تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذير...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803983179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياهي‌هاي ورزش سپيد ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سياهي‌هاي ورزش سپيد ايران
در حالي كه پيش بيني مي‌شد مجامع انتخاباتي فدراسيون‌هاي ورزشي براي انتخاب روساي آن‌ها طبق روال و با برنامه پيش برود، اما ناگهان اتفاقات رخ داده در مجمع انتخاباتي فدراسيون اسكي همه چيز را زير سوال برد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حالي كه قرار بود مجمع انتخاباتي فدراسيون اسكي براي انتخاب رييس اين فدراسيون روز ۲۰ آذر ماه برگزار شود، اما ناگهان و در اقدامي عجيب هيچكدام از روساي هيات‌هاي استاني در اين جلسه حضور نيافتند تا مجمع انتخاباتي فدراسيون اسكي به دليل به حد نصاب نرسيدن اعضا لغو شود.

اين اقدام كه نمونه آن در ورزش ايران كمتر به چشم مي‌خورد، مي‌تواند بدعت بدي براي انتخابات فدراسيون‌هاي ورزشي باشد تا حرف خود را از طرق غير معمول به كرسي بنشانند.

* ماجرا چه بود؟

عيسي ساوه شمشكي حدود ۲۷ سال در بالا‌ترين سطوح مديريتي در اسكي ايران حضور داشته كه ۲۳ سال آن مربوط به رياست فدراسيون مي‌شود. اما او بعد از به اتمام رسيدن مدت زمان رياستش و پا گذاشتن به دوره بازنشستگي بازهم تصميم مي‌گيرد نامزد رياست فدراسيون شود.

گرچه او چهار سال پيش اعلام كرده بود كه با پايان دوره رياستش در فدراسيون اسكي تمايلي به نامزد شدن مجدد ندارد، ولي براي حضور دوباره در فدراسيون اعلام كانديداتوري كرد.

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هايي مبني بر صادر نشدن مجوز براي حضور افراد بازنشسته در سمت رياست فدراسيون‌هاي ورزشي به گوش مي‌رسيد، اما زماني كه بهرام شفيع توانست براي انتخابات فدراسيون هاكي نامزد شود و راي بياورد، اين پيش بيني نقش بر آب شد و باز هم شاهد كانديداتوري و انتخاب افراد بازنشسته در فدراسيون‌هاي ورزشي بوديم.

بعد از اين اتفاق همه پيش بيني‌هاي حكايت از آن داشت كه عيسي ساوه شمشكي هم براي نامزدي در فدراسيون اسكي مشكلي نخواهد داشت. اما روز ۱۸ آذر ماه خبر عدم صدور مجوز براي ساوه شمشكي منتشر شد تا انتخابات فدراسيون اسكي تحت الشعاع اين اتفاق قرار گيرد.

* جلسه شبانه

شب قبل از انتخابات جلسه‌اي بين روساي هيات‌هاي استاني فدراسيون اسكي و برخي از كانديداها برگزار شد و پس از آن جلسه روساي هياتها با اين استدلال كه هيچ كدام از كانديداها توان اداره فدراسيون را ندارد و به نوعي حمايت خود را از عيسي ساوه شمشكي مطرح كردند، تصميم گرفتند صبح فردا در مجمع انتخابات شركت نكنند، در آن جلسه همچنين تعداي از كانديدا‌ها نيز حضور داشتند تا برنامه‌هاي خود را براي حضور در پست رياست فدراسيون اسكي مطرح كنند. البته در اين ميان برخي از كانديدا‌ها به دليل حضور ساوه شمشكي، از آمدن در جلسه منصرف شدند.

* روز انتخابات

با رسيدن به روز انتخابات رياست فدراسيون اسكي، رقابت بين يازده كانديدا براي تصدي اين پست جدي‌تر شد. وقتي مهم‌ترين رقيب آن‌ها يعني عيسي ساوه شمشكي در انتخابات حضور نداشت‌ برخي از كانديدا‌ها اميدوار به راي آوردن شدند. اگرچه در اين ميان تعداي از كانديدا‌ها نيز فقط براي كناره گيري به نفع رييس پرسابقه فدراسيون نامزد شده بودند، اما آن‌ها هم تا يك روز قبل از انتخابات دست از رقابت براي به دست آوردن رياست فدراسيون اسكي بر نداشتند.

همه چيز در روز انتخابات طبق برنامه پيش رفت. سيد نصرالله سجادي به عنوان رئيس مجمع، بهرام افشارزاده به عنوان نماينده كميته المپيك به همراه نمايندگان هيات اسكي نيروهاي مسلح، فدراسيون ورزش دانشگاهي، وزارت آموزش و پرورش، ورزش كارگري و اهالي رسانه در آكادمي ملي المپيك حضور يافته بودند. اما ناگهان هيچ يك از اعضاي هيئت‌هاي استاني به جلسه نيامدند تا مجمع از حد نصب بيفتد و انتخابات لغو شود. اقدامي كه شايد كمتر نظير آن را در تاريخ ورزش ايران ديده باشيم. پس از حضور نيافتن در مجمع، هيچ‌يك از روساي هيئت‌ها حاضر به بيان دليل روشني براي اقدام خود نشدند.

* دلايل عدم حضور

روز بعد روساي ۱۰ هيئت استاني با انتشار نامه‌اي دلايل خود را براي حضور نيافتن در مجمع اعلام كردند. آن‌ها در اين نامه آورده بودند: «در نشستي كه داشتيم برنامه نامزدهاي رياست را ارزيابي نموده و در خصوص انتخاب فردي كه مدافع و حافظ منافع ورزش اسكي تماميت كشور بوده و نگاهي فراگير و به دور از قوميت‌ها داشته باشد و فردي صالح براي اين سمت باشد به اجماع نرسيديم.»

آن‌ها همچنين زمان تغيير رييس فدراسيون اسكي را در آستانه بازي‌هاي المپيك زمستاني ۲۰۱۴ و ميزباني رقابتهاي جوانان آسيا در ايران مناسب نمي‌دانستند. اما بي‌شك مهم‌ترين دليل آنها براي حضور نيافتن در مجمع، كنار گذاشتن عيسي ساوه شمشكي از رياست فدراسيون بود؛ فدراسيوني كه بيش از دو دهه رياستش بر عهده او بود. البته روساي هياتهاي استاني در نامه خود نياورده بودند كه اگر قرار بر حضور نيافتن بود پس چرا با هزينه بيت المال به تهران سفر كردند و پس از اقامت، بدون انجام هيچ كار خاصي به شهرهاي خود بازگشتند. همچنين اين كه نگراني هيات در آستانه المپيك زمستاني ۲۰۱۴ سوچي تا چه حد مي‌تواند درست باشد جاي تامل دارد. گويي قرار است در المپيك زمستاني پيش رو اتفاق خاصي رخ دهد و ايران نه به مدال بلكه جايگاهي را فرا‌تر از رده‌هاي ۴۱ و ۵۵ و ۶۰ و ۷۰ و ۸۹ (رتبه‌هاي ايران در المپيك زمستاني قبل در ونكوور كانادا) كسب كند!

در اين ميان بايد پرسيد كه نمايندگان هيات‌هاي استاني كه به گفته خود تا اين حد نسبت به ورزش اسكي ايران دغدغه دارند چه كار قابل توجهي را براي ورزشهاي زمستاني در شهرهاي خود انجام داده‌اند؟

كاهش سال به سال تعداد گردشگران و ورزشكاران در پيست‌هاي اسكي، كيفيت پايين پيست‌ها، مرگ چندين نفر در سالهاي نه چندان دور در پيستهاي غير استاندارد شهرهاي مختلف همگي مواردي هستند كه در ادعاي مطرح شده توسط روساي هيات‌هاي استاني ترديد ايجاد مي‌كنند.

همچنين نبود يك ليگ منسجم و فراگير سبب شده تا نتوان در مورد توانايي استان‌هاي مختلف درباره برگزاري مناسب مسابقات اسكي نظر داد و شايد به همين خاطر است كه هيات هاي استاني چندان دغدغه‌اي درباره توسعه پيست‌ها و فراگير كردن ورزش‌هاي زمستاني ندارند. جالب آن است كه برخي از اين روساي هيات‌هاي استاني هنوز يك ماه نيست عهده دار اين سمت شده‌اند و اين مسائل را مطرح مي‌كنند!

مجمع انتخاباتي فدراسيون اسكي

ضعف مديريتي وزارت ورزش و جوانان

اما مطمئنا وزارت ورزش و جوانان نيز در اتفاقات رخ داده بي تقصير نبوده است. با توجه به آن كه در جريان چهار انتخابات هاكي، كوهنوردي، سه گانه و اسكي حاشيه‌هايي از مجوز دادن به نامزدهاي بازنشسته تا برگزاري مجامع رخ داد، وزارت ورزش و جوانان مي‌توانست با يك برنامه ريزي مناسب و تدبير هوشمندانه جلوي اين دست اتفاقات را بگيريد.

اينكه وزارتخانه نمي‌تواند پيش بيني كند كه روز برگزاري مجمع انتخاباتي فدراسيون‌ها چه مسائلي پيش خواهد آمد مساله حائز اهميتي است كه بايد شخص وزير و ديگر مسولين وزارت ورزش و جوانان به صورت جدي به آن بينديشند.

وقتي روز برگزاري انتخابات فدراسيون اسكي اعضاي مجمع با يكديگر توافق مي‌كنند و بدون ارائه دليل مشخصي در مجمع انتخاباتي حاضر نمي‌شوند، هم بي‌احترامي به وزارت ورزش و جوانان به عنوان برگزاركننده مجمع و هم به ديگر اعضاي حاضر در مجمع است.

* شائبه مهندسي شدن انتخابات

در اين ميان تلاش‌هاي صورت گرفته براي تبديل وضعيت سرپرستان هيات‌هاي استاني به رياست در روزهاي منتهي به انتخابات صداي برخي‌ از كانديدا‌ها را درآورد. براي مثال برگزاري انتخاب ريبس هيئت اسكي همدان در روز ۱۴ آذر و كمتر از يك هفته تا انتخابات رياست فدراسيون اسكي باعث شد تا شائبه‌هايي درباره مهندسي شدن انتخابات پيش بيايد. نبايد فراموش كرد كه در مجامع انتخاباتي فقط روساي هيات‌ها حق راي دارند و اين حق شامل سرپرستان هياتهاي استاني نمي‌شود.

* تكليف فدراسيون چه مي‌شود؟

حالا اسكي ايران از ۱۰ آذر بدون سرپرست و رييس فدراسيون اداره مي‌شود و بحران جدي در فصل اسكي در فدراسيون به چشم مي‌خورد. بعد از اتفاقات رخ داده در مجمع انتخاباتي فدراسيون اسكي، دبيركل كميته ملي المپيك از آن به عنوان بي‌نظم‌ترين مجمع انتخاباتي نام برد. گويا اين اتفاق چندان به مذاق وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك خوش نيامده است، البته فعلا آن‌ها با سكوتي چند روزه عكس‌العمل خاصي را به اين اتفاق نشان نداده‌اند. حال بايد ديد سرانجام اين كش و قوس‌ها به كجا مي‌رسد و وزارت ورزش و جوانان چه تصميمي براي اين فدراسيون مي‌گيرد.

انتهاي پيام

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن