تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819402888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احتمال حذف كسر خدمت سربازي از سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: احتمال حذف كسر خدمت سربازي از سال آينده
سرويس سياسي ـ ‌اجتماعي: جانشين اداره منابع انساني ستاد كل نيروهاي مسلح از بررسي طرحي با هدف حذف كسر خدمت سربازي و احتمال اجراي آن در سال آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما سردار موسي كمالي ديروز با حضور در جمع نمايندگان رسانه‌ها درباره خريد خدمت سربازي گفت: ستاد كل نيروهاي مسلح به دليل تبعيض آميز بودن خريد خدمت سربازي، موافق اجراي آن نيست و در حقيقت با خريد و فروش خدمت سربازي اين لباس مقدس را به لباس فقر تبديل كرده‌ايم، در حالي كه نبايد اين شائبه ايجاد شود، لذا پرونده خريد سربازي بسته شده است. كمالي درباره مدت خدمت سربازي تاكيد كرد: بر اساس بند الف ماده 4 قانون خدمت وظيفه عمومي، مدت خدمت سربازي 24 ماه است و در صورتي كه مشمول مازاد يا كمتر از تعداد مورد نياز باشد، ستاد كل نيروهاي مسلح مي‌تواند آن را به كمتر يا بيشتر از 24 ماه تغيير دهد. وي افزود در سال‌هاي گذشته با توجه به آمار مواليد و تامين نياز نيروهاي مسلح، مدت خدمت بين 14 تا 18 ماه بود و اكنون به ازاي خدمت در مناطق عملياتي و امنيتي 6 ماه مناطق محروم و بد آب و هوا 5 ماه و ساير مناطق نيروهاي مسلح 3 ماه كسر خدمت انجام مي‌گيرد و خدمت بين 18 تا 21 ماه است.

جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح يادآور شد:‌ مواليد كشور سير نزولي دارد. براي نمونه مواليد در سال 59 حدود 2 ميليون و 451 نفر بود، ولي اين آمار در سال 80 يك ميليون 110 هزار نفر شد.

در بررسي‌هاي به عمل آمده متوجه مشكل در تامين سربازان مورد نياز نيروهاي مسلح شديم كه در اين زمينه طرحي را در دست بررسي داريم تا در سال 93، همه يا بخشي از كسر خدمت‌ها برداشته شود و خدمت به 24 ماه برسد.

به عنوان مثال سربازاني كه در مناطق عملياتي يا محروم خدمت كنند، ديگر مدت خدمت آنها كسر نمي‌شود ليكن اين برداشتن كسر خدمت شامل كساني كه تا پايان سال 92 وارد خدمت شده‌اند، نخواهد شد.

وي درباره نحوه تقسيم مشمولان يادآور شد:‌ تلاش مي‌شود سربازان در نزديك‌ استان محل سكونت خود به كارگيري شوند، مگر اين‌كه نحوه استقرار يگان‌هاي نيروهاي مسلح چنين اجازه‌اي را ندهد.

سردار كمالي با بيان اين كه جوانان و خانواده‌ها نبايد به شايعه‌ها توجه كنند، گفت: به جوانان و خانواده‌ها توصيه مي‌كنيم بر اساس قوانين و مقررات موجود و خبرهايي كه از سوي ستاد كل و سازمان وظيفه عمومي اعلام مي‌شود، درباره تعيين تكليف سربازي خود اقدام كنند و به خبرهايي كه بيشتر در حد نظريه و پيشنهاد است توجه نكنند. جانشين اداره منابع انساني ستادكل نيروهاي مسلح به بيان نمونه‌اي از شايعه‌ها پرداخت و افزود: فردي بدون اين‌كه از مسائل امنيتي و دفاعي كشور، مواليد، نياز نيروهاي مسلح، تهديدات، راهبرد دفاعي، وضع اقتصادي و در مجموع واقعيات موجود اطلاعي داشته باشد، اعلام مي‌كند خدمت بايد داوطلبانه يا حرفه‌اي و حتي مدت خدمت كم شود. اينها در عالم غير واقعي شايد خوب باشد ولي واقعيات اين است كه سربازان وظيفه با حداقل بودجه و اعتبارات، در توليد امنيت نقش كليدي ايفا مي‌كنند كه اگر قرار باشد اين نقش به كاركنان پيماني سپرده شود حداقل در بخش حقوق و مزايا، اعتبار نيروهاي مسلح بايد بالغ بر 10 برابر افزايش يابد. وي همچنين درباره احتمال بازنگري در نحوه معافيت پزشكي گفت: بر اساس قانون شخصي كه به خدمت اعزام مي‌شود، بايد از سلامت لازم برخوردار باشد، لذا تجديد نظري در اين زمينه انجام نشده است و فقط مدرك تحصيلي و نوع تخصص مشمول، مورد توجه قرار مي‌گيرد و در صورت محرز بودن شرايط لازم، معافيت پزشكي صادر مي‌شود.



دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن