تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819214345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نيروهاي انگليسي با افتخار مي توانند افغانستان را ترك كنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نيروهاي انگليسي با افتخار مي توانند افغانستان را ترك كنند
در پي خروج نظاميان استراليايي از ولايت اروزگان، نخست وزير انگليس نيز در سفر به افغانستان از عقب نشيني نيروهاي كشورش از اين كشور در پايان سال 2014 خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اينترنتي الجزيره، تنها دو روز پس از خروج كامل نظاميان استراليايي از ولايت اروزگان، ديويد كامرون نخست وزير انگليس در سفر به افغانستان و در جمع نظاميان در كمپ "باستيون" در هلمند از خروج نيروهاي انگليسي در زمان مقرر در پايان سال 2014 از اين كشور خبر داد و گفت: ثبات نسبي در افغانستان برقرار شده است و نيروهاي افغاني توانايي لازم را براي برقراري امنيت در اين كشور دارند.

پايگاه اصلي استراليا در ولايت اروزگان در افغانستان با خروج كامل نظاميان در روز يكشنبه رسما بسته شد و از ابتداي جنگ تاكنون 40 سرباز استراليايي كشته و 261 نفر زخمي شدند. البته حدود 400 نظامي استراليايي براي آموزش و حمايت از سربازان افغاني در شهر كابل پايتخت افغانستان و قندهار باقي مي مانند. دولت استراليا سالانه 89.6 ميليون دلار را براي تقويت قواي نظامي افغانستان هزينه مي كند.

كامرون در جمع نظاميان انگليسي همچنين درباره امضاي پيمان امنيتي كابل-واشنگتن ابراز اميدواري كرد و گفت: ناتو پس از 2014 ديگر مسئوليت آموزش نيروهاي افغاني را دارد و به حمايت هاي لجستيكي خود پس از مدت مقرر ادامه مي دهد.

بر اساس اين گزارش، پنج هزار و 200 نظامي انگليسي در افغانستان حضور دارند كه بيشتر آنان در ولايت هلمند در جنوب اين كشور مستقر هستند و از ابتداي جنگ تاكنون 466 نظامي كشته، دو هزار نفر زخمي شدند و 40 ميليارد پوند در افغانستان هزينه شده است.

اظهارات كامرون درباره پايان عمليات نيروهاي انگليسي در افغانستان انتقادهاي منتقدان را به همراه داشت چرا كه آنها بر اين باورند نگراني هاي بسياري درباره تامين امنيت افغانستان، قاچاق مواد مخدر، نقض حقوق بشر و فساد مالي و اداري وجود دارد.

در همين راستا سازمان ملل گزارشي را منتشر كرده است كه در آن به افزايش خشونت ها عليه زنان و بي توجهي دولت افغانستان به حقوق آنها اشاره شده است.

كد خبر: 2197274

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۶ - ۱۱:۰۶

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن