تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798940770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در بيانه‌اي اعلام كردتوافقنامه ژنو از سوي آمريكا، نقض و مهر پاياني برآن خورد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در بيانه‌اي اعلام كردتوافقنامه ژنو از سوي آمريكا، نقض و مهر پاياني برآن خورد
جمعيت ايثارگران انقلاب طي بيانيه‌اي درباره نقض پيمان ژنو توسط آمريكا تاكيد كرد:صداقت آمريكايي و غيرقابل اعتماد بودن آنها، خيلي زودتر از برخي گمانه‌زني‌ها محرز شد.


به گزاش خبرگزاري فارس، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در بيانه‌اي اعلام كرد: دستگاه ديپلماسي كشور به جاي برخي چانه زني‌هاي بيهوده و پنهان از نگاه ملت ايران، ديپلماسي عمومي را وجهه همت خود سازند و با ارتباط مستقيم با نخبگان، دانشگاهيان و روشنفكران جهان، در جهت زدودن ابرهاي تيره اسلام هراسي، شيعه هراسي و ايران هراسي، اقدام كنند.

متن كامل بيانيه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در خصوص نقض پيمان ژنو توسط آمريكا به اين شرح است:

با حركت اخير كنگره و وزارت خزانه‌داري دولت آمريكا در تحريم‌هاي جديد عليه ملت ايران عملا توافقنامه ژنو از سوي ايالات متحده، نقض و شكسته شد و مهر پاياني بر اين توافقنامه خورد. صرف‏نظر از ماهيت مذاكرات و توافقات ژنو كه آن را توافقي يك طرفه و ظالمانه بدانيم يا ندانيم، بدبينانه يا خوش بينانه نگاه كنيم، و اين‏كه در سر جمع، چه آورده اي نصيب كشورمان شده و يا مى‏شود، عملكرد گذشته دولتمردان آمريكايي تاكنون، حاكى از تزلزل آن‏ها در برداشتن كوچك‏ترين گام براى ايجاد اعتماد در ملت ايران و پايبندي به توافق داشته و دارد كه اكنون نقض آشكار آن را جهانيان شاهد هستند. صداقت آمريكايي، پيمان شكني و غيرقابل اعتماد بودن آنها، خيلي زودتر از آنچه كه برخي گمانه زني مي كردند روي داد. بر همين اساس جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي لازم مي داند نكات ذيل را مورد توجه قرار دهد:

1- بر اساس تصريح متن توافقنامه، دولت آمريكا، بايستي مانع هرگونه تحريم يا توسعه جديد تحريم‌ها در دولت و كنگره شود، اكنون بايستي ناقضان پيمان ژنو، توضيح دهند كه چه اتفاق جديدي رخ داده كه به وضع تحريم يا توسعه تحريم‌هاي جديد دست زده‌اند؟ البته برخي خوشبينانه تصور مي كردند دولت آمريكا به روند نامطلوب و گذشته خود در بهانه جويي براي تحريم‌ها، پايان مي‌دهند كه متاسفانه اين بار، بي هيچ بهانه‌اي با پيمان شكني‌هاي خود، نشان داند كه قابل اعتماد نيستند.

اين در حاليست كه جمهوري اسلامي ايران، همواره در توافقات بين‌المللي، حسن نيت خود را اثبات كرده و در برخي برهه ها بالاتر از توافقات نيز حسن نيت خود را به اثبات رسانده است. در توافق اخير نيز براي اثبات اين موضوع، به طور داوطلبانه قبل از توافق ژنو، سطح فعاليتهاي هسته اي را كاهش داد، به برخي بازرسي هاي خارج از پادمان آژانس هسته اي تن داد و توافقي فراتر از مقررات را با مدير كل آژانس به امضا رساند ليكن بر عكس آمريكاييها از روز اول بعد از توافق، از هر اقدامي براي پايان دادن به توافق، فرو گذار نكردند.

2- جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، سخن حكيمانه مقام معظم رهبري مبني بر اينكه «آمريكا قابل اعتماد نيست و در سخن خود صداقت ندارد» را برآمده از يك عقلانيت كارآمد و تاريخي مي داند. آنچه از اين روزها بيش از همه بايد شكرگزار آن باشيم نعمت وجود ولي فقيه عادل و عالم است كه با بينش بالاي خود به خوبي، صحنه ديپلماسي خارجي را پيش بيني كردند. آمريكايي‌ها در تجربه‌هاي تاريخي خودشان در مقابل جمهوري اسلامي ايران، تاكنون ثابت كرده‌اند كه همواره ماهيتي سلطه‌طلبانه دارند و از هر منفذي براي رسيدن به اهداف خودشان سوءاستفاده مي‌كنند. تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران بعد از مذاكرات ژنو سه، صحت پيش بيني مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر غير قابل اعتماد بودن آمريكا را بيش از گذشته روشن ساخت. گرچه لازم بود اعضاي دستگاه ديپلماسي از ابتدا با الهام از سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم پرهيز از اميد به وعده‌هاي دشمنان، تبعات اعتماد به استكبار را مورد توجه قرار مي دادند. تاريخ حكايت از آن دارد كه اعتماد به استكبار جهاني، تحقير و وابستگي بيشتر كشورها به نظام سلطه را موجب شده است.

اگر نخواهيم خيلي به گذشته نگاه كنيم و عملكرد سالهاي اخير راس نظام سلطه را بررسي كنيم در مي يابيم كه دولت جمهوري اسلامي ايران در مباحثي مانند موضوع عراق و افغانستان وارد بحث با آمريكاييها شد و توانست در جهت حل اين مشكلات همكاري كند، اما آمريكايي‌ها به توافقات خود در همان مذاكرات نيز پايبند نبودند و نشان دادند كه به هيچ وجه حاضر نيستند به ملت ايران، جمهوري اسلامي و منافع آن احترام بگذارند.

البته رييس جمهور عزيزمان در همان روزهاي اول بايستي غير قابل اعتماد بودن حاكمان كاخ سفيد را تشخيص مي داد كه با فاصله كمي از تماس تلفني وي و اوباما، رييس جمهور آمريكا در ديدار خود با نتانياهو دوباره به اين موضوع اشاره كرد كه همه‌ گزينه‌ها، از جمله گزينه نظامي، روي ميز است.

البته بايستي در تحليل ها به اين نكته، دقت شود كه برخي از نخبگان متمايل به دولت كنوني، بر اين ادعا بودند كه كه با مذاكره و دادن برخي امتيازها، مي‌توان بخشي از مشكلات با آمريكا را حل كرد. براي عبور از اين تحليل، مقام معظم رهبري صريحاً فرمودند كه «اگر دولتي با رعايت خطوط قرمز، در برخي از موارد وارد مذاكره شود، مخالفت نمي‌كنند. دولت‌هاي مختلف برنامه‌ها و استدلال‌هايي دارند و مي‌خواهند عملاً خودشان اين موضوع را تجربه كنند.»

وقتي در عمل اين اقدام انجام شد، در واقع نتيجه‌ اعتماد به آمريكاييها روشن شد؛ يعني آن بخش از نخبگان، كه بعضاً متأثر از رسانه‌هاي خارجي يا رسانه‌هاي داخلي طرفدار مذاكره با آمريكا هستند؛ متقاعد شدند كه اين راه، نتيجه‌بخش نخواهد بود. از سويي ديگر، براي خود تصميم‌گيران قوه‌ مجريه هم اين موضوع اثبات شد و به نوعي برايشان اتمام حجت شد كه هضم در نظام بين الملل، راه‌حل مشكلات نيست.

3- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به عنوان وكلاي ملت ايران لازم است در جهت مقابله با نقض پيمان ژنو از سوي آمريكاييها، با تشكيل جلسه فوق العاده، دستگاه ديپلماسي را مكلف به بازگشت به احقاق حق غني سازي اورانيوم و فن آوري پيشرفته هسته اي نمايند تا از اين رهگذر، حقوق ملت ايران كه در قرارداد ژنو ناديده انگاشته شده بود باز گردد. گر چه همين توافق ضعيف نيز با وجود تحريم هاي دولت و كنگره آمريكا چه بخواهيم يا نخواهيم چه آن را مرگ زودرس تلقي نكنيم، در عمل مهر پايان خورد ليكن بايستي با تصويب قوانيني پيش برنده در افزايش درصد و سطح غني سازي، گام هاي استوارتري در جهت رشد و پيشرفت ايران اسلامي برداشته شود. بايد به تيم مذاكره‏كننده كه آنها را فرزند نظام و انقلاب مي دانيم، تاكيد كنيم كه برخي كم كاري ها در تصريح و برسميت شناختن حق غني سازي ملت ايران و زياده خواهي هاي آمريكا در مذاكرات ژنو3 را در مذاكرات آتي جبران كنند و در توافق جامع اگر بنا به ادامه مذاكره عليرغم عهد شكني دولت آمريكا دارند با دقت بيشترى وارد عمل شده و اشكالات اساسي توافقنامه و امتيازات نامتوازن آن را رفع نمايند. هم‏چنين بايد نسبت به تكرار تجربه دوم خرداد (تعليق غنى‏سازى) هشدار داده شود. تيم مذاكره كننده بايستي احساس استغنا را كنار گذاشته و با برخورداري از يك تيم انقلابي و قوي در بخش هاي حقوقي و بين المللي و فني، خصوصا در مباحث هسته اي ضعف خود را جبران كنند. مذاكرات بايد افتخار اميز، مطالبه گرايانه و فعالانه باشد. در اين صورت از حمايت ملت ايران برخوردار بوده و خواهند بود.

4- متأسفانه آنچه مورد اهتمام برخي عوامل دولت جديد از ابتداي فعاليت تاكنون بوده ‌است، مبتني بر اين نگاه افراطي و خارج از اعتدال و تدبير يعني نگاه خوش‌بينانه به مذاكره و غفلت از نگاه به درون، اقتصاد مقاومتي، استحكام ساخت دروني نظام و فقدان يك نگاه كلان و ريشه‌اي به مشكلات ساختاري اقتصاد است. به اذعان عمده اقتصاددانان داخلي و خارجي، كشور ما از نبود يك ديد بلندمدت و ساختاري براي حل مشكلات اقتصادي خود رنج مي‌برد. دولت كنوني نيز همچون دولت‌هاي گذشته، در صدد راهبري اقتصاد به صورت كژدارومريز است و براي برون‌رفت از مشكلاتش، به جاي تعمير و اصلاح موتور معيوب آن، كه عبارت است از وابستگي شديد به نفت، به راهكارهاي مسكن، موقتي و سطحي نظير مذاكره براي كاهش تحريم و مانند آن متوسل مي‌شود.

4- سناريوي دوقطبي سازي جامعه، همواره از سوي مخالفين ملت ايران طراحي و اجرا شده است و متاسفانه برخي آگاهانه و ناآگاهانه در اين موضع، دميده اند. متأسفانه يكي از ايرادهاي بزرگي كه در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي و رسانه‌اي كشور به چشم مي‌خورد اين است كه مسايل، سياه يا سفيد و مطلق ديده مي‏شوند يعني يك نوع دو قطبي پيش رونده و خزنده كه در تمامي حوزه‌ها خود را نشان مي‌دهد، در بحث هسته اي نيز متاسفانه برخي از دولتمردان، تلاش خود را بر اين نهاده اند كه اينگونه القا كنند كه در داخل كشور يك دو قطبي وجود دارد ميان كساني كه خواستار توافق درباره موضوع هسته‌اي و آنها كه با چنين كاري از اساس مخالفند. ساكت كردن منتقدين با اين شيوه، جز خسران براي مذاكره كنندگان دستاوردي نخواهد داشت. بايد به اين دوستان هشدار داد براي اينكه در مذاكرات بين المللي بتوان با حداكثر ظرفيت داخلي در پشت ميز مذاكره نشست و بالاترين امتياز را در مذاكره دريافت كرد، ايجاد يك وفاق و انسجام ملي، و اجازه نقد امري ضروريست.

5- جمهوري اسلامي ايران به‌ دليل نقش بي‌بديلي كه در احياي ارزشهاي انساني و اسلامي در دنيا و روند بيداري اسلامي داشته است همواره مورد هجمه‌ نظام سلطه قرار گرفته است. غرب بر اساس نگاه سلطه طلبانه خويش و جلوگيري از روند رو به رشد گرايش به اسلام، شيعه و ايران؛ پروسه اسلام هراسي، شيعه هراسي و ايران هراسي را با استفاده از ابزارهاي رسانه اي و فرهنگي خود كليد زدند .

هر چند چهره‌ مشعشع و تابناك اسلام و تشيع، چهره‌اي نيست كه با ترفندهاي كودكانه‌ بتوان خدشه‌اي بر آن وارد ساخت ليكن دستگاه ديپلماسي كشور به جاي برخي چانه زني هاي بيهوده و پنهان از نگاه ملت ايران، ديپلماسي عمومي را وجهه همت خود سازند و با ارتباط مستقيم با نخبگان، دانشگاهيان و روشنفكران جهان، در جهت زدودن ابرهاي تيره اسلام هراسي، شيعه هراسي و ايران هراسي، اقدام كنند و اين ظلم بزرگ غرب به اسلام و ايران را قدري در افكار عمومي بزدايند.

6- همانطور كه بارها مورد تاكيد قرار گرفته، مشكل نظام سلطه با نظام مقدس جمهوري اسلامي، صرفا فن آوري هسته اي، موشك هاي بالستيك، حقوق بشر، پيروزي مقاومت در سوريه، لبنان، فلسطين و دستاوردهاي نوين علمي و... نيست بلكه آنها با هويت و گفتمان غالب نظام اسلامي كشورمان مشكل دارند. غرب اساساً با موجوديت و هويتي به نام جمهوري اسلامي از ابتدا مشكل داشته و قصد نداشته و ندارد با واقع‌بيني با كشورمان، تعامل نمايد و لذا براي حذف و تضعيف اين موجوديت از هيچ تلاشي فروگذار نبوده است. جنجال پيرامون بحث هسته‌اي، حقوق بشر و... از اهرم‌ها و روش‌هاي فوق‌العاده خطرناك غرب براي نيل به هدف شوم خود است كه در واقع به دنبال حذف هويت ايران اسلامي در قامت نظام جمهوري اسلامي است.

انتهاي پيام/

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن