تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803958261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبود اعتبار؛ عامل رهاشدن طرح زيرگذر جعفريه قم/ جان مردم در خطر است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نبود اعتبار؛ عامل رهاشدن طرح زيرگذر جعفريه قم/ جان مردم در خطر است
زيرگذر مسير خروجي شهر جعفريه به سمت قم در محل تقاطع با محور قم - آوه مدتي است كه انتظار اعتباري را مي‌كشد تا با بهره برداري از آن تصادف‌هاي اين منطقه كاهش يابد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، با افزايش تقاضاي سفر و بروز تصادفات متعدد در مسير ورودي و خروجي شهر جعفريه با محور قم - آوه، مسئولان استاني تصميم گرفتند براي دسترسي بي‌خطر مردم به مسير خروجي شهر جعفريه به سمت قم و بيمارستان جديدالاحداث و بوستان مجاور آن زيرگذر ايمن در محل تقاطع با محور قم - آوه ساخته شود. اما چند ماهي از اجراي اين طرح مي‌گذرد و به دليل كمبود اعتبار و... ، احداث اين زيرگذر نيمه كاره مانده است و مشكلات زيادي براي اهالي بوجود آورده است.

اصغر لطيف يكي از ساكنان شهر جعفريه با اشاره به مشكلات بوجود آمده از تاخير در اجراي طرح زيرگذر جعفريه اظهار كرد: از ظاهر زيرگذر مشخص است چند درصد كار انجام شده است و هنوز آزادسازي‌ها و خاك برداري و آسفالت انجام نشده است.

اين شهروند گفت: جاده جعفريه پرتردد است و با تكميل نشدن اين زيرگذر، رفت و آمد و رسيدن به دامشهر، پارك سرو و بيمارستاني كه در جنوب شهر جعفريه قرار دارد خطرناك است.

لطيف با بيان اينكه مسافران با عبور از دور برگردان براي رسيدن به مقصد (دامشهر) با خطر تصادف مواجه هستند، اظهار كرد: با وجود تردد وسيله نقليه و دغدغه فكري و بي احتياطي اهالي و خيابان يك طرفه احتمال خطر تصادف بسيار زياد است.

مصيب مراد بگلو، ديگر شهروند جعفريه با اشاره به گفته مجريان اين طرح در مورد دلايل نيمه تمام ماندن آن عنوان كرد: به دليل كمبود بودجه و اعتبار، زيرگذر جعفريه نيمه كاره رها شده است.

حبيب الله عسكري يكي ديگر از شهروندان جعفريه اظهار كرد: با اتمام و بازشدن زيرگذر جعفريه دسترسي به روستاي دولت آباد و پارك سرو و جنوب شهر بدون خطر و آسان تر خواهد شد.

قول معاون استاندار

اظهارات اهالي جعفريه در حالي است كه معاون امور عمراني استاندار قم، اواسط ارديبهشت ماه سال 91 از ايمن‌سازي ورودي شهر جعفريه با احداث يك زيرگذر خبر داده بود.

جواد دلاوري در جلسه فوق‌العاده شوراي هماهنگي ترافيك استان به بررسي ساماندهي و ايمن‌سازي عبور و مرور در ورودي شهر جعفريه با محور قم ‌- آوه پرداخته و با اشاره به افزايش تقاضاي سفر در اين محور و بروز تصادفات متعدد در مسيرهاي ورودي و خروجي شهر جعفريه با محور قم - آوه گفته بود: مسير خروجي شهر جعفريه به سمت قم و دسترسي به بيمارستان جديدالاحداث و بوستان مجاور آن با احداث زيرگذر ايمن در محل تقاطع با محور قم- آوه تأمين مي‌شود.

وي اظهار داشته بود كه اين زيرگذر با احداث سواره‌رو به صورت رفت و برگشت و مسير عبور عابرين پياده با دو راستگرد و چپگرد در همسطح، دسترسي‌هاي محلي به شهر جعفريه را برقرار مي‌كند.

معاون امور عمراني استاندار قم با اشاره به گزينه‌هاي متعدد پيشنهادي توسط مشاور طرح اظهار داشت: اين گزينه ضمن اينكه نيازي به تملك زمين ندارد كمترين هزينه را براي تأمين امنيت جاني شهروندان و دسترسي‌هاي لازم خواهد داشت.

دلاوري هزينه اجراي اين طرح را 7 ميليارد ريال اعلام كرده و گفته بود: 4 ميليارد و 500 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني به اين طرح اختصاص يافته كه عمليات اجرايي آن به‌زودي آغاز خواهد شد.

اجحاف در طرح شورا

همچنين عضو شوراي اسلامي شهر جعفريه با اشاره به مشكلات زيرگذر جعفريه اظهار كرد: به دليل تصادف زياد بلواري مجهز احداث شد كه رضايت همگان را در برگرفت.

محمدرضا قوي افزود: براي كاهش آمار تصادف به صفر قرار شد روي اين بلوار، پل روگذر احداث شود.

وي به مزيت اين پل اشاره كرد و گفت: طرحي كه از سوي شوراي اسلامي شهر جعفريه ارائه شده بود شبيه طرح پل اميني بيات بود كه نماي قشنگي به شهر جعفريه مي‌داد و مسافران از ساوه به قم با سرعت بيشتر و بدون خطر تصادف به مقصد مي‌رسيدند اما اين طرح مورد موافقت مسئولان قرار نگرفت.

عضو شوراي اسلامي شهر جعفريه گفت: مسئولان تصور مي‌كردند طرح ارائه شده از سوي شوراي اسلامي شهر فقط به خاطر منافع شخصي بوده است، در حالي كه در اين طرح منافع عمومي مردم در نظر گرفته شده بود كه مسئولان آن را رد كرده‌اند.

قوي با بيان اينكه در جلسه، طرح ارائه شده شوراي جعفريه بالاترين نمره را به خود اختصاص داد، تصريح كرد: مسئولان كمبود اعتبار و صرف هزينه بالا براي اجراي اين طرح را بهانه قرار داده‌اند و در موقع اجرا بدترين پيشنهاد را ارائه كرده‌اند.

وي با اشاره به اينكه اجراي طرح پيشنهادي از سوي مسئولان هزينه بيشتر برده است، افزود: طرحي كه شوراي اسلامي جعفريه پيشنهاد داده بود حتي يك متر مربع آزادسازي نداشت و بدون صرف هزينه توسط شهرداري اجرا مي‌شد.

عضو شوراي اسلامي شهر جعفريه به بندهاي مختلف قانون ماده 71 اختيارات شوراها اشاره كرد و گفت: شوراي اسلامي شهر متولي پيش بيني كمبودها، معابر، امكانات شهري و... نهاد مردمي است اما در اجراي اين طرح براي نظر شوراي اسلامي شهر اهميتي قائل نشده‌اند.

قوي با اشاره به اينكه اعتبارات شهرداري جعفريه پاسخگوي اتمام اين طرح نيست، افزود: كمبود اعتبار علت اصلي نيمه كاره مانده اين طرح است.

وي با اشاره به اينكه 2 بانده نشدن، عامل اصلي تصادفات در اين جاده است اظهار كرد: شهر جعفريه شاهراه قم به شهرهاي غرب كشور است و با 2 بانده كردن جاده از كاروان سراي سنگي تا جعفريه و اتوبان ساوه از خطر تصادف كاسته مي‌شود.

اعتبار نداريم

عباس فراهاني مدير ساخت و توسعه راه و شهرسازي استان قم نيز درباره اين مطالبه به حق شهروندان جعفريه اظهار كرد: براي انجام اين طرح به پيمانكار بدهكار هستيم و در حال حاضر ابلاغ اعتبار نشده است.

وي با بيان اينكه 650 ميليون تومان اعتبار براي اتمام طرح نياز است، افزود: بدون اعتبار نمي‌توان اين طرح را تمام كرد. پيمان كار هم پول مي‌خواهد و بدون دستمزد كاري انجام نمي‌دهد.

مدير ساخت توسعه راه و شهرسازي استان قم با نگراني از تمام نشدن اين طرح عنوان كرد: با فرا رسيدن فصل زمستان و جمع شدن آب امكان ريزش اين زيرگذر وجود دارد.

فراهاني با اشاره به همكاري شوراي اسلامي شهر و شهرداري جعفريه در اجراي اين طرح تصريح كرد: مردم ناراضي هستند اما تنها با دريافت اعتبار مي‌توان زيرگذر جعفريه را به پايان رساند.

وي گفت: به دليل اختلاف ارتفاعي پل با سطح زمين و عدم ايمني اين زيرگذر نمي‌توانيم زير پل را براي رفت و آمد مردم باز كنيم زيرا با مشكلات و خسارات مردمي رو برو خواهيم شد.

مدير ساخت توسعه راه و شهرسازي استان قم از اجراي طرح روگذر و حل كردن مشكل تردد وسيله نقليه خبر داد و گفت: قرار بود در مدت يك سال طرح ترافيك كمربندي جعفريه را انجام دهيم اما با كمبود اعتبار، اين طرح نيمه كاره مانده است.

فراهاني با بيان اينكه طرح‌هاي مصوب شده بعد از كارشناسي به اداره كل راه و شهرسازي براي اجرا ارائه مي‌شود، افزود: در اجراي طرح زيرگذر جعفريه، هزينه كمتر و راه‌هاي دسترسي آسان‌تر و ايمن‌تر ملاك بوده است و بعد از انتخاب كارشناس، اين طرح به اداره كل راه و شهرسازي براي اجرا ارائه شده است./س

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن