تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819195817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين برترين وزنه برداران معلول كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تعيين برترين وزنه برداران معلول كشور


بيست و يكمين دوره مسابقات وزنه برداري معلولان قهرماني كشور كه با حضور 130 وزنه بردار از 22 استان، زير نظر كميته بين اللملي پارالمپيك در تهران جريان دارد، پيش از ظهر امروز با معرفي قهرمانان سنگين و فوق سنگين وزن، پايان مي يابد.

اين دوره از مسابقات به دليل حضور معاون كميته بين المللي پارالمپيك در تهران، اهميت بسزايي داشت. چرا كه وزنه برداران، بدون حضور در مسابقه برون مرزي، جايگاه خود را در رنكينگ جهاني ثبت كردند و براي نخستين بار، كلاسبندهايي از كشورهاي روسيه و كويت در اين مسابقات حضور داشتند و وزنه برداران كشورمان براي تاييد كلاسبندي پزشكي، نيازي به حضور در كشورهاي خارجي نداشتند.

پس از بازي هاي پارالمپيك لندن، اوزان وزنه برداري، تغيير كرد و 10 وزن جديد ( 49، 54، 59، 65، 72، 80، 88، 97، 107 و 107+) اعلام شد. پس از بازي هاي پارالمپيك لندن، نخستين مسابقاتي كه در اوزان جديد برگزار شد، رقابت هاي قهرماني آسيا - 2013 مالزي بود و ركورد همه وزنه برداران به نام آنان ثبت شد و اين اتقاق در مسابقات قهرماني ايران نيز تكرار مي شود .

سيد محمدرضا ميرشفيعي، سرپرست انجمن وزنه برداري فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان در باره حضور ملي پوشان در اين مسابقات، گفت: نيمي از ملي پوشان اعزامي به بازي هاي پارالمپيك لندن، ماه پيش در رقابت هاي قهرماني آسيا در مالزي حضور داشتند و نيمي ديگر در رقابت هاي

قهرماني كشور شركت كرده اند تا ركورهاي آنان در اوزان جديد، ثبت شود. از اين پس هر وزنه برداري كه در مسابقات شركت مي كند، بايد ركورد ثبت شده او در وزن هاي جديد اعلام شده از سوي IPC باشد؛ چون همه ركوردهاي قبلي وزنه برداران صفر شده است و آنان بايد ركورد خود را در اوزان جديد به ثبت برساند.

همچنين دوره ارتقا داوري بين المللي وزنه برداري معلولان با حضور 18 نفر از داوران ايراني در فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولان به مدرسي معاون IPCبرگزار شد و افرادي كه اين دوره را با موفقيت طي كردند، درجه بين المللي دريافت كرده و در مسابقات سال آينده، داوري خواهند كرد.

نفرات برگزيده رقابت هاي قهرماني كشور و مسابقات آسيايي مالزي به اردوهاي تيم ملي دعوت مي شوند تا از بين آنان 10 نفر براي رده سني بزرگسالان و 10 نفر براي گروه سني جوانان، انتخاب شود و به مسابقات جهاني - 2014 امارات (فروردين سال 93) اعزام شوند.

قبل از اعزام ملي پوشان به مسابقات جهاني - 2014 امارات، سه مرحله اردوي تداركاتي پيش بيني شده است كه دو مرحله آن تا پايان سال برگزار مي شود و مرحله آخر، فروردين 93 برپا خواهد شد.

نفرات برتر 4 وزن

نفرات برتر اوزان 65، 72 و 80 كيلوگرم رقابت‌هاي وزنه‌برداري جانبازان و معلولان قهرماني كشور، مشخص شدند .

دسته 65 كيلوگرم، بزرگسالان

1- سعيد نصيري با ثبت ركورد 175 كيلوگرم

2- زين‌العابدين عسگري با ثبت ركورد 168 كيلوگرم

دسته 65 كيلوگرم، جوانان

1- اميرسجاد يوسفي‌زاده با ثبت ركورد 130 كيلوگرم

2- ميلاد موحدي با ثبت ركورد 112 كيلوگرم

دسته 72 كيلوگرم، بزرگسالان

1- علي حسيني با ثبت ركورد 190 كيلوگرم (با وزن 9/69 )

2- شيرحسين شيرمهد با ثبت ركورد 190 كيلوگرم (با وزن 3/73)

دسته 72 كيلوگرم، جوانان

1- محمدرضا ابراهيم با ثبت ركورد 96 كيلوگرم

2- سعيد حيدرپور با ثبت ركورد 94 كيلوگرم

3- رامين حيدري با ثبت ركورد 80 كيلوگرم

رقابت هاي دسته 80 كيلوگرم بزرگسالان صبح ديروز در سومين روز از اين رقابت ها در كمپ تيم هاي

ملي برگزار شد و مجيد فرزين

( قهرمان بازي هاي پارالمپيك لندن) با ثبت ركورد 210 كيلوگرم به مدال طلا و عنوان قهرماني دست يافت.

نادر زرگاني با ركورد 192 كيلوگرم و شهرام رمضاني با ثبت ركورد 176 كيلوگرم، عنوان هاي دوم و سوم را به دست آوردند .

همچنين در دسته 80 كيلوگرم رده سني جوانان، حسن رعيت زاده با ثبت ركورد 90 كيلوگرم، قهرمان شد و محمد امين ساكت با ركورد 89 كيلوگرم، عنوان نايب قهرماني را به دست آورد.

عصر ديروز در سومين روز از رقابت هاي وزنه برداري جانبازان و معلولان، وزنه برداران دسته 88 كيلوگرم، روي تخته رفتند و اين نتايج بدست آمد:

دسته 88 كيلوگرم بزرگسالان

1- سيد حامد صلحي پور با ثبت ركورد 200 كيلوگرم

2- اردشير اله كرمي با ثبت ركورد 190 كيلوگرم

3- حسين رحيمي با ثبت ركورد 186 كيلوگرم

دسته 88 كيلوگرم جوانان

1- عليرضا واحدي با ثبت ركورد 86 كيلوگرم

جوانترين وزنه بردار

محمد امين ساكت، وزنه بردار دسته 80 كيلوگرم تيم استان تهران در گروه سني جوانان به مدال نقره دست يافت.

وي با ثبت ركورد 89 كيلوگرم، نخستين مدال خود را دريافت كرد تا شانس حضور در تمرينات تيم ملي، براي اعزام به مسابقات جهاني امارات را داشته باشد.

او كه 14 سال دارد و جوانترين ورزشكار حاضر در اين دوره از رقابت هاي وزنه بردار قهرماني معلولان كشور است، افزود: هر روز، تمرين مي كنم و به خاطر تمرينات منظم، در مدت زمان كوتاهي كه وارد رشته وزنه برداري شدم، پيشرفت خوبي كردم .

ساكت كه به اردوهاي آمادگي مسابقات پاراآسيايي دعوت شده بود، به دليل محدوديت سني از اعزام به اين مسابقات بازماند و اكنون تلاش مي كند كه براي مسابقات جهاني امارات، شرايط لازم را بدست آورد و پس از آن به بازي هاي پاراآسيايي كره جنوبي دراعزام شود.



سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن