاوني آشنايي با چرم به همت هنرجويان سراجي سنتي و از سوي فروزان طاهرخاني آغاز به‌كار كرده است.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان تاكستان ادامه داد: تهيه مواد اوليه كيف، كمربندهاي چرمي جزو كاركردهاي اين كارگاه است كه پس از دريافت مجوز كسب و كار خانگي از ميراث فرهنگي، تعاون، كار و رفاه اجتماعي اين شهرستان آغاز به‌كار كرده است و براي اخذ تسهيلات وام مشاغل خانگي نيز معرفي شده‌اند.

انتهاي پيام/77005/ي30

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن