تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس فرزندش را ببوسد ، خداوند عزّوجلّ براى او ثواب مى نويسد و هر كسى كه او را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802724858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايلام قطب توليدات دامي/ 4 درصد پروتئين سفيد كشور توسط مرغداران ايلامي توليد مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ايلام قطب توليدات دامي/ 4 درصد پروتئين سفيد كشور توسط مرغداران ايلامي توليد مي شود
ايلام - خبرگزاري مهر: استان ايلام با داشتن دو درصد جمعيت دامي كشور و همچنين دارا بودن هزار و 450 واحد دامداري صنعتي و مرغداري گوشتي نقش مهمي در تامين نيازهاي گوشتي كشور ايفا مي كند به طوريكه هم اكنون چهار درصد پروتئين سفيد كشور توسط مرغداران ايلامي توليد مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، استان ايلام با داشتن دو درصد جمعيت دامي كشور و همچنين 850 هزار راس دام مهاجر و قريب به يك هزار و 450 واحد دامداري صنعتي، نيمه صنعتي در زمينه پرواربندي و پرورش گاو شيري، مرغداري گوشتي و پرورش آبزيان گرمابي و سردآبي و همچنين 52 هزار كلني زنبور عسل جمعا بالغ بر 151 هزار تن توليدات شامل سالانه 24 هزار تن گوشت قرمز، 88 هزار 500 تن شير خام، 33 هزار تن گوشت مرغ و چهار هزار و 900 تن انواع آبزيان و 400 تن تخم مرغ و 400 تن عسل مرغوب با كيفيت عالي در سطح كشور شناخته شده است.

در حال حاضر 625 واحد پرواربندي در استان ايلام وجود دارد كه ظرفيت آنها بيش از 39 هزار راس دام است و همچنين در 370 گاوداري شيري در استان بيش از شش هزار راس گاو پرورش داده مي شود.

هم اكنون تعداد 287 مرغداري گوشتي در سطح استان فعاليت دارند كه از اين تعداد بيش از 460 هزار قطعه مرغ در هر دوره توليد مي شود.

160مزارع گرمابي و سرآبي در استان وجود دارد كه ظرفيت اين مزارع بيش از چهار هزار و 900 تن در سال است.

در حال از ميزان توليدات گوشت قرمز، گوشت مرغ، شير خام، و آبزيان توليد شده در استان ايلام به ترتيب 15 هزار تن، 17 هزار تن، 28 هزار تن و يك هزار و 300 تن مازاد بر نياز استان است كه به ديگر نقاط كشور ارسال مي شود.

چهار درصد پروتيئن سفيد در كشور توسط مرغداران ايلامي توليد و عرضع مي شود

مجتبي شيرخاني مدير امور طيور و جانشين معاونت بهبود و توليدات دامي جهاد كاشورزي استان ايلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حالي كه كمتر از يك جمعيت كشور در استان ايلام اسكان دارد، چهار درصد پروتيئن سفيد در كشور توسط مرغداران استان ايلام توليد و عرضه مي شود.

وي با اشاره به نحوه حمايت از دامداران و مرغداران در استان ايلام اظهار داشت: از توليدكنندگان شير با تسهيلات كم بهره، عرضه سبوس و جو و از مرغداران علاوه بر تسهيلات، تامين نهاده هاي مورد نياز، تامين سوخت و..حمايت مي شود.

شيرخاني اظهار داشت: در سال جاري بيش از 56 واحد مرغداري سطح استان ايلام به شبكه سراسري گاز متصل شده اند.

وي اظهار داشت: برنامه هاي مختلفي در جهت بالا بردن توليدات دامي در استان ايلام اجرا شده كه از مهمترين آنها جذب تسهيلات، اجراي عمليات آميخته گري به صورت لاپاراسكويي، صدور مجوز بيش از 185 هزار راس دام براي صادرات، اجراي پروژه هاي اصلاح نژادي، احداث استخرهاي پرورش ماهي و رها سازي بچه ماهي، كمك هاي بلاعوض به گاوداري هاي شيري و...است.

اين مسئول بيان داشت: سهم دامداران خرد در توليد گوشت گوسفند، گاو، طيور و زنبور عسل متفاوت است به نحوي كه سهم آنان در توليد گوشت مرغ كمتر از پنج درصد، در توليد گوشت و سفيد و بز 100 درصد و در توليد گوشت گاو و گوساله بيش از 80 درصد است.

رويكرد معاونت امور دام استان بهره برداري علمي از واحدهاي توليدي است

وي بيان داشت: رويكرد ما به تحقق بهره برداري علمي و متكي به برنامه اي است مدون كه حضور كارشناسان و ناطران فني در بدو فعاليت و از همان آغاز مراحل ساخت و ساز و جايگاه الزام مي بخشد.

اين مسئول افزود: بهره برداري علمي و صنعتي از واحدهاي توليد در شرايطي انجام مي شود كه عرصه تنگاتنگ رقابت امروزه خود به خود بر توليدكنندگان تحميل شده است.

سرمايه در گردش مشل اصلي توليدكنندگان ايلامي

علي رمضاني كارشناس اقتصادي در استان ايلام در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره وضعيت توليدات دامي در استان ايلام اظهار داشت: آنچه كه امروز مشخص است اين بوده كه استان ايلام در توليدات دامي از جمله گوشت سفيد و قرمز موفق عمل كرده است.

وي بيان داشت: در شرايطي كه توليد در بسياري از بخشها واژه اي بيگانه در استان ايلام است ولي در عرصه فرآوده هاي دامي اين استان در توليدات دامي نقش مهمي در كشور دارد.

اين كارشناس اظهار داشت: آنچه مهم است اينكه بايد اين ظرفيتهاي توليد در استان ايلام تقويت شوند تا اين بخشها هم با ركود مواجه نشوند و به عنوان مثال مشكلات سرمايه در گردش واحدهاي دامي از جمله مرغداري ها حل شود.

رمضاني بيان داشت: در حال حاضر كه استان ايلام به جايگاه ممتاز در زمينه توليد فرآورده هاي دامي رسيده بايد براي حفظ و ثبات بخشي توليدات دامي حمايت شود تا اين بخش مثل ديگر بخشهاي استان با مشكلات جدي مواجه نشود.

آينده اي درخشان در انتظار توليدات دامي استان ايلام

با توجه اينكه هم اكنون طرح توسعه كشاورزي در استان ايلام در حال اجراست و زمينه بسياري از طرحهاي كشاورزي از جمله مرغداري مهيا شده است آينده اي درخشان در انتظار توليدات دامي استان است به شرط آنكه از اين واحدهاي توليدي حمايت شود.

استان ايلام داراي ظرفيتهاي منحصر به فردي در توليدات دامي از جمله گوشت قرمز، گوشت سفيد، شير و آبزيان است پس بنايراين ايجاد صنايع تبديلي مناسب با اين ظرفيت در استان نيز بايد طراحي شود و واحدهاي متعدد ديگر براي اشتغال و توسعه استان ايجاد شوند.

در حال حاضر بيش از 33 درصد اشتغال در استان ايلام در بخش كشاورزي است و اين بخش ظرفيت اشتغال نيروهاي بيشتري در استان با توجه به مشكلات سرمايه گذاري و نبود طرحهاي بزرگ دارد.

كد خبر: 2196378

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۵ - ۱۱:۰۹

دوشنبه 25 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن