تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819260351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه مشتري اين آبنبات خواهند شد


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: همه مشتري اين آبنبات خواهند شد
برترين ها: دندانپزشكان هميشه توصيه مي‌كنند كه افراط در خوردن آبنبات موجب پوسيدگي دندان مي‌شود. ولي به لطف اختراع جديد دانشمندان شركت بيوتكنولوژي برلين، اين موضوع به تاريخ مي‌پيوندد.
مي گويند آبنباتي كه اين دانشمندان توليد كرده‌اند به هيچ وجه پوسيدگي نمي‌آورد. چيزي كه دندان را مي‌پوساند، باكتري‌هايي هستند كه بعد از خوردن چيزهاي شيرين روي دندان‌هاي ما مي‌مانند. وقتي باكتري‌هاي "بد" آبنبات كاهش داده شوند، شانس ايجاد پوسيدگي در دندان طبيعتاً كاهش مي‌يابد.
وقتي آبنبات مي‌خوريد باكتري‌ها به تدريج روي دندان‌هاي شما اسيدي آزاد مي‌كنند كه ميناي دندان را مي‌خورد. وقتي ميناي دندان نازك مي‌شود، حفره‌هايي در آن پديد مي‌آيند. يكي از رايج‌ترين انواع باكتري‌هاي مسئول پوسيدگي دندان mutans streptococci نام دارد. وقتي آبنبات را مي‌جويد، اين باكتري در بزاق دهانتان آزاد مي‌شود. اگر آن را ببلعيد يا بيرون تف كنيد، مقدار زيادي از اين باكتري كم مي‌شود، ولي بقيه آنها در دهانتان مي‌مانند و پوسيدگي مي‌آورند.
كريستين لانگ و همكارانش در OrganoBalance بعد از چندين آزمايش، آبنباتي توليد كرده‌اند كه باكتري‌هاي مرده دارد و در مقابل باكتري‌هاي بد مصون است و آنها را مي‌كشد. پژوهشگران در مورد Lactobacillus paracasei تحقيق كرده‌اند و اين باكتري ميزان mutans streptococci را با حبس كردن آن و جلوگيري از آن در برابر چسبيدن به دندان، كاهش مي‌دهد.
آيا اين آبنبات واقعاً پوسيدگي را كاهش مي‌دهد؟ پژوهشگران براي آزمودن آن، آبنباتي توليد كردند كه قند ندارد و حاوي نمونه‌هاي كشته شده باكتري هاست و آن را روي 60 داوطلب تست كردند. يك سوم اين گروه هر كدام 1 ميلي گرم L. paracasei دريافت كردند، يك سوم آبنبات‌هايي با 2 ميلي گرم از آن خوردند و يك سوم آخر آبنبات‌هايي خوردند كه همان مزه را داشت، ولي باكتري نداشت. هر گروه 5 آبنبات در طول يك و نيم روز خوردند.
در پايان آزمايش، پژوهشگران دريافتند كه سه چهارم داوطلبيني كه آبنبات با باكتري خورده اند، سطوح بسيار پايينتري از mutans streptococci در بزاق خود داشتند. يك خبر خوب ديگر اين كه L. paracasei باكتري‌هاي مفيد دهان را از بين نبرد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن