تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802693747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كري: اقدامات كيم‌جونگ‌اون مانند صدام است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كري: اقدامات كيم‌جونگ‌اون مانند صدام است
وزير امور خارجه آمريكا اعدام شوهرعمه كيم جونگ اون در كره شمالي را يادآور اقدامات صدام دانست و گفت كه اين رويداد «نشانه شوم بي‌ثباتي» در اين كشور است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جان كري، وزير امور خارجه آمريكا در گفت‌وگويي اختصاصي با شبكه اي.بي.سي گفت: اعدام شوهرعمه كيم جونگ اون ويدئويي را به ياد من آورد كه در آن مي‌ديديم صدام چنين كارهايي مي‌كند.

وي تصريح كرد، اين اقدامات كيم جونگ اون، رهبر كره‌شمالي ماهيت واقعي او را نشان مي‌دهد.

وزير امور خارجه آمريكا ادامه داد: اين اقدام بيش از هر چيزي نشان مي‌دهد كه او تا چه اندازه بي‌رحم و بي‌پروا است. اين اقدام هم‌چنين به ما مي‌گويد كه او تا حد زيادي متزلزل است و ميزان قابل توجهي از بي‌ثباتي را در نظام اين كشور نشان مي‌دهد.

سوريه

وزير امور خارجه آمريكا هم‌چنين در اين مصاحبه‌ درباره سوريه گفت: سوريه به يك آشفتگي قومي گسترده تبديل شده و درگيري‌ها و ناآرامي‌ها از سوي شبه‌نظاميان القاعده و تقويت حضور ‌آنها، آمريكا را دريافتن يك سازش سياسي براي اين درگيري‌ها دچار مشكل كرده است.

كري ‌در ادامه گفت‌وگوي خود با شبكه خبري اي بي سي گفت كه واشنگتن به ديپلماسي براي تاثير گذاشتن بر اوضاع تكيه مي‌كند و به برنامه‌هايي براي برگزاري كنفرانس صلح در ماه ژانويه 2014 در ژنو اشاره كرد و افزود: هيچكس به واقع خواهان جنگ در سوريه نيست چرا كه اين روند يك آشفتگي قومي بزرگ است كه ابعاد مختلفي دارد. بنابراين، بايد از تمام توان براي از ميان برداشتن اين روند تلاش كرد. آنچه كه ما دقيقا انجام مي‌دهيم،‌ استفاده از ابزار و توان ديپلماتيك براي اثر گذاشتن بر اين روند است.

وي اذعان داشت كه "درگيري ميان مخالفان سوري و گرو‌ه‌هاي شورشي اين نگراني را به وجود آورده كه منشاء اين درگيري‌ها افراط‌گرايان هستند و بخش‌هايي در سوريه هم‌اكنون به محل امني براي القاعده بدل شده است. بله‌، درست است. القاعده هم‌اكنون بيش از گذشته اثرگذار شده است و تهديد فزاينده‌اي دارد. اين همان تهديدي است كه ما به دنبال مقابله با آن هستيم."

وزير امور خارجه آمريكا همچنين گفت كه به عقيده وي كمك‌رساني به گروه‌هاي مخالف و ميانه‌روي سوري مي‌تواند هر چه سريعتر از سرگرفته شود و افزود: البته من فكر مي‌كنم كه مردم خواهان اين هستند كه ما با دقت رفتار كنيم و به جلو پيش برويم. هيچكس نمي‌خواهد كه ما يك انبار ديگر در سوريه ايجاد كنيم و دوباره آن را از دست بدهيم. بنابراين، مساله مورد نظر پيچيدگي‌هاي خود را دارد.

وي در ادامه گفت كه مشكل اصلي در سوريه وجود عناصر افراطي و راديكال چون جبهه‌ النصره و گروه "دولت اسلامي شام و عراق" است كه هر دو از القاعده خط مي‌گيرند.

افغانستان

وي در ادامه صحبت‌هايش درباره تسهيل و از ميان بردن بن‌بست موجود بر سر امضاي توافقنامه امنيتي ميان دولت افغانستان و آمريكا سخن گفت و افزود: در صورتي كه نيروهاي آمريكايي در افغانستان نباشند، فكر مي‌كنم كه چالش‌هاي بي‌شماري وجود خواهند داشت كه نيروهاي امنيتي افغان بايد با آنها دست و پنجه نرم كنند. من معتقدم كه حامد كرزاي، رئيس‌جمهوري افغانستان يا رئيس‌جمهوري آتي اين كشور اين توافقنامه امنيتي را امضا مي‌كنند چرا كه اين اقدام ضروري است.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا كرزاي اين توافقنامه را ژانويه سال آتي ميلاي امضا مي‌كند يا نه گفت خير و به جزئيات بيشتر اشاره‌اي نكرد.

جان كري گفت: ما توافقي داريم كه درموردش مذاكره كرده‌ايم. من فكر مي‌كنم كه رئيس‌جمهوري افغانستان به دنبال تضمين‌هاي بيشتر است. من تاكيد مي‌كنم كه همزمان با خروج نيروهاي آمريكايي و ناتو از افغانستان در سال 2014 ميلادي، ضرورت دارد كه اين توافقنامه امضا شود. بيش از 50 كشور از اين مساله حمايت مي‌كنند، آنها براي اين كار بودجه صرف كرده‌اند و براي خروج نيروهايشان برنامه‌ريزي كردند. بنابراين، ضروري است كه كرزاي اهميت اين مساله را درك كند.

وزير امور خارجه آمريكا افزود: واشنگتن خواهان موفقيت در افغانستان است و اين موفقيت به اين معناست كه نيروهاي مسلح افغان توانايي تقويت خود و تامين امنيت را براي مردم كشورشان به ارمغان بياورند.

انتهاي پيام

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن