تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803145229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين حضور بايرن و گوانگژو در جام جهاني باشگاه ها مونيخي‌ها پنجمين جام سال را مي‌خواهند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: اولين حضور بايرن و گوانگژو در جام جهاني باشگاه ها مونيخي‌ها پنجمين جام سال را مي‌خواهند
هدي حسيني
بايرن مونيخ تلاش خودش را براي كسب پنجمين جام سال 2013 بايد از همين جا شروع كند. مردان پپ گوارديولا بوندس ليگا، جام حذفي، ليگ قهرمانان و سوپرجام اروپا را كسب كرده‌اند اما سخت‌ترين آزمون فعلا مقابل حريف چيني انتظارشان را مي‌كشد. ژرمن‌ها مي‌خواهند اولين تيم آلماني برنده اين جام باشند.
بايرن البته دو بار جام بين قاره‌اي را برده. يك بار سال 1976 كه كروزيرو برزيل را در مجموع دو بازي برد و يك بار هم سال 2001 كه بوكا جونيورز را در توكيو در يك تك بازي شكست داد.
گوانگژو هم يكي از موفق‌ترين سال‌هايش را سپري كرده چون به سومين عنوان قهرماني در سوپرجام چين در ماه اكتبر رسيدند و يك ماه بعد براي اولين بار قهرمان ليگ قهرمانان آسيا شدند. تيم مارچلو ليپي در سال 2013 تنها چهار بار شكست خورده و بعد از برد صفر-2 برابر الاهلي در روز شنبه با اعتماد به نفس كامل مقابل بايرن ظاهر خواهد شد.
بايرن براي اولين بار است كه در اين رقابت‌ها شركت مي‌كند. آنها به‌عنوان صدرنشين نيم‌فصل آلمان وارد مراكش شده‌اند. گوارديولا قبلا دو بار اين جام را با بارسلونا گرفته و به رغم موفقيت‌هايي كه در سال‌هاي اخير داشته به مردانش توصيه كرده كه با تمركز كامل به ميدان بروند چون در ديدار شنبه برابر هامبورگ حسابي غافلگير شدند: «ما براي بردن آخرين جام امسال به مراكش آمده‌ايم. مقابل هامبورگ كه بازي مي‌كرديم همه بچه‌ها در فكر و خيال بازي‌هاي مان در مراكش بودند. بايد اشتباه آن روز را برطرف كنيم. من سعي دارم بچه‌ها را متقاعد كنم كه هنوز كارهاي زيادي براي انجام دادن داريم.»
مانوئل نوير سنگربان بايرن مي‌گويد: «ما انگيزه‌هاي بالايي داريم و براي بردن اين جام آمده‌ايم. لازم نيست تاكيد كنيم كه با روحيه خوبي به اين رقابت‌ها مي‌رويم. اين آخرين كار ما در پايان سال است و دوست داريم موفق بشويم. تورنمنت خاصي است و قهرمانان قاره‌ها را دور هم جمع كرده. ما مي‌خواهيم باشگاه شماره يك جهان باشيم.»
فرانك ريبري هم افزود: «من اين تيم چيني را خوب نمي‌شناسم اما مي‌توانم بگويم كه ما بخت اول پيروزي هستيم.» فرانك ريبري در ادامه اظهار داشت: «دو بازي مانده تا ما به فينال برسيم. اگر اين جام را بگيريم تعطيلات خوبي خواهيم داشت هم از لحاظ روحي براي خودمان هم براي
خانواده‌هاي مان.»

چشم اميد ليپي به ستاره‌هاي لاتين
گوانگژو هم مثل حريف آلماني‌اش اولين بار است كه در اين تورنمنت شركت مي‌كند و چشم اميدش را به سه ستاره اهل آمريكاي جنوبي خودش دوخته تا حريف را به زانو در بياورند. موريكي، الكسون و داريو كنسا همگي در برد برابر الاهلي درخشيدند و دو بازيكن آخر گل‌هاي تيم شان را به ثمر رساندند. الكسون برزيلي زننده گل اول بازي قبلي خوب مي‌داند كه چه بازي سختي برابر قهرمان اروپا پيش روي شان است: «بازي دشواري خواهيم داشت. هر چه باشد آنها قهرمان ليگ قهرمانان هستند و مدعي جدي بردن جام جهاني باشگاه ها. بايد خيلي خوب تيم مان را آماده اين بازي كنيم و از هر فرصتي براي حذف كردن آلماني‌ها بهره ببريم چون اين بازي بسيار حساسي است.»
اگر بايرن، گوانگژو را شكست بدهد در فينال يا با اتلتيكو مينيرو برزيل روبرو مي‌شود يا با راجا كازابلانكا از مراكش.
بايرن قوي‌ترين تركيب خودش را براي اين بازي آماده كرده هر چند كه آرين روبن به خاطر مصدوميت زانو غايب است. ژنگ ژي بازيكن سابق سلتيك و چارلتون كاپيتان گوانگژو است و ستاره شان هم داريو كنسا بازيساز آرژانتيني.

مربي‌هاي فيلسوف يا فيلسوف‌هاي مربي
ديدار بايرن مونيخ و گوانگژو اورگرانده در نيمه نهايي جام جهاني باشگاه‌ها فراتر از رويارويي دو تيم آلماني و چيني، مصاف جذاب دو مربي بزرگ است؛ پپ گوارديولا و مارچلو ليپي. ليپي كه هيجان زيادي براي اين بازي دارد با احترام در مورد گوارديولا گفته: «او آدم باهوشي است. تقريبا هر چه افتخار و جام بوده گرفته و فلسفه خودش از فوتبال را هم پرورانده. بازي كردن مقابل او و بايرن مونيخ اتفاق خاصي براي ماست. آنها در حال حاضر بهترين تيم دنيا هستند.» سايت فيفا نگاهي به آمار و ارقام دستاوردهاي دو مربي انداخته و كارنامه‌هاي دو چهره مشهور را با هم مقايسه كرده است.

مقايسه آماري پپ و ليپي

جام‌ها در سطح جهاني
گوارديولا: 2
ليپي: 2
گوارديولا خوب مي‌داند كه جام بردن در جام جهاني باشگاه‌ها چه مزه‌اي مي‌دهد. او در سال‌هاي 2009 و 2011 با بارسلونا در اين رقابت‌ها به قهرماني رسيده.
ليپي هم سال 1996 با يوونتوس به جام بين قاره‌اي دست يافت اما بهترين سال‌هاي عمرش را ده سال بعد سپري كرد كه به‌عنوان مربي ايتاليا در جام جهاني 2006 آلمان به جام جهاني دست يافت.

شروع كار در تيم جديد
گوارديولا:2008
ليپي:1982
پپ گوارديولا سال 2008 در حالي كه فقط سي و هفت سال داشت هدايت بارسا را به دست گرفت و سومين مربي جوان در تاريخ باشگاه كاتالاني شد.
مارچلو ليپي اولين پست سرمربيگري را در سري C2 و در تيم چيتا دي پونتدرا به دست آورد. سال 1982 كه كارش را شروع كرد او هم 37 ساله بود.

جام‌ها در سطح قاره اي
گوارديولا: 2
ليپي: 2
هر دو مربي باشگاه‌هاي‌شان را به بزرگترين جام‌ها در قاره خودشان رسانده‌اند. گوارديولا با بارسا ليگ قهرمانان اروپا را در سال‌هاي 2009 و 2011 فتح كرد. ليپي هم سال 1996 در اروپا با يووه قهرمان شده و گوانگژو را هم سال 2013 به قهرماني ليگ قهرمانان آسيا رسانده.

آمار بازيگري در سطح باشگاهي حرفه‌اي
گوارديولا: 263 بازي
ليپي: 239 بازي
گوارديولا هافبك دفاعي بود كه از 1990 تا 2001 براي بارسا بازي كرد و حاصل كارش در 263 بازي شش گل زده بود. ليپي از آن ليبروهاي نسل قديم بود كه فوتبالش را در جنوا در تيم سمپدوريا شروع كرد و يازده سال در همين باشگاه حضور داشت. هفت گل هم در 239 بازي زد.

جام‌هاي داخلي
گوارديولا:3
ليپي: 7
گوارديولا با بارسلونا سه سال متوالي از 2009 تا 2011 قهرماني در لاليگا را تجربه كرد. ليپي با يووه در سال‌هاي 1995، 1997، 1998، 2002 و 2003 قهرمان ايتاليا شد و سال‌هاي 2012 و 2013 هم با گوانگژو در ليگ چين به جام رسيد.

جام‌هاي حذفي
گوارديولا: 2
ليپي: يك
بارسلونا سال‌هاي 2009 و 2012 جام حذفي اسپانيا را گرفت و ليپي با يووه فقط يك بار سال 1995 جام حذفي را بالاي سر برده.

بيشترين جام برده در يك سال
گوارديولا: 6
ليپي: 3
گوارديولا سال 2009 تاريخ‌ساز شد چون تيمش هر شش جام ممكن را در يك سال گرفت؛ قهرماني اسپانيا، جام حذفي، سوپرجام، ليگ قهرمانان، سوپرجام اروپا و جام جهاني باشگاه ها. اين ركوردي است كه تا به امروز هنوز تيمي نتوانسته آن را بشكند.
در مورد ليپي هم بايد گفت كه او دو بار توانسته در يك سال با يووه سه جام بگيرد؛ جام قهرماني ليگ، جام حذفي و سوپر جام در سال 1995 و جام ليگ قهرمانان، جام بين قاره‌اي و سوپرجام اروپا در سال 1996.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن