تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در لاهيجان آغاز شدنخستين همايش علوم زمين و نقش معدن در اقتصاد گيلان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در لاهيجان آغاز شدنخستين همايش علوم زمين و نقش معدن در اقتصاد گيلان
نخستين همايش «علوم زمين و نقش معدن و صنايع معدني در توسعه اقتصادي گيلان» در لاهيجان آغاز شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از لاهيجان، نخستين همايش «علوم زمين و نقش معدن و صنايع معدني در توسعه اقتصادي گيلان» لحظاتي پيش در دانشگاه آزاد اسلامي واحد لاهيجان آغاز شد.

اين همايش با مشاركت سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت گيلان، دانشگاه آزاد اسلامي واحد لاهيجان، سازمان نظام مهندسي معدن استان و مركز پژوهش‌هاي زمين‌شناسي و اكتشافي گيلان برگزار شده است.

حضور شخصيت‌هاي ملي و منطقه‌اي از ويژگي‌هاي همايش مذكور است.

رئيس سازمان نظام‌مهندسي معدن گيلان در همايش مذكور اظهار كرد: اين نخستين همايش علوم زمين و نقش معدن و صنايع معدني در توسعه اقتصادي گيلان است.

كريم توكل‌نيا با بيان اينكه اين همايش را چهار مجموعه برگزار كرده‌اند، افزود: صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسي معدن و مركز پژوهش‌هاي اكتشافي و زمين‌شناسي گيلان و دانشگاه آزاد اسلامي واحد لاهيجان از برگزاركنندگان اين همايش هستند.

وي دليل انتخاب دانشگاه آزاد لاهيجان را برخوردار از رشته‌هاي زمين‌شناسي و معدن عنوان كرد و گفت: اين همايش به مدت دو دو روز برگزار مي‌شود.

رئيس سازمان نظام‌مهندسي معدن گيلان با بيان اينكه اين همايش داراي جنبه است، تصريح كرد: يك جنبه‌ آن دولتي و شامل افتتاحيه و اختتاميه است.

وي بحث علمي را جنبه دوم همايش مذكور ذكر كرد و يادآور شد: در اين همايش مقاله‌هايي توسط متخصصان بحث زمين‌شناسي و معدن در محورهاي مختلف ارائه شده است.

توكل‌نيا با اشاره به مهم‌ترين هدف برگزاري اين همايش خاطرنشان كرد: با توجه به وضعيت اقتصادي و سياسي كشور در بحث درآمدهاي نفت شرايط مناسبي ندارد.

وي متذكر شد: در شرايطي هستيم كه استفاده از منابع معدني و درآمد ناشي از آن و تامين مواد اوليه مورد نياز داخلي از اين مواد داراي اهميت ويژه است.

اين مسئول با بيان اينكه سياست مذكور توسط وزارتخانه تاكيد شده كه نسبت به آشنايي با فعاليت‌هاي معدني و تشويق سرمايه‌گذاران و ترغيب آنها براي ورود به اين عرصه گام برداريم كه برگزاري همايش يكي از اين اقدام‌ها است.

به گزارش فارس، توكل‌نيا در همايش مذكور جايگاه ژئوتوريسم گيلان با نگرش خاص به ايجاد ژئوسايت در معدن زغال‌سنگ سنگرود‌ـ البرز غربي را محور سخنراني خود قرار داد.

زمين‌شناسي اقتصادي گيلان، زمين‌شناسي زيست‌محيطي استان، زمين‌شناسي پزشكي گيلان، توسعه پايدار در استان، ژئوتوريسم گيلان، اكتشاف، استخراج، فرآوري و HSE در معادن توسعه بخش معدن و صنايع معدني از جمله محور همايش مذكور است.

مديريت منابع و ارتقاي بهره‌وري در معادن و صنايع وابسته مزيت‌هاي سرمايه‌گذاري در معادن گيلان و مخاطرات زمين و مديريت بحران از ديگر محورهاي همايش علوم زمين و نقش معدن و صنايع معدني در توسعه اقتصادي گيلان است.

انتهاي پيام/2300/ل40

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن