تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802887556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه گلپايگان خبر داد: با اعتبار 14 ميليارد ريالي مرمت گنبد امامزاده هفده تن گلپايگان پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: رئيس اداره اوقاف و امور خيريه گلپايگان خبر داد: با اعتبار 14 ميليارد ريالي مرمت گنبد امامزاده هفده تن گلپايگان پايان يافت
با گنبد بقعه امامزاده هفده تن به متراژ ۳۶۰ مترمربع به صورت كاشي و مشبك‌كاري طي ۱۸ ماه مرمت و بازسازي شد. رئيس اداره اوقاف و امور خيريه گلپايگان خبر داد: با اعتبار 14 ميليارد ريالي مرمت گنبد امامزاده هفده تن گلپايگان پايان يافت
ايلنا: مرمت گنبد امامزاده هفده تن گلپايگان در دو فاز اجرا شده است كه فاز نخست به متراژ 87 متر و با هزينه‌اي بالغ بر 400 ميليون ريال طي سه ماه توسط ميراث فرهنگي انجام شد و به تأييد كارشناسان فني ميراث فرهنگي رسيده است ولي بقيه پروژه به تأييد كارشناسان فني اوقاف نرسيده است و زماني كه به تأييد كارشناسان برسد، داربست‌هاي گنبد امام‌زاده هفده تن باز خواهد شد.

به گزارش ايلنا، سرپرست اوقاف گلپايگان در اين رابطه اظهار داشت: سرپرست اوقاف و امورخيريه گلپايگان گفت: با گنبد بقعه امامزاده هفده تن به متراژ ۳۶۰ مترمربع به صورت كاشي و مشبك‌كاري طي ۱۸ ماه مرمت و بازسازي شد.

حجت ‌الاسلام محسن ضياييبا بيان اينكه كاشي‌كاري گنبد بقعه امامزاده هفده تن با مشاركت ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و اوقاف و امور خيريه گلپايگان صورت گرفته است، تصريح كرد: ۸۷ مترمربع از كاشي‌كاري‌ها در تعهدات ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و مابقي بر عهده اوقاف و امور خيريه بوده است.

سرپرست اوقاف و امور خيريه گلپايگان خاطرنشان كرد: حدود ۱۴ ميليارد ريال هزينه كاشي‌كاري شده كه ۴۰۰ميليون ريال بر عهده ميراث و مابقي با اوقاف بوده است.

وي علت باز نكردن داربست‌هاي گنبد بقعه امام‌زاده هفده تن را عدم تأييد كار‌شناسان دفتر فني اداره كل اوقاف اصفهان بيان كرد و افزود: اين پروژه در دو فاز اجرا شده است كه فاز نخست به متراژ ۸۷ متر و با هزينه‌اي بالغ بر ۴۰۰ ميليون ريال طي سه ماه توسط ميراث فرهنگي انجام شد و به تأييد كار‌شناسان فني ميراث فرهنگي رسيده است ولي بقيه پروژه به تأييد كار‌شناسان فني اوقاف نرسيده است و زماني كه به تأييد كار‌شناسان برسد، داربست‌هاي گنبد امام‌زاده هفده تن باز خواهد شد.

ضيايي ادامه داد: بقعه مباركه هفده تن از ابنيه قرن ۱۱ هجري قمري است و درزمان شاه عباس اول صفوي و بر طبق كتيبه سر در آن درسال ۱۰۳۲ هجري قمري ساخته شده است؛ بر روي بناي هشت گوش بقعه گنبد، كاشي‌كاري باشكوهي قرار گرفته است كه از لحاظ ساختماني و تزئين كاشي‌كاري بسيار جالب و زيباست.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه گلپايگان افزود: كتيبه منظوم ارسي مفصلي در توصيف شاه عباس اول صفوي در اين بنا به يادگار مانده و حاكي از احداث اين بقعه به وسيله امام قلي خان سردار معروف آن زمان است.

وي با اشاره به شجره‌نامه موجود در اداره اوقاف و امامزاده هفده تن افرادي كه در اين محل مدفون‌ هستند عبارتند از: امام‌زاده ابوالحسن فرزند امام حسن مجتبي (ع)، سلطان اسماعيل فرزند امام جعفر صادق (ع)، صالح و قاسم فرزندان جعفر بن علي (ع)، عباس و حسين فرزندان حضرت موسي بن جعفر (ع)، شهربانو و حليمه و صفورا دختران حضرت موسي بن جعفر (ع)، علي‌اكبر بن علي بن حسين (ع)، محمد بن محسن بن علي بن حسين (ع)، محمود و محسن و عبدالله بن يحيي بن امام موسي الكاظم (ع)، موسي و مظفر فرزندان جعفر طيار، اسحاق فرزند ابراهيم كه مشخص نيست ابراهيم مزبور به كدام امام منتسب است.

ضيايي گفت: اين بقعه نيز توسط امام قلي خان سردار لايق دربار صفويه ساخته شده كه بعداً تعمير شده است؛ هفده تن نام يك زيارتگاه و محله در بخش جنوبي شهرستان گلپايگان است؛ بناي فعلي اين زيارتگاه در زمان صفوي ساخته شده است. محله هفده تن نيز از يك خيابان به همين نام تشكيل شده است.

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن