تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804744923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاهی‌های ورزش سپید ایران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
سیاهی‌های ورزش سپید ایران




در حالی که پیش بینی می‌شد مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی برای انتخاب روسای آن‌ها طبق روال و با برنامه پیش برود، اما ناگهان اتفاقات رخ داده در مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی همه چیز را زیر سوال برد.





ایسنا: در حالی که قرار بود مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی برای انتخاب رییس این فدراسیون روز ۲۰ آذر ماه برگزار شود، اما ناگهان و در اقدامی عجیب هیچکدام از روسای هیات‌های استانی در این جلسه حضور نیافتند تا مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا لغو شود.

این اقدام که نمونه آن در ورزش ایران کمتر به چشم می‌خورد، می‌تواند بدعت بدی برای انتخابات فدراسیون‌های ورزشی باشد تا حرف خود را از طرق غیر معمول به کرسی بنشانند.

* ماجرا چه بود؟

عیسی ساوه شمشکی حدود ۲۷ سال در بالا‌ترین سطوح مدیریتی در اسکی ایران حضور داشته که ۲۳ سال آن مربوط به ریاست فدراسیون می‌شود. اما او بعد از به اتمام رسیدن مدت زمان ریاستش و پا گذاشتن به دوره بازنشستگی بازهم تصمیم می‌گیرد نامزد ریاست فدراسیون شود.

گرچه او چهار سال پیش اعلام کرده بود که با پایان دوره ریاستش در فدراسیون اسکی تمایلی به نامزد شدن مجدد ندارد، ولی برای حضور دوباره در فدراسیون اعلام کاندیداتوری کرد.

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر صادر نشدن مجوز برای حضور افراد بازنشسته در سمت ریاست فدراسیون‌های ورزشی به گوش می‌رسید، اما زمانی که بهرام شفیع توانست برای انتخابات فدراسیون هاکی نامزد شود و رای بیاورد، این پیش بینی نقش بر آب شد و باز هم شاهد کاندیداتوری و انتخاب افراد بازنشسته در فدراسیون‌های ورزشی بودیم.

بعد از این اتفاق همه پیش بینی‌های حکایت از آن داشت که عیسی ساوه شمشکی هم برای نامزدی در فدراسیون اسکی مشکلی نخواهد داشت. اما روز ۱۸ آذر ماه خبر عدم صدور مجوز برای ساوه شمشکی منتشر شد تا انتخابات فدراسیون اسکی تحت الشعاع این اتفاق قرار گیرد.

* جلسه شبانه

شب قبل از انتخابات جلسه‌ای بین روسای هیات‌های استانی فدراسیون اسکی و برخی از کاندیداها برگزار شد و پس از آن جلسه روسای هیاتها با این استدلال که هیچ کدام از کاندیداها توان اداره فدراسیون را ندارد و به نوعی حمایت خود را از عیسی ساوه شمشکی مطرح کردند، تصمیم گرفتند صبح فردا در مجمع انتخابات شرکت نکنند، در آن جلسه همچنین تعدای از کاندیدا‌ها نیز حضور داشتند تا برنامه‌های خود را برای حضور در پست ریاست فدراسیون اسکی مطرح کنند. البته در این میان برخی از کاندیدا‌ها به دلیل حضور ساوه شمشکی، از آمدن در جلسه منصرف شدند.

* روز انتخابات

با رسیدن به روز انتخابات ریاست فدراسیون اسکی، رقابت بین یازده کاندیدا برای تصدی این پست جدی‌تر شد. وقتی مهم‌ترین رقیب آن‌ها یعنی عیسی ساوه شمشکی در انتخابات حضور نداشت‌ برخی از کاندیدا‌ها امیدوار به رای آوردن شدند. اگرچه در این میان تعدای از کاندیدا‌ها نیز فقط برای کناره گیری به نفع رییس پرسابقه فدراسیون نامزد شده بودند، اما آن‌ها هم تا یک روز قبل از انتخابات دست از رقابت برای به دست آوردن ریاست فدراسیون اسکی بر نداشتند.

همه چیز در روز انتخابات طبق برنامه پیش رفت. سید نصرالله سجادی به عنوان رئیس مجمع، بهرام افشارزاده به عنوان نماینده کمیته المپیک به همراه نمایندگان هیات اسکی نیروهای مسلح، فدراسیون ورزش دانشگاهی، وزارت آموزش و پرورش، ورزش کارگری و اهالی رسانه در آکادمی ملی المپیک حضور یافته بودند. اما ناگهان هیچ یک از اعضای هیئت‌های استانی به جلسه نیامدند تا مجمع از حد نصب بیفتد و انتخابات لغو شود. اقدامی که شاید کمتر نظیر آن را در تاریخ ورزش ایران دیده باشیم. پس از حضور نیافتن در مجمع، هیچ‌یک از روسای هیئت‌ها حاضر به بیان دلیل روشنی برای اقدام خود نشدند.

* دلایل عدم حضور

روز بعد روسای ۱۰ هیئت استانی با انتشار نامه‌ای دلایل خود را برای حضور نیافتن در مجمع اعلام کردند. آن‌ها در این نامه آورده بودند: «در نشستی که داشتیم برنامه نامزدهای ریاست را ارزیابی نموده و در خصوص انتخاب فردی که مدافع و حافظ منافع ورزش اسکی تمامیت کشور بوده و نگاهی فراگیر و به دور از قومیت‌ها داشته باشد و فردی صالح برای این سمت باشد به اجماع نرسیدیم.»

آن‌ها همچنین زمان تغییر رییس فدراسیون اسکی را در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ و میزبانی رقابتهای جوانان آسیا در ایران مناسب نمی‌دانستند. اما بی‌شک مهم‌ترین دلیل آنها برای حضور نیافتن در مجمع، کنار گذاشتن عیسی ساوه شمشکی از ریاست فدراسیون بود؛ فدراسیونی که بیش از دو دهه ریاستش بر عهده او بود. البته روسای هیاتهای استانی در نامه خود نیاورده بودند که اگر قرار بر حضور نیافتن بود پس چرا با هزینه بیت المال به تهران سفر کردند و پس از اقامت، بدون انجام هیچ کار خاصی به شهرهای خود بازگشتند. همچنین این که نگرانی هیات در آستانه المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی تا چه حد می‌تواند درست باشد جای تامل دارد. گویی قرار است در المپیک زمستانی پیش رو اتفاق خاصی رخ دهد و ایران نه به مدال بلکه جایگاهی را فرا‌تر از رده‌های ۴۱ و ۵۵ و ۶۰ و ۷۰ و ۸۹ (رتبه‌های ایران در المپیک زمستانی قبل در ونکوور کانادا) کسب کند!

در این میان باید پرسید که نمایندگان هیات‌های استانی که به گفته خود تا این حد نسبت به ورزش اسکی ایران دغدغه دارند چه کار قابل توجهی را برای ورزشهای زمستانی در شهرهای خود انجام داده‌اند؟

کاهش سال به سال تعداد گردشگران و ورزشکاران در پیست‌های اسکی، کیفیت پایین پیست‌ها، مرگ چندین نفر در سالهای نه چندان دور در پیستهای غیر استاندارد شهرهای مختلف همگی مواردی هستند که در ادعای مطرح شده توسط روسای هیات‌های استانی تردید ایجاد می‌کنند.

همچنین نبود یک لیگ منسجم و فراگیر سبب شده تا نتوان در مورد توانایی استان‌های مختلف درباره برگزاری مناسب مسابقات اسکی نظر داد و شاید به همین خاطر است که هیات های استانی چندان دغدغه‌ای درباره توسعه پیست‌ها و فراگیر کردن ورزش‌های زمستانی ندارند. جالب آن است که برخی از این روسای هیات‌های استانی هنوز یک ماه نیست عهده دار این سمت شده‌اند و این مسائل را مطرح می‌کنند!

ضعف مدیریتی وزارت ورزش و جوانان

اما مطمئنا وزارت ورزش و جوانان نیز در اتفاقات رخ داده بی تقصیر نبوده است. با توجه به آن که در جریان چهار انتخابات هاکی، کوهنوردی، سه گانه و اسکی حاشیه‌هایی از مجوز دادن به نامزدهای بازنشسته تا برگزاری مجامع رخ داد، وزارت ورزش و جوانان می‌توانست با یک برنامه ریزی مناسب و تدبیر هوشمندانه جلوی این دست اتفاقات را بگیرید.

اینکه وزارتخانه نمی‌تواند پیش بینی کند که روز برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها چه مسائلی پیش خواهد آمد مساله حائز اهمیتی است که باید شخص وزیر و دیگر مسولین وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی به آن بیندیشند.

وقتی روز برگزاری انتخابات فدراسیون اسکی اعضای مجمع با یکدیگر توافق می‌کنند و بدون ارائه دلیل مشخصی در مجمع انتخاباتی حاضر نمی‌شوند، هم بی‌احترامی به وزارت ورزش و جوانان به عنوان برگزارکننده مجمع و هم به دیگر اعضای حاضر در مجمع است.

* شائبه مهندسی شدن انتخابات

در این میان تلاش‌های صورت گرفته برای تبدیل وضعیت سرپرستان هیات‌های استانی به ریاست در روزهای منتهی به انتخابات صدای برخی‌ از کاندیدا‌ها را درآورد. برای مثال برگزاری انتخاب ریبس هیئت اسکی همدان در روز ۱۴ آذر و کمتر از یک هفته تا انتخابات ریاست فدراسیون اسکی باعث شد تا شائبه‌هایی درباره مهندسی شدن انتخابات پیش بیاید. نباید فراموش کرد که در مجامع انتخاباتی فقط روسای هیات‌ها حق رای دارند و این حق شامل سرپرستان هیاتهای استانی نمی‌شود.

* تکلیف فدراسیون چه می‌شود؟

حالا اسکی ایران از ۱۰ آذر بدون سرپرست و رییس فدراسیون اداره می‌شود و بحران جدی در فصل اسکی در فدراسیون به چشم می‌خورد. بعد از اتفاقات رخ داده در مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی، دبیرکل کمیته ملی المپیک از آن به عنوان بی‌نظم‌ترین مجمع انتخاباتی نام برد. گویا این اتفاق چندان به مذاق وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک خوش نیامده است، البته فعلا آن‌ها با سکوتی چند روزه عکس‌العمل خاصی را به این اتفاق نشان نداده‌اند. حال باید دید سرانجام این کش و قوس‌ها به کجا می‌رسد و وزارت ورزش و جوانان چه تصمیمی برای این فدراسیون می‌گیرد.







تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن