تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819450761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورلد سوسياليست/ بحران بي خانماني چالش جديد دولت اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ورلد سوسياليست/ بحران بي خانماني چالش جديد دولت اوباما
تهران/واحد مركزي خبر/سياسي 1392/09/25
پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست در گزارشي به قلم جان ماريون با عنوان quotation mark بحران بي خانماني در آمريكا quotation mark نوشت:
هزاران نفر از افراد قشر متوسط و جامعه كارگري امريكا شامل افراد بزرگسال، جوانان، نوجوانان و كودكان فاقد اسكان و مواد غذايي مناسب هستند.
با توجه به پديده بي خانماني روبه افزايش، كاهش مزاياي كارگري ، كاهش سرمايه گذاري و هزينه هاي دولتي هزاران نفر از ساكنان ماساچوست ناگزيرند در اماكن نامناسب شب را به صبح برسانند.
گزارش ها از ماساچوست حاكي است، بسياري از خانواده هاي اين ايالت براي رساندن فرزندان خود به مدرسه ناگزيرند روزانه دو ساعت از نقطه اي به نقطه ديگر طي كنند.واكنش مقامات اين ايالت در قبال خانواده هاي بي بضاعت اين بوده است كه آنها را به مسافرخانه هاي بين راهي منتقل كنند.از اين رو، 223 خانوار در مسافرخانه هاي منطقه چيكوپي نزديك اسپرينگ فيلد و 204 خانواده در والتهام در غرب و 176 خانوار نيز در دانورز در شمال بوستون اسكان داده شده اند.
از آنجا كه بسياري از اماكن استقرار كارگري فاقد امكانات مناسب هستند لذا ادامه زندگي در اينگونه مراكز با دشواري هاي خاصي روبروست.
براساس گزارش بوستون گلوب، خانواده يكي از دانشجويان به دليل اينكه بضاعت پرداخت اجازه مسكن را نداشته اند ناگزير به نقل مكان به يكي از مسافرخانه ها شدند و اين دانشجو ناگزير است روزانه فاصله چهل مايلي را براي رسيدن به كلاس خود در غرب بوستون طي كند.اين دانشجوي جوان 18 ساله براي جلوگيري از اتلاف وقت
ترجيح داد با چند تن از همكلاسي هاي خود در يك اتاق اقامت كند.
براساس گزارش quotation mark ائتلاف ماساچوست براي كمك به افراد بي خانمان quotation mark از 29 اكتبر سال كنوني تاكنون در حدود 4100 خانوار آمريكايي از جمله كودكان و زنان باردار و 2100 خانوار از طريق quotation mark برنامه هاي فوريتي امدادي quotation mark اسكان داده شده و 2100 نفر نيز در سرپناههاي موقت اقامت دارند.
نبود مكان زندگي و مواد غذايي سبب وخامت بحران بي خانمان ها در اين منطقه از آمريكا شده است.
از سوي ديگر، پيشنهاد افزايش بودجه 2014 براي راه اندازي اماكن مناسب اقامت افراد بي خانمان از سوي ديوال پاتريك از مقامات فدرال آمريكا با مخالفت دولت اين كشور روبرو شد. البته مقامات دولت اوباما در واكنش به پيشنهاد وي تنها با پرداخت مبلغ اندكي كمك خرج به بي خانمان ها موافقت كردند كه به گفته كارشناسان اقتصادي چنين بودجه اي تنها مي تواند هزينه دو ماه انها را جبران كند.
براساس گزارش وزارت آموزش و مراكز فدرال كنترل بيماريها در آمريكا درسال 2011،
بيش از 13000 دانش آموز در ماساچوست در حين تحصيل فاقد مسكن و در حدود 6000 نفر از آنان بدون سرپرست بودند. در بخشي ديگر از اين گزارش آمده است 17درصد از اين دانش آموزان مي توانستند روزانه فقط به خوردن صبحانه بسنده كنند و 43 درصد از آنان وادار به تن فروشي شده اند و 17 در صد
دانش آموزان تصميم به خودكشي گرفتند.
با توجه به انتشار گزارشي از كنفرانس مطالعه پديده هاي بي خانماني و گرسنگي در آمريكا، شمار واقعي افراد بي خانمان در اين كشور در مقايسه با آخرين گزارش مشابه 14 درصد افزايش يافته است.
افزون برآن، از جمعيت افراد بزرگسال شاغل، 25 درصد آنان فاقد مسكن هستند و ناگزيرند در اماكن موقت ، روي نيمكت هاي پارك و پياده روها زندگي كنند.
صرفنظر از مشكل فزاينده بي خانماني ، شهرداران ايالت ماساچوست گفتند quotation mark 36 درصد از نيازهاي مواد غذايي شهروندان در سال گذشته هنوز بي پاسخ مانده است.
مقامات دولت فدرال با ابراز نگراني از رشد فزاينده بيكاري، دور ماندن از تحصيل، عدم دسترسي به امكانات بهداشتي و مواد غذايي در اين منطقه از آمريكا، هشدار دادند، ادامه چنين وضعيتي دولت مركزي را با چالش هاي جدي روبرو مي كند. افزون برآن، بسياري از والدين خانواده هايي كه ناگزير به اقامت در واحد هاي كوچك، بين راهي و مسافرخانه ها هستند فاقد امكانات پزشكي هستند لذا وجود بيماري هاي همه گير يكي از تهديدات جدي به شمار مي رود.
139/106

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن