تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802534285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كوچكترين گونه هاي حيوانات در دنيا +عكس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كوچكترين گونه هاي حيوانات در دنيا +عكس
حيوانات بسياري روي زمين زندگي مي كنند كه به دسته و گونه هاي مختلف تقسيم مي شوند. اين گونه هاي حيواني هر كدام داراي دسته بندي هاي گوناگوني مي شوند و عجايب خاص خود را دارند .
به گزارش گروه خواندني هاي باشگاه خبرنگاران، در هر دسته از حيوانات از بزرگ تا كوچك ديده مي شود و هر كدام با توجه به حالت بدني خود داراي قدرت و قابليت هاي مختلف هستند. در ميان اين دسته ها برخي بسيار ريز و كوچك شده اند و شايد از اندازه طبيعي خود بسيار كوچك تر هستند. امروز نگاهي خواهيم داشت به كوچكترين حيوانات در دسته و گونه هاي مختلف كه اين روزها نيز روي زمين به زندگي خود ادامه مي دهند.

دسته ماهي ها - Paedocypris progenetica

در سال 2006 دانشمندان توانستند ماهي بسيار جالبي را در جزيره هاي اندونزي پيدا كنند كه ريزترين ماهي و البته ريزترين موجود قابلت رويت روي زمين است. اين ماهي در آخرين حالت خود 8 ميلي متر خواهد بود و درون آب هايي زندگي مي كند كه pH آن 4 باشد. دانشمندان دريافت اند كه اين ماهي مي توان در آب هايي 100 برابر اسيدي تر از باران اسيدي زندگي كند.

دسته وال ها - Vaquita

در حالي كه بسياري به دنبال نجات وال هاي در حال انقراض هستند هيچ كسي نگاهي به وال هاي بسيار كوچك تر در اقيانوس ها ندارد. "Vaquita" نوعي از وال ها هستند كه در بزرگترين حالت تنها 1.2 متر طول خواهند داشت و اين براي گونه وال ها بسيار كوچك است. اين موجودات بسيار نادر هستند و تنها مي توان آن ها را در اقيانوس هاي نزديك مكزيك مشاهده كرد. اين روزها با ايجاد فضاهاي شكار ممنوع قصد دارند نسل اين وال را زنده نگه دارند.

دسته خزندگان – Thoria

يك مارمولك بسيار كوچك كه كمتر كسي مي توان آن را در طبيعت پيدا كند. اين مارمولك كه هيچگاه بيشتر از 2 سانتي متر طول نخواهد داشت از آمريكاي شمالي تا برزيل ديده شده است و به عنوان ريزترين خزنده دنيا شناخته مي شود. دانشمندان نام اين سمندر را "دقيقه" گذاشته اند و شايد دليل آن نيز بسيار ريز بودن اين موجود در كنار نمونه هاي بزرگي است كه در چين و آسيا ديده مي شود.

دسته خرچنگ ها – Mexican dwarf

در حالي كه خرچنگ ها در هر جاي دنيا اندازه هاي مختلفي دارند و برخي از آن ها مي توانند تا بيش از يك متر رشد كنند خرچنگي در آب هاي مكزيك زندگي مي كند كه نهايت رشدش به 3.8 سانتي متر مي رسد. اين خرچنگ در بيشتر مواقع به عنوان يك ميگو صيد مي شود و گاهي افراد تا آخرين لحظه و قبل از خوردن آن هم متوجه نمي شوند در حال خوردن خرچنگ هستند. البته اين نكته را بايد در نظر داشت كه پنجه و چنگك هاي اين موجود ريز بسيار تيز هستند و دست را به راحتي دچار زخم هاي عميق مي كنند.

دسته پنگوئن ها - fairy

با شنيدن نام پنگوئن حتما به ياد موجودات بسيار بلند و يك متري خواهيد افتاد كه در قطب و در سرماي بسيار شديد زندگي مي كنند در حالي كه در سواحل گرم و نرم استراليا نيز مي توان پنگوئن هايي را ديد كه تنها 33 سانتي متر قد دارند. اين پنگوئن هاي كوچك مي توانند تا 1.5 كيلوگرم وزن داشته باشند و بيشتريي شهرت خود را از بدن درخشان و آبي خود دارند كه در ميان ديگر پنگوئن ها بسيار ساده، جالب و زيباست.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن