تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801703261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجوز برج ايران‌زمين بابك زنجاني لغو شد


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مجوز برج ايران‌زمين بابك زنجاني لغو شد
در جلسه امروز شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور و به پيشنهاد رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران، مصوبه كميسيون ماده ۵ در ارتباط با پروژه ايران‌زمين لغو شد.

به گزارش فارس، در جلسه امروز شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور، گزارشي در ارتباط با ريزش گودبرداري پروژه ايران زمين متعلق به بانك زنجاني و مصوبه كميسيون ماده 5 در ارتباط با اين پروژه مطرح شد و پس از اظهارنظرهاي اعضاي شوراي عالي شهرسازي و معماري، پيشنهاد محمد سالاري، رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي شهر تهران مبني بر تقاضاي لغو مصوبه كميسيون ماده 5 در ارتباط با اين پروژه مطرح شد.

جمع بندي اين جلسه به لغو مصوبه كميسيون ماده 5 در ارتباط با احداث برج 38 طبقه در پروژه ايران زمين به اتفاق آرا منجر شد. مجوز پروژه ايران زمين در حالي در كميسيون ماده 5 به تصويب رسيده بود كه اين پروژه در پهنه مسكوني و زيرپهنه R231 (بافت ارزشمند معاصر مسكوني و حفظ وضعيت موجود) احداث شده بود.

در شرايطي كه تمامي ويلاهاي مسكوني اطراف پروژه دو يا سه طبقه هستند، اين پروژه 27 طبقه بالاتر از خط خيابان مجوز داده شده بود كه اين اقدام منجر به آسيب رساني جدي به ساختمان هاي مسكوني اطراف از نظر اشراف و سيماي شهري مي شد و عملا خيابان هاي اطراف اين پروژه به پاركينگ برج مبدل مي شد.

با توجه به اينكه در چندين جلسه شوراي شهر، بحث ريزش گودبرداري و اعطاي مجوز كميسيون ماده 5 مطرح شده بود و اكثر اعضاي شورا نسبت به اعطاي اين مجوز انتقاد جدي داشتند، نهايتا شوراي عالي شهرسازي در پي اين نگراني ها كه در سطح جامعه كارشناسي كشور نسبت به اقدامات عجولانه ايجاد شده بود، موضوع را در دستور جلسه امروز قرار داد.

در اين جلسه با حضور نمايندگان شهرداري تهران، رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شورا و اعضاي شوراي عالي شهرسازي و معماري موضوع مطرح و مقرر شد شهرداري تهران نسبت به ارائه طرح جديدي كه در راستاي طرح تفصيلي تهران باشد، بررسي هاي لازم را به همراه مالك پروژه انجام داده و نتيجه را جهت اخذ تصميم مقتضي به شوراي عالي شهرسازي ارائه نمايد.

ارائه گزارش مغايرت هاي طرح تفصيلي و طرح جامع شهر تهران

همچنين رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران به خبرنگار فارس گفت در اين جلسه گزارشي در مورد مغايرت هاي طرح تفصيلي و طرح جامع شهر تهران و مصوبه هشت بندي مورخ 4/2/91 شوراي عالي شهرسازي و معماري سابق ارائه شد و با توجه به اينكه اين مصوبه منجر به افزايش جمعيت پذيري شهر تهران، به ويژه در نتيجه تبديل زيرپهنه هاي R112 (سه طبقه) و R121 (چهار طبقه) به زيرپهنه R122 (پنج طبقه) مي شود، اعضاي شوراي عالي شهرسازي اظهار نظر نمودند و مقرر شد اين موضوع از سوي دبيرخانه شوراي عالي و با كمك معاونت شهرسازي شهرداري تهران، كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر و ساير دستگاه ها مورد بررسي دقيق تري قرار گيرد و نتيجه آن به جلسه ماه آينده شوراي عالي جهت تصميم گيري ارائه شود.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن