تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818777389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چوركين: آمريكا بدون مدرك دمشق را به استفاده از تسليحات شيميايي متهم مي‌كند/ سامانتا پاور: چوركين به تعطيلات كريسمس برود، حالش بهتر مي‌شود!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چوركين: آمريكا بدون مدرك دمشق را به استفاده از تسليحات شيميايي متهم مي‌كند/ سامانتا پاور: چوركين به تعطيلات كريسمس برود، حالش بهتر مي‌شود!
روسيه آمريكا را به ناديده گرفتن درخواست مسكو براي ارائه مدرك در خصوص دست داشتن دولت سوريه در حملات شيميايي در جنگ داخلي سوريه متهم كرد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، "ويتالي چوركين" سفير روسيه در سازمان ملل متحد در پايان نشست شوراي امنيت پشت درهاي بسته كه به منظور بررسي گزارش نهايي تيم تحقيق سازمان ملل متحد درباره استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه تشكيل شد گفت: «واشنگتن درخواست ما را براي ارائه اطلاعات بيشتر كه ثابت كند دولت سوريه در استفاده از تسليحات شيميايي نقش داشته است ناديده گرفت».

وي گفت ادعاها درباره دست داشتن دولت سوريه در حملات شيميايي از جمله حمله با گاز سارين كه به كشته شدن صدها نفر در روز 21 اوت منجر شد «متقاعد كننده نيست» و افزود مسكو حمله 21 اوت را اقدامي تحريك آميز از طرف مخالفان مسلح در سوريه مي داند.

سفير روسيه همچنين به اطلاعاتي كه ادوارد اسنودن پيمانكار سابق آژانس امنيت ملي آمريكا فاش كرده است اشاره كرد.

روابط آمريكا و روسيه در ماه هاي اخير به علت تصميم مسكو به اعطاي پناهندگي موقت به اسنودن كه مداركي را درباره برنامه گسترده آمريكا براي جاسوسي از ارتباطات فاش كرده، متشنج شده است.

چوركين گفت: «وجود نداشتن هيچ گونه مدركي درباره استفاده دولت سوريه از تسليحات شيميايي مسئله اي عجيب است به ويژه آن كه گزارش هاي رسانه اي مرتبط با افشاگري هاي اسنودن نشان مي دهد دستگاه اطلاعاتي آمريكا منابع اطلاعاتي گسترده اي در سوريه داشته است».

وي از جمله اين منابع را حسگرهايي ذكر كرد كه مي تواند اطلاعاتي درباره هرگونه اقدام نيروهاي مسلح سوري به تركيب مواد شيميايي براي توليد گاز سارين را در لحظه تركيب آنها ارائه كند به ويژه آن كه گاز سارين ناپايدار است و مدت زيادي دوام نمي آورد.

چوركين اين سئوال را مطرح كرد كه: چرا بايد دولت سوريه روز 21 اوت از تسليحات شيميايي استفاده كند در حالي كه واشنگتن اين كار را خط قرمز دانسته است كه حملات موشكي به سوريه را به دنبال خواهد داشت؟

وي افزود: «چرا بايد مخالفان سوري از سلاح شيميايي استفاده كنند؟ مشخصا به علت همين خط قرمز، تا خواستار مداخله نظامي خارجي دركشمكش سوريه شوند. كاملا روشن است كه روز 21 اوت اقدام تحريك آميز گسترده اي صورت گرفته است».

هيئت نمايندگي آمريكا در سازمان ملل واكنشي فوري به اظهارات چوركين نشان نداد ولي ديپلمات‌ها اعلام كردند سامانتا پاور سفير آمريكا در سازمان ملل در نشست پشت درهاي بسته گفته است «تعطيلات كريسمس احتمالا حال سفير روسيه را بهتر خواهد كرد».

يك ديپلمات كه در اين نشست حضور داشت به شرط اعلام نشدن نامش گفت پاور همچنين مدعي شده است «نظام سوريه اعتماد قابل ملاحظه اي به دولتي دارد كه به سوي ملت خود موشك و بمب پرتاب مي كند».

چوركين به خبرنگاران گفت روسيه به سوريه اطمينان ندارد بلكه براي ارزيابي اوضاع به واقعيت ها نگاه مي كند.

بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد پيش از اين گفته بود قبل از آغاز گفتگوهاي سياسي درباره تشكيل دولت انتقالي در سوريه بايد درگيري ها متوقف شود.

قرار است نمايندگان دولت سوريه و مخالفان آن روز 22 ژانويه به همراه اخضر ابراهيمي ميانجي صلح سوريه براي بررسي راه هاي پايان دادن به جنگ داخلي در سوريه تشكيل جلسه دهند.

چوركين به اين سئوال پاسخ نداد كه آيا روسيه از توقف درگيري‌ها حمايت خواهد كرد يا خير.

انتهاي پيام/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن