تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819234940




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي در گفت و گو با برنا عنوان كرد هزينه كرد 14 هزار ميليون ريال اعتبار براي اجراي پروژه هاي بيابان زدايي در خراسان شمالي


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي در گفت و گو با برنا عنوان كرد هزينه كرد 14 هزار ميليون ريال اعتبار براي اجراي پروژه هاي بيابان زدايي در خراسان شمالي
صابري گفت: اين اداره كل از ابتداي استاني شدن خراسان شمالي تا كنون مبلغ 14 هزار و 783 ميليون ريال اعتبارات ملي و استاني براي اجراي پروژه هاي بيابان زدايي هزينه كرده است.


مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي در گفت و گو با خبرنگار برنا از خراسان شمالي، اظهار داشت: از ابتداي استاني شدن خراسان شمالي در سال 94 تا كنون، مبلغ شش هزار و 900 ميليون ريال از محل اعتبارات ملي براي مقابله با بيابان زايي به استان تخصيص يافت كه در همين راستا طرح هاي متعددي تعريف و در قالب انجام پروژه ها اجرايي شدند.

به گفته موسي صابري، از محل تخصيص اين اعتبارات، طرح مديريت جنگل هاي دست كاشت در سطح 24 هزار و 600 هكتار از اراضي استان واقع در شهرستان هاي گرمه، جاجرم و اسفراين تهيه شد كه تا كنون اجراي آن در سطح سه هزار و 875 هكتار به سرانجام رسيده است.

وي همچنين افزود: در راستاي اجراي اين طرح درختان پير و دچار آفت شده قطع و برنامه طرح هاي پرورشي در اين مناطق اجرايي شدند.

علاوه بر اين، اين مسئول عنوان كرد: طي اين مدت از محل تخصيص اين اعتبارات طرح هاي مديريت مناطق بياباني در قالب اجراي پروژه هاي نهال كاري، بذر كاري و حفاظت در سطح 28 هزار و 500 هكتار اجرايي همچنين مديريت كانون بحران فرسايش بادي در سطح سه هزار و 500 هكتار براي مقابله با بيابان زايي نيز انجام شده است.

وي خاطر نشان كرد: اين اداره كل همچنين پروژه هاي نهال كاري و مديريت هرز آب در سطح 745 هكتار براي جلوگيري از وسعت اراضي بياباني استان و اجراي بادشكن در اراضي كشاورزي و منابع ملي با مشاركت كشاورزان را نيز به سرانجام رسانده است.

افزون بر اين، صابري بيان داشت: اين اداره كل طي اين مدت براي مقابله با بيابان زايي از محل اعتبارات استاني نيز مبلغ هفت هزار و 883 ميليون ريال براي اجراي پروژه هاي بذرپاشي، نهال كاري، واكاوي، مراقبت و نگهداري و قرق در سطح 78 هزار و 830 هكتار از اراضي بياباني استان را اجرايي كرده است.

وي همچنين افزود: از محل اعتبارات استاني يادشده سالانه 70 هزار اصله نهال بياباني توليد و كاشت شده و سطح 111 كيليومتر نيز طرح بادشكن انجام شده است.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 130]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن