تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803046173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون فرماندار بيرجند:رتبه سوم جرائم بيرجند مربوط به كشفيات موادمخدر است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون فرماندار بيرجند:رتبه سوم جرائم بيرجند مربوط به كشفيات موادمخدر است
معاون سياسي اجتماعي فرماندار بيرجند گفت: در سه ماهه دوم سال جاري پس از حوادث ترافيكي و سرقت، كشفيات مواد مخدر در رتبه سوم جرائم شهرستان بيرجند قرار گرفته است.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، سيد محمد‌زمان ابطحي ظهر امروز در شوراي فرعي هماهنگي با مواد مخدر شهرستان بيرجند اظهار داشت: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها يكي از چهار بحران جامعه جهاني به شمار مي‌روند.

وي ادامه داد: در حال حاضر بيش از 170 كشور در جهان با اين پديده شوم دست و پنجه نرم مي‌كنند.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري بيرجند گفت: براي مهار، كنترل و مديريت اين پديده نياز است ابتدا روندشناسي تشريحي در ارتباط با علت‌هاي آن انجام شده و سپس ببينيم چه برنامه‌اي براي كنترل آن بايد اعمال شود.

ابطحي با اشاره به نگاه جامعه‌شناسان به مواد مخدر اذعان داشت: جامعه‌شناسان با اعتياد به عنوان يك آسيب اجتماعي برخورد و معتاد را يك آسيب‌ديده معرفي مي‌كنند.

وي اضافه كرد: همچنين روانشناسان اعتياد را به عنوان يك آسيب رواني و معتاد را يك بيمار رواني تلقي مي‌كنند.

اعتياد بايد با نگاه سيستماتيك بررسي شود

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري بيرجند يادآور شد: در صورتي كه پليس اعتياد را به عنوان بزهكاري كه سبب مزاحمت اجتماعي مي‌شود ياد مي‌كند اما قاچاقچي به عنوان قرباني اين حوزه مي‌گويد كه مرگ كسب و كار من است.

ابطحي با بيان اين‌كه فرد معتاد قرباني نگاه‌هاي متعدد جامعه است، افزود: نگاهي كه به فرد معتاد به عنوان قرباني اين حوزه مطرح است مويد اين مطلب است كه پديده اعتياد بايد با نگاه سيستماتيك بررسي شده و در زمينه ماهيت‌شناسي اين پديده گام برداريم.

قدمت 600 ساله قاچاقچيان و ايجاد وابستگي به مواد مخدر

وي با اشاره به اين‌كه قاچاقچيان با قدمت 600 ساله براي نابودي انسان‌ها با ايجاد وابستگي به مواد مخدر كار مي‌كنند، گفت: قاچاقچيان با يك سيستم هوشمند، فعال، خلاق، پويا و ديناميك در سطح شهر مبادرت به توزيع مواد مخدر مي‌كنند.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري بيرجند متذكر شد: قاچاقچيان در عصري كه به عصر عصيان‌هاي اجتماعي و فرهنگي موسوم است به طور دائم با شوك‌هاي اجتماعي براي ايجاد يك ترافيك فزاينده از خرده‌فرهنگ‌ها در عرصه مواد مخدر و روان‌گردان‌ها مبادرت مي‌ورزند.

سيستم قاچاق مواد مخدر هيچگاه احساس خستگي نمي‌كند

ابطحي ادامه داد: پديده شوم مواد مخدر درهاي متفاوتي را باز كرده تا افراد در سنين، جنسيت، مشاغل و تحصيلات مختلف با ده‌ها دليل به سوي خود بكشاند.

وي خاطرنشان كرد: با وجود ضرباتي كه نيروهاي انتظامي، نظامي و امنيتي طي 34 سال گذشته به اين سيستم متحمل شده‌ اما سيستم قاچاق مواد مخدر هيچ‌گاه احساس خستگي نكرده و براي كسب سود دائم اقدام مي‌كند.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري بيرجند با اشاره به حضور قاچاقچي‌ها در عرصه‌هاي فرهنگي، اظهار داشت: بالغ بر 51 سايت فارسي و صد‌ها سايت خارجي براي جذب مشتريان با تغيير نگرش در حال فعاليت هستند.

نرخ شيوع اعتياد در ايران 2.65 درصد است

ابطحي با اشاره به آخرين وضعيت مصرف مواد مخدر در ايران، يادآور شد: نرخ شيوع اعتياد در ايران بدون احتساب افراد مصرفي تفنني 2.65 درصد با آمار تقريبي يك‌ميليون و 325 هزار نفر معتاد معرفي شده است.

وي با اشاره به اين‌كه 58 درصد از معتادان ايران زير 34 سال سن دارند، افزود: اين نشانگر جنگ نرم با استفاده از ابزار خود بوده كه متولدان پس از انقلاب را نشانه گرفته است.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري بيرجند با بيان اين‌كه متاهل‌ها بيشتر از مجرد‌ها به مواد مخدر گرايش پيدا كرده‌اند، گفت: به طور متوسط روزانه هفت نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر مي‌ميرند.

ابطحي اذعان داشت: در سه ماهه دوم سال جاري پس از حوادث ترافيكي و سرقت، كشفيات مواد مخدر در رتبه سوم جرائم شهرستان بيرجند قرار گرفته است.

سوء مصرف مواد رتبه سوم مرگ‌هاي غيرطبيعي در بيرجند

وي اضافه كرد: در همين مدت پس از فوت بر اثر تصادفات و سوختگي، سوء مصرف مواد مخدر در رتبه سوم علت مرگ‌هاي غيرطبيعي شهرستان بوده است.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري بيرجند مهم‌ترين موضوع در بعد مقابله با مواد مخدر را تقويت رويكرد اطلاعاتي و حرفه‌اي عنوان و تصريح كرد: با تقويت روحيه اطلاعاتي هم در مرزها و هم در سطح عرضه به قاچاقچي‌ها ضربه مي‌زنيم.

ابطحي گفت: در سه ماهه دوم سال جاري پس از حوادث ترافيكي و سرقت، كشفيات مواد مخدر در رتبه سوم جرائم شهرستان بيرجند قرار گرفته است.

ورود نخبگان به عرصه پيشگيري از مواد مخدر

وي مهم‌ترين اقدام براي اجتماعي كردن بحث پيشگيري را ورود نخبگان به اين عرصه عنوان كرد و اذعان داشت: وظيفه دولتمردان نيز سنگين است چراكه ما نتوانسته‌ايم زيربناهاي زيادي را براي كشور به وجود آورده كه بيكاري و در نتيجه معضلات فرهنگي و اجتماعي از جمله اعتياد ره‌آورد آن است.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري بيرجند اظهار اميدواري كرد: دولت جديد بتواند با اتكاء به حمايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و پشتوانه مردمي براي مديريت مشكلات جوانان و برطرف كرد اين مشكلات اقدامات مؤثري انجام دهد.

انتهاي پيام/69017/ح40

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن