تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819366504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشكيل كارگروه پژوهش در البرز/ دل نگراني پژوهشگران براي تجاري‌سازي طرح‌هايشان به جا است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تشكيل كارگروه "پژوهش" در البرز/ دل نگراني پژوهشگران براي تجاري‌سازي طرح‌هايشان به جا است
كرج - خبرگزاري مهر: معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري البرز از تشكيل كارگروه "پژوهش" با هدف تجاري سازي طرح هاي پژوهشگران خبر داد و گفت: دل نگراني پژوهشگران علمي مبني بر تجاري سازي يافته هايشان، دغدغه اي به جا است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهپور رستم زاده همزمان با سومين روز از هفته پژوهش با حضور در جلسه "بررسي چالشهاي پژوهشي دستگاه هاي اجرايي استان" كه پيش از ظهر دوشنبه در سالن شهداي دولت استانداري البرز تشكيل شد، به تبيين ماهيت تحقيق و پژوهش پرداخت و اظهار داشت: قطع به يقين هيچ توسعه اي به سرانجام نخواهد رسيد مگر آنكه تحقيق و پژوهش با آن عجين شده باشد.

وي با طرح اين سئوال كه چه تعداد از حاضران در اين جلسه از فعالان عرصه تحقيق و پژوهش هستند، از عدم استقبالي كه اغلب در اين محافل شاهد آن هستيم ابراز گلايه داشت و خواستار توجه بيشتر محققان به مطالبات علمي شان شد و افزود: چنين گردهمايي هايي زمينه اي خواهد بود تا فعالان اين عرصه دغدغه هاي خود را مطرح سازند و مديران ارشد را جهت رفع آنها در تصميم گيري ياري دهند.

رستم زاده در ادامه فرايند تحقيق و پژوهش را مورد اشاره قرار داد و در جمع مديران و پژوهشگران يادآور شد: بي شك همه شما به واسطه انجام امور پژوهشي با مراحل خاص آشنا هستيد و براي يك بار هم كه شده تحقيق و پژوهش داشته ايد و واقف هستيد كه هر پژوهشي نيازمند مرور و بررسي پيشينه، گردآوري اطلاعات و تجزيه و تحليل و در نهايت رسيدن به پاسخ مسئله است؛ در واقع پژوهشگر با طي اين مراحل به نوعي شاهد خلق علم خواهند بود كه اين خود بسيار ارزنده است.

طرح هاي پژوهشگران تجاري سازي مي شود

رستم زاده در ادامه با همزاد پنداري دغدغه هاي طرح شده از سوي برخي مديران دانش پژوه در دستگاه هاي اجرايي به منظور تجاري سازي يافته هاي علمي گفت: دل نگراني پژوهشگران علمي مبني بر تجاري سازي يافته هايشان، دغدغه اي به جا است از اين رو بايد اين زمينه فراهم شود تا تحقيقات و يافته ها تجاري سازي شوند.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري البرز همچنين از فعال شدن كارگروه پژوهش استان خبر داد و گفت: طرح هاي پژوهشي استان در كارگروهي كه به زودي فعال مي شود با اولويت گذاري طرح ها زمينه بخشي از جذب اسپانسر در توليدات را فراهم خواهد آورد و به اين نحو حلقه اتصال دانش و پژوهش و تجاري سازي طرح ها فراهم خواهد شد.

البرز با 25 مركز علمي از قطب هاي تحقيقاتي كشور است

رستم زاده در بخش ديگري به قابليت هاي استان البرز در حوزه علم و فناوري اشاره كرد و افزود: هماهنگونه كه واقف هستيد استان البرز در حال حاضر با استقرار بيش از 25 مركز علمي- پژوهشي به عنوان يكي از قطب هاي تحقيقاتي كشور به شمار مي رود.

وي تأكيد كرد: بايد بتوانيم از پتانسيل هاي موجود نهايت بهره مندي را داشته باشيم و با تشكيل كارگروه پژوهش و تحول اداري،ضمن ايجاد هم افزايي بين دستگاه ها و مراكز علمي و تحقيقاتي، با پرهيز از پژوهش هاي غيرضروري و تجميع بودجه ها، اولويت هاي پژوهشي استان مشخص و در رابطه با آنها برنامه ريزي خواهد شد.

در پايان مديراني از دستگاه هاي اجرايي كه در طول يك سال اخير طرح هاي پژوهشي خود را به مركز پژوهش هاي استانداري البرز ارائه داده بودند با اعطاي لوح از سوي معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري البرز مورد تقدير قرار گرفتند.

كد خبر: 2196730

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۴:۰۳

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن