تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819945377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمايل بسياري از جوانان مصري براي مهاجرت از اين كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: تمايل بسياري از جوانان مصري براي مهاجرت از اين كشور
خبرنگار شبكه تلويزيوني انگليسي زبان روسيه گفت، بسياري از جوانان مصري خواهان مهاجرت از اين كشور هستند، زيرا نرخ بيكاري در ميان جوانان مصري به رقم هفتاد و هفت درصد رسيده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه تلويزيوني راشا تودي، مجري اين شبكه ابتدا گفت، دادستانان مصري حكم جلب مردي را صادر كرده اند كه پسرش خط كشي را به مدرسه آورده بود كه نماد اخوان المسلمين روي آن نقش بسته بود. نه تنها اين پسر پانزده ساله به اتهام تحريك خشونت در مدرسه اكنون روانه زندان شده است، بلكه پدرش نيز به اتهام تشويق وي، تحت تعقيب قرار گرفته است.

اين حاكي از سركوب گسترده مخالفان و حتي مردم عادي توسط دولت موقت مصر و ارتش اين كشور است و نشان مي دهد، چرا شمار بسياري از شهروندان مصري به مهاجرت به خارج از اين كشور به دنبال زندگي بهتر در ساير نقاط جهان، متمايل شده اند.

بل ترو، خبرنگار اين شبكه طي گزارشي از قاهره در اين باره گفت، مثلاً عمر حميد، جوان مصري كه سه سال پس از شركت در انقلاب مصر در سال 2011 ميلادي براي سرنگوني حسني مبارك شركت كرده بود، اكنون از شرايط اقتصادي، اجتماعي و سياسي كشورش بسيار دلسرد شده و مانند بسياري ديگر از جوانان مصري به مهاجرت به كشورهاي خارجي تمايل پيدا كرده است.

عمر حميد گفت: در اين كشور، فارغ التحصيلاني كه چهار سال در دانشگاه درس خوانده اند، هيچ شغلي براي خود نمي يابند. از اينرو من نيز پس پايان تحصيلات دانشگاهيم، از مصر خواهم رفت.

بل ترو افزود، هم اكنون بيش از هشت ميليون شهروند مصري در خارج از اين كشور زندگي مي كنند، و بسياري ديگر از مصري ها نيز به علت نابساماني اوضاع اقتصادي و بي ثباتي سياسي اين كشور، به دنبال پيوستن به ساير مصري هاي خارج نشين هستند.

پاسكال لوپولي، عضو سازمان بين المللي رسيدگي به امور مهاجران گفت، حتي اگر نرخ رشد اقتصاد اين كشور در آينده دو رقمي شود، دولت مصر هرگز قادر نخواهد بود فرصت هاي شغلي كافي براي تمام متقاضيان اشتغال در مصر ايجاد كند. از اينرو، همواره درصدي از جمعيت مصر وجود خواهند ذ داشت كه به دنبال مشاغل در ساير كشورهاي دنيا خواهند گشت.

بل ترو افزود، نرخ بيكاري ميان جوانان مصري، به رقم تكان دهنده هفتاد و هفت درصد رسيده است و اين رقم، به علت ادامه ناآرامي ها در مصر و عدم ثبات اقتصادي و سياسي در اين كشور، ممكن است از اين نيز بالاتر برود. براي بسياري از جوانان مصري، مانند عمر حميد، گشتن به دنبال مشاغل در خارج از مصر، تنها گزينه است، زيرا كمتر از يك چهارم جوانان مصري در اين كشور هم اكنون شغل دارند.

خبرنگار افزود، فقط بحران اقتصادي انگيزه مهاجرت جوانان از مصر به حساب نمي آيد، بلكه برخي از جوانان مصري كه حتي در اين كشور مشغول به كار هستند، به علت ادامه سركوب خشونت آميز مردم توسط دولت و ارتش اين كشور، خواهان خارج شدن از مصر اند. شمار فزاينده اي از فعالان سياسي در مصر با مجازات هاي طولاني حبس در زندان هاي اين كشور روبرو هستند. دولت مصر كه مورد حمايت ارتش اين كشور است، اخيراً قانوني را وضع كرده كه اجازه تظاهرات يا تجمعات عمومي را بدون كسب مجوز ممنوع اعلام كرده است. از همين رو، هركس كه پس از وضع اين قانون در تظاهرات شركت كرده و دستگير شده است، به علت شركت در عملي غيرقانوني، با محاكمه و احتمال حبس روبرو خواهد شد.

عمر حميد گفت، ما در مصر به دمكراسي و آزادي نياز داريم. وي افزود، ما همچنين به سامانه خدمات تأمين اجتماعي و بيمه درمانيِ بهتري احتياج داريم. اين ها مطالبات اصلي انقلاب ما در اين كشور بوده است كه به آن جامه عمل پوشانده نشده است. اين جوان مصري در خاتمه تأكيد كرد، طرز رفتار پليس مصر با مردم بايد تغيير كند و رژيم نيز بايد از لحاظ ايدئولوژيك روش هاي بهتري براي برخورد و تعامل با قاطبه مردم پيدا كند، وگرنه شمار به مراتب بيشتري از شهروندان مصري به خارج از اين كشور مهاجرت خواهند كرد.

انتهاي پيام /

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن